Så Nymans bud på 300' kanske inte var så dumt, ändå?Svenskt nypris minus ungefär 25 % bör vara fullt rimligt med död moms om du själv kan hitta en privatköpare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så Nymans bud på 300' kanske inte var så dumt, ändå?Svenskt nypris minus ungefär 25 % bör vara fullt rimligt med död moms om du själv kan hitta en privatköpare.
Förmodligen inte om du värdesätter en enkel och 100% trygg affär vs att själv klämma ut de sista 15-20K med allt vad en privatsälj I dessa prisklasser innebär för både säljare och köpare.Så Nymans bud på 300' kanske inte var så dumt, ändå?
Vill gärna veta om någon har koll på 41mm blackbay heritage med guldindex och svart bezel från 2020
Hej Klocksnack! Har gått i tankar att byta ner min guld sub till en pepsi/batman och få lite pengar emellan. Någon som vet vad jag skulle kunna få för den och vad bästa sätt att isåfall sälja skulle vara? Hörde av mig till Nymans men dom sa att dom hade nya klockor i fönstret så dom kunde endast erbjuda 300tkr vilket är lite under vad jag hoppades på.
Den är från 2022 med några småmärken på länken (se bilder). Alla svar uppskattas!
Minimala damur har tyvärr inget större värde idag. Är den i guld så har den ju dock alltid ett smältvärde. Huruvida det är solitt guld och isåfall hur många karat lämnar jag åt någon annan att bedöma. Borde finnas stämplar som ger mer information.Hejsan,
Vad tror ni denna gamla Omega är värd? Jag vet inte mycket om den:
Den är från min mormor som var född 1912-ish, men jag vet ej när hon fick den. Bandet är inte original vet jag, den kom med ett sånt där snöre ist för länk. Klockan går inte och min mor tog den till urhandlaren som sa att det inte var värt att renovera. Oklart om det var en riktig urmakare eller Ur & penn.
Någon som vågar sig på en gissning baserad på så sparsmakad bakgrundsinfo? Stort tack i så fall
Tack för svar och kloka reflekteringar. Jag tänkte att värdet var ungefär försumbart, har heller inte hittat några stämplar så den kanske inte ens är guld.Minimala damur har tyvärr inget större värde idag. Är den i guld så har den ju dock alltid ett smältvärde. Huruvida det är solitt guld och isåfall hur många karat lämnar jag åt någon annan att bedöma. Borde finnas stämplar som ger mer information.
Men spara den. Även om du själv inte kan bära den så kan du ge den vidare till din dotter vid konfirmation/student/bröllop etc. Betydligt roligare med gammelmormors guldklocka än någon nyinköpt modern variant.
Skulle tro att urmakaren syftade på att det rent monetärt inte är värt att renovera då man vid en försäljning inte skulle höja priset med lika mycket som renoveringen kostar. Men avvakta med renoveringen tills det är dags för överlämnandet. Om du renoverar den nu och sedan lägger den i byrålådan i 20 år så riskerar oljorna att torka så att du behöver lämna in den igen.Tack för svar och kloka reflekteringar. Jag tänkte att värdet var ungefär försumbart, har heller inte hittat några stämplar så den kanske inte ens är guld.
Håller helt med om affektionsvärdet av gammelmormors guldklocka till dottern när det blir dags. Det kan t.o.m bli så att jag finner det värt att renovera av den anledningen även om det skulle kosta lika mycket som en ny (kanske inte om vi snackar ny Omega men Longines el dyl).
Undrar om någon vet hur mycket denna kan vara värd (min flickväns klocka). Tror den är från 2007 give or take några år. 36 mm.
Nej, alla cert och originalhandlingar finns självklart. Hade dem inte framför mig bara. Den köptes ny på Bergströms Ur i Malmö av henne.Vad den är värd och vad du kan få sålt den för brukar inte alltid överrensstämma. Skulle tippa runt 100-110k om du har alla handlingar på plats men eftersom du är osäker på årtal misstänker jag att cert saknas?
Då tror jag att det är vad du hade fått vid en eventuell försäljning. Kanske lite högre om du bara vill ha ett faktiskt värde på den. Kikade lite snabbt på Chrono24 och det ser ut att stämma ganska bra.Nej, alla cert och originalhandlingar finns självklart. Hade dem inte framför mig bara. Den köptes ny på Bergströms Ur i Malmö av henne.
