Jag betalade inte 90k för den.Oj betalar man verkligen 90k plus dryga 17k för en naken 114060 ?
Trodde priserna var på väg ner?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag betalade inte 90k för den.Oj betalar man verkligen 90k plus dryga 17k för en naken 114060 ?
Vad gav du då?Jag betalade inte 90k för den.
Jag betalade inte 90k för den.
Man betalar inte det.Oj betalar man verkligen 90k plus dryga 17k för en naken 114060 ?
Man betalar inte det.
Vad är rimligt för en 114060?Uppenbarligen i närheten, även om han gav neråt 85k och hittar en ok länk för 15k så är det för mkt
Men det blir ofta så om man har bråttom
Årtal ? Skick ? Tillbehör ?Vad är rimligt för en 114060?
Antar att HAN betalde vad han tyckte den va värd, sedan vad andra tycker eller hade betalt spelar nog ingen roll för honomUppenbarligen i närheten, även om han gav neråt 85k och hittar en ok länk för 15k så är det för mkt
Uppenbarligen i närheten, även om han gav neråt 85k och hittar en ok länk för 15k så är det för mkt
Tänkte just på det här, vad är rimligt pris på dessa?Årtal ? Skick ? Tillbehör ?
skulle nog säga 100-125kTänkte på just det här, vad är rimligt pris på dessa?
Ser ut som att dom har gått mellan 7-8k enligt K&S. Har dock inte sökt på bara Halios.Hej!
Vad är rimligt att ta för en Halios Fairwind i mint condition?
Sedär. Tack då vet jag vad dom ligger i.Ser ut som att dom har gått mellan 7-8k enligt K&S. Har dock inte sökt på bara Halios.
Sökresultat för fråga: halios fairwind
klocksnack.se
Precis så, men eftersom folk verkar så oerhört nyfikna så kan jag väl svara vad jag gav och så kan väl alla tycka vad dom vill om det. Jag är nöjd med affären och det är det viktigaste för mig. Jag gav 80’ för den och då fick jag med 7 band och en Rolexpouch samt servicekvitto och garanticert på själva servicen som gäller till 2025 från Rob Engström. Tycker klockan funkar alldeles utmärkt på band så än rullar jag på 4-5 olika band så dyker ingen länk för vettig peng upp så fortsätter jag väl på det och då fanns det ingen annan klocka i prisklassen som lockade mer. Hittar jag en länk för 15-19’ så har jag fått en nyservad och genomgången 114060 under hundringen, vilket också det skulle kännas helt rimligt för mig även om det saknas låda, cert, taggar, plast och allt annat som folk verkar spara på. Men åter igen, jag frågade inför köpet och klargjorde sen att affären va avslutad, så varför det verkar finnas ett allmänintresse av vad min klocka tingar för värde är för mig lite svårt att förstå.Antar att HAN betalde vad han tyckte den va värd, sedan vad andra tycker eller hade betalt spelar nog ingen roll för honom
Precis så, men eftersom folk verkar så oerhört nyfikna så kan jag väl svara vad jag gav och så kan väl alla tycka vad dom vill om det. Jag är nöjd med affären och det är det viktigaste för mig. Jag gav 80’ för den och då fick jag med 7 band och en Rolexpouch samt servicekvitto och garanticert på själva servicen som gäller till 2025 från Rob Engström. Tycker klockan funkar alldeles utmärkt på band så än rullar jag på 4-5 olika band så dyker ingen länk för vettig peng upp så fortsätter jag väl på det och då fanns det ingen annan klocka i prisklassen som lockade mer. Hittar jag en länk för 15-19’ så har jag fått en nyservad och genomgången 114060 under hundringen, vilket också det skulle kännas helt rimligt för mig även om det saknas låda, cert, taggar, plast och allt annat som folk verkar spara på. Men åter igen, jag frågade inför köpet och klargjorde sen att affären va avslutad, så varför det verkar finnas ett allmänintresse av vad min klocka tingar för värde är för mig lite svårt att förstå.
Tack! Gissade att det var någonstans därikring men lite svårt att bilda sig en uppfattning med alla fantasipriser man ser på C24 och andra ställen.Runt 75 till 80 k kanske
Man hittar ju sena 4-liners i fint skick och oftast fullset för dryga 100k och de är väl bra mer eftertraktade
Jag tycker inte länken ser ”tokpolerad” ut, men jag har som sagt aldrig ägt en sån länk så meddela gärna om jag har fel. Kan det varit så att dom tidigare bilderna(som inte var så bra) var missvisande? Har fått ett erbjudande om att köpa länken för 1200€ inkl avgift för depositionstjänst, dvs drygt 14k. Är det rimligt eller står ni fast vid rekommendation avstå?Du frågadeoch då de flesta tyckte att både den tok polerade länken och huvudet verkade högt prissatta så undrar nog de flesta
Lycka till och varsågod
Jag tycker inte länken ser ”tokpolerad” ut, men jag har som sagt aldrig ägt en sån länk så meddela gärna om jag har fel. Kan det varit så att dom tidigare bilderna(som inte var så bra) var missvisande? Har fått ett erbjudande om att köpa länken för 1200€ inkl avgift för depositionstjänst, dvs drygt 14k. Är det rimligt eller står ni fast vid rekommendation avstå?
Tycker du den ser bra ut så köp.Jag tycker inte länken ser ”tokpolerad” ut, men jag har som sagt aldrig ägt en sån länk så meddela gärna om jag har fel. Kan det varit så att dom tidigare bilderna(som inte var så bra) var missvisande? Har fått ett erbjudande om att köpa länken för 1200€ inkl avgift för depositionstjänst, dvs drygt 14k. Är det rimligt eller står ni fast vid rekommendation avstå?
Det har jag aldrig sagt, jag sa bara att jag inte förstod relevansen i diskussionen efter att klockan redan var köpt. Lite som att gå in på prisjakt och lägga en prisbevakning efter att man redan köpt en ny förstärkare utan prisgaranti, helt meningslöst.Du verkade ju veta bäst själv![]()
Jag tänkte mer att dom tidigare bilderna var otydligare och folk på det här forumet ibland kanske drar ”ser ut som skit” kortet lite förhastat, men då var det väl inte bilderna det va fel på då kanske. Säljaren själv menar att den är i ”perfect condition”.Tycker du den ser bra ut så köp.
Tre användare inklusive undertecknad har sagt att den ser ut som skit. KBK!
Ger mig inte in i diskussionen ang just länken i fråga utan mer detta påstående är ju givetvis beroende på vem du frågar.Säljaren själv menar att den är i ”perfect condition”.