• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej på er.
Vad tror ni är ett rimligt pris för en Omega SMP med kvartsverk (2541.80.00) ifrån -98. Bra skick, nytt batteri, ny packning, nytt lås till original länk. Utan box och papper :).

Hej,

Jag tänkte kolla vad värdet/rimligt pris för en 5513 från 1984 är? Kommer utan box och papper, med servicecert från 2021 april så fortfarande under garanti.
En av få versioner där tavlan från 84 inte blivit en "spider dial" och med en service insert. Senare korrekt länk. Skönt patina på både visare och tavla.
tempImageTpk5A0.png

Tjena! En polare undrar vad denna kan vara värd? Med allt ink! Från Saudi -90 talet och 18k guld.

Bilagor

• IMG_36231.jpg
    IMG_36231.jpg
    191.8 KB · Visningar: 17
  • IMG_30681.jpg
    IMG_30681.jpg
    91.2 KB · Visningar: 15
  • IMG_32171.jpg
    IMG_32171.jpg
    199.3 KB · Visningar: 14
  • IMG_32181.jpg
    IMG_32181.jpg
    233.1 KB · Visningar: 25
Hej!

Ska hjälpa en släkting att sälja en Rolex Datejust 26 mm. Klockan är från ett dödsbo varpå jag inte fått någon direkt information. Enligt cert är klockan uttagen 1990 och referensen är 69174.

Jag hittar inte den här urtavlan, antar att det är MoP men intressant att fyrkanterna under pärlorna är ser vara gul-guld, nästan alla andra ser silvriga ut.

Klockan har ett märke i glaset, vid 10 och lite små nagg. Kommer med en del tillbehör, länken är dock på spa för tillfället.

Enligt Chrono24 börjar en 69174 MoP runt 55 tkr, vad kan ett rimligt pris att sälja den här för tänkas vara? Och något som vet vad det är för urtavla?

Bilagor

• Rolex 69174.jpg
    Rolex 69174.jpg
    1.2 MB · Visningar: 32
  • Rolex 69174.2.jpg
    Rolex 69174.2.jpg
    685.3 KB · Visningar: 31
Hej!

Ska hjälpa en släkting att sälja en Rolex Datejust 26 mm. Klockan är från ett dödsbo varpå jag inte fått någon direkt information. Enligt cert är klockan uttagen 1990 och referensen är 69174.

Jag hittar inte den här urtavlan, antar att det är MoP men intressant att fyrkanterna under pärlorna är ser vara gul-guld, nästan alla andra ser silvriga ut.

Klockan har ett märke i glaset, vid 10 och lite små nagg. Kommer med en del tillbehör, länken är dock på spa för tillfället.

Enligt Chrono24 börjar en 69174 MoP runt 55 tkr, vad kan ett rimligt pris att sälja den här för tänkas vara? Och något som vet vad det är för urtavla?
Vet inget om värdet, men det där är en Jubilee dial?

Edit.

Hej!

Tavlan är en jubilee tavla från 69173. Iofs inget konstigt då kunder fick göra lite som dom ville på den tiden.

Hej klocksnack!
Är väldigt ny på detta med klockor och är inne på att för första gången köpa en Rolex!
Jag är inte alls kunnig på olika modeller och vet ju absolut inte vad som är ett ”bra” eller ”rätt” pris så jag tänkte att jag kanske kunde fråga er här :)
Klockan som är aktuell är en Rolex Datejust 116200 . Jubileum länk stål med hidden clasp och blå urtavla med romerska siffror. Box och certifikat är med. Från 2014.
jag har fått ett pris och ägaren av klockan idag är från en bekant.
Vill gärna höra vad ni tycker gällande priset på ett sådant exemplar. Klockan är i väldigt bra skick.
Tack på förhand!

Hej klocksnack!
Är väldigt ny på detta med klockor och är inne på att för första gången köpa en Rolex!
Jag är inte alls kunnig på olika modeller och vet ju absolut inte vad som är ett ”bra” eller ”rätt” pris så jag tänkte att jag kanske kunde fråga er här :)
Klockan som är aktuell är en Rolex Datejust 116200 . Jubileum länk stål med hidden clasp och blå urtavla med romerska siffror. Box och certifikat är med. Från 2014.
jag har fått ett pris och ägaren av klockan idag är från en bekant.
Vill gärna höra vad ni tycker gällande priset på ett sådant exemplar. Klockan är i väldigt bra skick.
Tack på förhand!
65-70’ kanske?

Tack för svar!
Såg en/två styck 2019 årgång här i forumet för 74’ med likadan spec förutom romerska siffror i urtavlan. Skiljer det något på dem? Annars känns det ju lite väl nära i pris på en 2019 och en 2014.
Generellt så är romerska siffror mindre populärt än ”stickdial”.