Tycker 100 låter mycket.Undrar om någon vet hur mycket denna kan vara värd (min flickväns klocka). Tror den är från 2007 give or take några år. 36 mm.
Som sagt, jag har noll koll på vad Rolex damur kostar. Har för mig att hon gav just strax över 70000 kr när hon köpte den för 10-15 år sedan.Tycker 100 låter mycket.
Om vi snackar försäljningspris så tror jag mer runt 75. Två ton brukar inte ge så stort mervärde.
Men hallå där...Damur..???Som sagt, jag har noll koll på vad Rolex damur kostar. Har för mig att hon gav just strax över 70000 kr när hon köpte den för 10-15 år sedan.
Möjligt att jag lagt mig lite högt. Men nog borde man väl kunna få ut en bit över 75.. Eller skiljer det sig mycket i pris mellan oyster och jubileelänken på en DJ?Tycker 100 låter mycket.
Om vi snackar försäljningspris så tror jag mer runt 75. Två ton brukar inte ge så stort mervärde.
Men hallå där...Damur..???
Detta är den manligaste och bästa storleken på en DJ.
Dels är jubilee popluärare och dels så är det svårt att sälja dyrare klockor. Inte bara i dessa tider. Min egen erfarenhet är att köpare är snåla och oroliga. När jag har sålt klockor, bl a Rolex Datejust, så är det vid några tillfällen handlare som har köpt dem. Har då annonserat på Klocksnack och Tradera. Detta ex verkar sakna servicehistorik också. Chrono24 priserna är ofta skeva.Möjligt att jag lagt mig lite högt. Men nog borde man väl kunna få ut en bit över 75.. Eller skiljer det sig mycket i pris mellan oyster och jubileelänken på en DJ?
Jag tolkade det som att servicehistorik och alla papper var på sin plats men jag tolkar inte alltid rättDels är jubilee popluärare och dels så är det svårt att sälja dyrare klockor. Inte bara i dessa tider. Min egen erfarenhet är att köpare är snåla och oroliga. När jag har sålt klockor, bl a Rolex Datejust, så är det vid några tillfällen handlare som har köpt dem. Har då annonserat på Klocksnack och Tradera. Detta ex verkar sakna servicehistorik också. Chrono24 priserna är ofta skeva.
Varför skulle den sakna servicehistorik menar du? Det har jag väl aldrig skrivit något om. Den är servad i mitten av 10-talet. Jag ville vara ha en indikation vad den eventuellt är värd. Om det är plus/minus 10000 kr är oväsentligt.Dels är jubilee popluärare och dels så är det svårt att sälja dyrare klockor. Inte bara i dessa tider. Min egen erfarenhet är att köpare är snåla och oroliga. När jag har sålt klockor, bl a Rolex Datejust, så är det vid några tillfällen handlare som har köpt dem. Har då annonserat på Klocksnack och Tradera. Detta ex verkar sakna servicehistorik också. Chrono24 priserna är ofta skeva.
Så Nymans bud på 300' kanske inte var så dumt, ändå?
Det är vanligt att man framhäver fördelarna vid värderingsfrågor av sina egna klockor. Nu är väl en 8 år gammal service inte värdehöjande, men klart bättre än om den aldrig varit servad.Varför skulle den sakna servicehistorik menar du? Det har jag väl aldrig skrivit något om. Den är servad i mitten av 10-talet. Jag ville vara ha en indikation vad den eventuellt är värd. Om det är plus/minus 10000 kr är oväsentligt.
Jag var bara nyfiken vad den kunde vara värd på ett ungefär. Den skall ju inte säljas, men hon bör ju veta vad man kan få för den utifall.Det är vanligt att man framhäver fördelarna vid värderingsfrågor av sina egna klockor. Nu är väl en 8 år gammal service inte värdehöjande, men klart bättre än om den aldrig varit servad.
Helt enig, runt 75k eller strax över om full set.Tycker 100 låter mycket.
Flera variabler som påverkar (skick, tillbehör etc) men runt 105-110k är väll rimligt atm.Tjena! Tacksam för lite input gällande värdet på en 126200 oyster palm. Använd, svensksåld - typ så Tack!
Den är värd smältvärdet på guldet. Det väger inte så mycket så kanske roligare att behålla än att skrota gissar jag.Vad säger ni om den här? En damklocka som har gått i arv. Guld. Originalbox, inga papper.
Som jag misstänkte, tack för svar!Den är värd smältvärdet på guldet. Det väger inte så mycket så kanske roligare att behålla än att skrota gissar jag.