FlipSwede
Guld
Beror väl på om du vill ha klockan kvar eller pengar?Har nån tips om man ska panta klockan eller sälja ?
Missar jag något?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beror väl på om du vill ha klockan kvar eller pengar?Har nån tips om man ska panta klockan eller sälja ?
Jag vill ha kvar klockan jag funderar på panta den för att jag ska få ut en ny klocka från ADBeror väl på om du vill ha klockan kvar eller pengar?
Missar jag något?
Vad är det jag missar?Om du vill få ut så mycket som möjligt värdemässigt är det generellt bäst att sälja, men om smidighet och snabbhet är viktigt är det bättre att panta.
Ja då ska du ju inte sälja den?Jag vill ha kvar klockan jag funderar på panta den för att jag ska få ut en ny klocka från AD
Det är sant. Men tolkade det som att klockan skulle bort. Hos en pantbank kan du ju panta en klocka för att få ut ett lån och sedan välja att inte hämta ut klockan som är säkerheten. Vilket kan liknas med att sälja den.Vad är det jag missar?
Panta=Låna pengar=Lån som ska betalas tillbaka med ränta.Panten/Varan kvar.
Sälja=Pengar som inte behöver betalas tillbaka. Varan såld och borta.
Dessa två är ju knappast samma sak
Ja jo....Det är sant. Men tolkade det som att klockan skulle bort. Hos en pantbank kan du ju panta en klocka för att få ut ett lån och sedan välja att inte hämta ut klockan som är säkerheten. Vilket kan liknas med att sälja den.
Någon som har nån ide?Funderar på att avyttra min chronoliner från 2016, stora servicen gjord hos breitling ink byte av glas och bezel i slutet på 2022. Finns en liten stöt på ena bandhornet annars väldigt fint skick, vad kan man tänkas få för den?
10-12 skulle jag påstå.Är det någon som kan hjälpa mig med en värdering. Full size, quartz, inga tillbehör och ingen historik. Den är legit enligt 2 omegahandlare, båda har öppnat den.
Finns ju många olika modeller att välja bland men jag säger 80 för en 16570 utan tillbehör och 30 för BBn. Ligger en fin Explorer ute för 77 på Klocksnack. Svart tavla.En rolex Explorer 2 i bra skick?
Även en Tudor bb svart med guld index (inte smiley version men med inhouse)
Tack för svarFinns ju många olika modeller att välja bland men jag säger 80 för en 16570 utan tillbehör och 30 för BBn. Ligger en fin Explorer ute för 77 på Klocksnack. Svart tavla.
Ahh, tänkte på BB58. En 41 mm vet jag inte riktigt hur de ligger numera. När BB58 kom så var 41 mm billigare.Tack för svar
Även om det inte är en bb 58?
En vit runt 290, svart runt 260Vad tycker forumet att en Rolex Daytona 116500ln från 2022 i mycket fint skick kan bringa för värde?
funderar på ett byte där värdet är satt till 280tkr. Tror ni det är skäligt?
Finns ju en på k/s som inte blir såld för 315tkr…
Kanske 200k. Men alltid svårt att säga en exakt siffra i de prisklasserna när det inte finns många att jämföra med. Lite tillgång och efterfråga.Här får en nöt att spekulera runt; vad kan denna Hublot ha för marknadsvärde? Den är fullset, alla länkar finns, är inte säker på ålder men ca 5 år. Materialet är guld.
Klockan tillhör en vän och jag är osäker på vad modellen heter.
Funderar över att byta bort denna klocka men vad är rimlig värdering för en välanvänd Omega Seamaster 212.30.41.20.01.002? Box och papper finns men instruktionsboken saknas.
Guld på stål är inte lika eftertraktad som stål modellerna. Boetten är lite "rund". Kronan är inte korrekt för referens. Skulle säga kring 12k-15k. Någon annan får gärna skriva om de har invändningar.Hallå alla experter! Någon som kan ge en indikation på vad min Connie -63' (168.005) kan vara värd idag?
Tack på förhand!
Svenskt nypris minus ungefär 25 % bör vara fullt rimligt med död moms om du själv kan hitta en privatköpare.Hej Klocksnack! Har gått i tankar att byta ner min guld sub till en pepsi/batman och få lite pengar emellan. Någon som vet vad jag skulle kunna få för den och vad bästa sätt att isåfall sälja skulle vara? Hörde av mig till Nymans men dom sa att dom hade nya klockor i fönstret så dom kunde endast erbjuda 300tkr vilket är lite under vad jag hoppades på.
Den är från 2022 med några småmärken på länken (se bilder). Alla svar uppskattas!