Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet inget om värdet, men det där är en Jubilee dial?Hej!
Ska hjälpa en släkting att sälja en Rolex Datejust 26 mm. Klockan är från ett dödsbo varpå jag inte fått någon direkt information. Enligt cert är klockan uttagen 1990 och referensen är 69174.
Jag hittar inte den här urtavlan, antar att det är MoP men intressant att fyrkanterna under pärlorna är ser vara gul-guld, nästan alla andra ser silvriga ut.
Klockan har ett märke i glaset, vid 10 och lite små nagg. Kommer med en del tillbehör, länken är dock på spa för tillfället.
Enligt Chrono24 börjar en 69174 MoP runt 55 tkr, vad kan ett rimligt pris att sälja den här för tänkas vara? Och något som vet vad det är för urtavla?
Hej!
Ska hjälpa en släkting att sälja en Rolex Datejust 26 mm. Klockan är från ett dödsbo varpå jag inte fått någon direkt information. Enligt cert är klockan uttagen 1990 och referensen är 69174.
Jag hittar inte den här urtavlan, antar att det är MoP men intressant att fyrkanterna under pärlorna är ser vara gul-guld, nästan alla andra ser silvriga ut.
Klockan har ett märke i glaset, vid 10 och lite små nagg. Kommer med en del tillbehör, länken är dock på spa för tillfället.
Enligt Chrono24 börjar en 69174 MoP runt 55 tkr, vad kan ett rimligt pris att sälja den här för tänkas vara? Och något som vet vad det är för urtavla?
65-70’ kanske?Hej klocksnack!
Är väldigt ny på detta med klockor och är inne på att för första gången köpa en Rolex!
Jag är inte alls kunnig på olika modeller och vet ju absolut inte vad som är ett ”bra” eller ”rätt” pris så jag tänkte att jag kanske kunde fråga er här
Klockan som är aktuell är en Rolex Datejust 116200 . Jubileum länk stål med hidden clasp och blå urtavla med romerska siffror. Box och certifikat är med. Från 2014.
jag har fått ett pris och ägaren av klockan idag är från en bekant.
Vill gärna höra vad ni tycker gällande priset på ett sådant exemplar. Klockan är i väldigt bra skick.
Tack på förhand!
Tack för svar!65-70’ kanske?
Generellt så är romerska siffror mindre populärt än ”stickdial”.Tack för svar!
Såg en/två styck 2019 årgång här i forumet för 74’ med likadan spec förutom romerska siffror i urtavlan. Skiljer det något på dem? Annars känns det ju lite väl nära i pris på en 2019 och en 2014.
Okej! Det visste jag inte Tack!Generellt så är romerska siffror mindre populärt än ”stickdial”.
Vet inget om värdet, men det där är en Jubilee dial?
What Exactly Is the Rolex Jubilee Dial? - Bob's Watches
The Rolex Jubilee dial first appeared in 1985 to celebrate the company's 80th anniversary. But what is a Jubilee dial and which Rolex watches have them?www.bobswatches.com
Edit.
A Look at the Rolex Daytona Mother of Pearl Dial | Jonathan's Fine Jewelers
Which Rolex Daytona Mother of Pearl dial is your favorite? If you love this gorgeous, iridescent material, check out our round up!www.jfjco.com
Tavlan är en jubilee tavla från 69173. Iofs inget konstigt då kunder fick göra lite som dom ville på den tiden.
Jag tycker själv det ser ut att vara en trevlig klocka. Sedan beror det självklart på vad den kostade, i förhållande till motsvarande klockor i samma prisklass.Vad säger expertisen en sådanhär är värd? Lyckades ropa hem den efter en blöt kväll....
Box Cert och krafs finns.
Limited Ed no 16/8457.
Ja klockan I sig är det inget fel på,så missnöjd med mitt köp som sådant är jag absolut inte.Jag tycker själv det ser ut att vara en trevlig klocka. Sedan beror det självklart på vad den kostade, i förhållande till motsvarande klockor i samma prisklass.
Vad säger expertisen en sådanhär är värd? Lyckades ropa hem den efter en blöt kväll....
Box Cert och krafs finns.
Limited Ed no 16/8457.
Stort tack.2,6-3k USD
Chrono24 ligger oftast något över verkliga slutpriser, men där finns begagnade Pelagos 25600TN från kring 31tkr. Märket vid kronskyddet påverkar så klart negativt, men för mellan 27tkr - 30tkr hittar man kanske en intressent?!?Hej KS!
Vad tror ni värdet/rimligt pris för en Tudor Pelagos M25600TN från 2019? Använd med swirls på länk och ett litet märke vid kronskyddet.
Mest nyfiken på hur märket vid kronskyddet påverkar värdet.
Tack på förhand!
Kommer ihåg att jag kikade på Chopard för ca 10-15 år sedan. Har dåligt minne vad de kostade just då, men har för mig att det var runt 30-40 kkr. Kommer inte ihåg om det var nypris eller begagnat, så jag vet inte riktigt vad de går för.Ja klockan I sig är det inget fel på,så missnöjd med mitt köp som sådant är jag absolut inte.
Men har jag betalat åt helvete fel så har jag iallfall lärt mig något
Godkväll på er! Vad tror ni en Oris Carl Brashear med nya verket kan tänkas betinga i dagens marknad? Söker man runt lite får man ju en minst sagt spretig prisbild…
Är det 25´? 30´? Mer eller mindre?
Den är från 2021 och fullset i bra skick.
Personligen skulle jag inte köpt en utan.. skulle nog säga iaf 20%…Hej,
Om jag vill köpa en nyare Rolex, säg Submariner date eller No date men det saknas cert - Vad skulle ni uppskatt att värdeminskningen ligger på ett ungefär? Förutom 50% färre spekulanter den dagen (sorgen) man ev säljer den vidare..
Förstår - tanken är främst att köpa för att behålla men samtidigt en trygghet att veta ifall livet fallerar totaltPersonligen skulle jag inte köpt en utan.. skulle nog säga iaf 20%…
Det är en smaksak! Helt klart.. men jag uppskattar verkligen ett komplett set. Sen finns de ju väldigt många som inte bryr sig..Förstår - tanken är främst att köpa för att behålla men samtidigt en trygghet att veta ifall livet fallerar totalt
Tackar för svar, det du skriver låter väl högst rimligt.Jo, den har studsat upp och ner i priserna.
Jag har sett några ute för närmare 25' än 30', så jag skulle säga att 25' är ett rimligt pris.