Så är det såklart, och det är därför jag vänder mig till detta forum då det finns väldigt mycket kunskap här. Hade det varit en länk för nån tusenlapp eller två hade jag inte ens brytt mig om att fråga utan helt gått på vad jag själv tyckte, men nu när jag känner mig själv så vet jag ju att den här klockan sannolikt inte kommer vara i min ägo resten av livet, och då vill jag inte sitta med en länk som blir ratad oavsett vad jag själv tycker om den.Ger mig inte in i diskussionen ang just länken i fråga utan mer detta påstående är ju givetvis beroende på vem du frågar.
En nypolerad klocka utan minsta lilla repa anses ju säkert som "perfect condition" i gemene mans ögon..
Men på detta forumet som består utav klocknördar så får du ju ett helt annat svar eftersom de flesta utav oss uppskattar opolerat mer
Som sagt, jag är ödmjuk inför att jag kan väldigt mycket mindre än de mer erfarna och bevandrade medlemmarna och frågar för att få vägledning. En lite hjärtligare jargong ibland hade väl varit önskvärt då iaf jag drar för mig att blotta min okunskap och riskera tillrättavisning.