Vet inget om värdet, men det där är en Jubilee dial?

Edit.

Tavlan är en jubilee tavla från 69173. Iofs inget konstigt då kunder fick göra lite som dom ville på den tiden.

Stort tack för jättebra input!

Tjabba!
Ny på forumet så vet inte om jag gör rätt men räckte fråga vad ni tror värdet på en Seiko SPB1531J grön "Captain Willard" reissue är värd? Har ett fullkit äkthetsintyg och allt. Inklusive ett strapcode super enginer strap. En fågel har viskat i mitt öra att den gröna varianten snart kommer att sluta produceras och att nya färger ska komma till sommarn vad tycker ni om det?
20230407_122838.jpg

Hej KS!
Vad tror ni värdet/rimligt pris för en Tudor Pelagos M25600TN från 2019? Använd med swirls på länk och ett litet märke vid kronskyddet.
Mest nyfiken på hur märket vid kronskyddet påverkar värdet.
Tack på förhand!

IMG_7660.jpg

Jag tycker själv det ser ut att vara en trevlig klocka. Sedan beror det självklart på vad den kostade, i förhållande till motsvarande klockor i samma prisklass.
Ja klockan I sig är det inget fel på,så missnöjd med mitt köp som sådant är jag absolut inte.
Men har jag betalat åt helvete fel så har jag iallfall lärt mig något

Hej KS!
Vad tror ni värdet/rimligt pris för en Tudor Pelagos M25600TN från 2019? Använd med swirls på länk och ett litet märke vid kronskyddet.
Mest nyfiken på hur märket vid kronskyddet påverkar värdet.
Tack på förhand!

IMG_7660.jpg
Chrono24 ligger oftast något över verkliga slutpriser, men där finns begagnade Pelagos 25600TN från kring 31tkr. Märket vid kronskyddet påverkar så klart negativt, men för mellan 27tkr - 30tkr hittar man kanske en intressent?!?

Ja klockan I sig är det inget fel på,så missnöjd med mitt köp som sådant är jag absolut inte.
Men har jag betalat åt helvete fel så har jag iallfall lärt mig något
Kommer ihåg att jag kikade på Chopard för ca 10-15 år sedan. Har dåligt minne vad de kostade just då, men har för mig att det var runt 30-40 kkr. Kommer inte ihåg om det var nypris eller begagnat, så jag vet inte riktigt vad de går för.

Godkväll på er! Vad tror ni en Oris Carl Brashear med nya verket kan tänkas betinga i dagens marknad? Söker man runt lite får man ju en minst sagt spretig prisbild…
Är det 25´? 30´? Mer eller mindre?
Den är från 2021 och fullset i bra skick.

Bilagor

• A0FF1279-231D-4E35-9937-273347FE6FC3.jpeg
    A0FF1279-231D-4E35-9937-273347FE6FC3.jpeg
    286.9 KB · Visningar: 9
Har ett oanvänt Omega SMP 300 armband i oanvänt skick med stickers.

Vad tror vi är ett rimligt pris? Kostar ca 12k direkt från Omega.

Lånad bild för uppmärksamhet 😄
25C4FB62-3BC1-420E-99E6-2DFA10EB38F9.jpeg

Godkväll på er! Vad tror ni en Oris Carl Brashear med nya verket kan tänkas betinga i dagens marknad? Söker man runt lite får man ju en minst sagt spretig prisbild…
Är det 25´? 30´? Mer eller mindre?
Den är från 2021 och fullset i bra skick.

Jo, den har studsat upp och ner i priserna.
Jag har sett några ute för närmare 25' än 30', så jag skulle säga att 25' är ett rimligt pris.

Vad kan en Omega PO 8500 42mm tinga för värde? Har letat runt både på K&S och blocket men utan att hitta några likadana. Klockan är full set och uttagen från svensk AD 2016 om jag inte minns fel. Den är använd dagligen(som sig bör) men utan några mer iögonfallande skavanker. Det var länge min drömklocka och jag älskar den, men ni vet ju hur det är när man sitter och lurkar runt på det här forumet för mycket, det börjar klia efter att testa annat😅
IMG_5573.jpeg

Hej,
Om jag vill köpa en nyare Rolex, säg Submariner date eller No date men det saknas cert - Vad skulle ni uppskatt att värdeminskningen ligger på ett ungefär? Förutom 50% färre spekulanter den dagen (sorgen) man ev säljer den vidare..

Förstår - tanken är främst att köpa för att behålla men samtidigt en trygghet att veta ifall livet fallerar totalt😂
Det är en smaksak! Helt klart.. men jag uppskattar verkligen ett komplett set. Sen finns de ju väldigt många som inte bryr sig..

Om jag var du skulle jag nog avvaktat lite till och sparat ihop sista slanten för att köpa ett komplett set👍🏻😄

Tillbaka
Topp