• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mgm3

Omega
Paneristi
2-Faktor
Om du mailar en förfrågan på hur mycket rabatt du kan tänkas få skulle jag inte bli förvånad om du aldrig får ett svar.

Den diskussionen tas personligen I samband med att du är redo att handla.
Om det är en allmänt vedertagen attityd som du tycker är acceptabel så får det stå för dig. Jag skulle aldrig handla av någon som inte kan skicka ett svar på ett mail. Man kan ju svara att det är en diskussion vi får ta om jag kommer in. Vilket jag inte kommer göra då Krons inte ligger i närheten av mig. Men jag köper gärna online vilket de ju har möjlighet för också.
 

FlipSwede

Audemars
Om det är en allmänt vedertagen attityd som du tycker är acceptabel så får det stå för dig. Jag skulle aldrig handla av någon som inte kan skicka ett svar på ett mail. Man kan ju svara att det är en diskussion vi får ta om jag kommer in. Vilket jag inte kommer göra då Krons inte ligger i närheten av mig. Men jag köper gärna online vilket de ju har möjlighet för också.
Helt rätt.
Jag hade aldrig gått in I en prisdiskusion via telefon eller email med ett telefon/internetspöke.
Är köparen seriös kommer denne till mig och är det efter inspektion av varan fortfarande intressant att handla så kan vi ibland diskutera pris,ibland inte.

Nu är det kanske skilnad på vilken branch man är I,nya eller begagnade varor,

Däremot håller jag med dig att det är ett jävla oskick att som företagare ha email som accepterad kontaktmetod för att sedan ta veckor eller inte alls svara på dessa.
 

mgm3

Omega
Paneristi
2-Faktor
Helt rätt.
Jag hade aldrig gått in I en prisdiskusion via telefon eller email med ett telefon/internetspöke.
Är köparen seriös kommer denne till mig och är det efter inspektion av varan fortfarande intressant att handla så kan vi ibland diskutera pris,ibland inte.

Nu är det kanske skilnad på vilken branch man är I,nya eller begagnade varor,

Däremot håller jag med dig att det är ett jävla oskick att som företagare ha email som accepterad kontaktmetod för att sedan ta veckor eller inte alls svara på dessa.
Jag fick svar precis. 10%. 😂
 

OskiP

Cartier
2-Faktor
Helt rätt.
Jag hade aldrig gått in I en prisdiskusion via telefon eller email med ett telefon/internetspöke.
Är köparen seriös kommer denne till mig och är det efter inspektion av varan fortfarande intressant att handla så kan vi ibland diskutera pris,ibland inte.

Nu är det kanske skilnad på vilken branch man är I,nya eller begagnade varor,

Däremot håller jag med dig att det är ett jävla oskick att som företagare ha email som accepterad kontaktmetod för att sedan ta veckor eller inte alls svara på dessa.
Om jag som köpare inte är beredd att betala priset en säljare begär tycker jag i alla fall att det är smakfullt att ta en diskussion kring priset redan per telefon eller mejl.
Det känns bara dumt att uppta säljarens och ens egen tid om det redan på förhand visar sig att säljaren inte är beredd att justera priset.
 

FlipSwede

Audemars
Om jag som köpare inte är beredd att betala priset en säljare begär tycker jag i alla fall att det är smakfullt att ta en diskussion kring priset redan per telefon eller mejl.
Det känns bara dumt att uppta säljarens och ens egen tid om det redan på förhand visar sig att säljaren inte är beredd att justera priset.
Och mitt svar blir.

Jag har inget intresse av att avslöja huruvida jag prutar eller ej innan en köpare står här med pengar redo att handla efter att ha kikat på min vara.
Finns noll incitament för mig som säljare att göra detta
 
Tja,
Är ute efter en 114060 och har fått för mig att jag bör kunna få fatt i en för runt 105k. Är jag heelt uppe i det blå eller anser ni det vara rimligt?
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Tja,
Är ute efter en 114060 och har fått för mig att jag bör kunna få fatt i en för runt 105k. Är jag heelt uppe i det blå eller anser ni det vara rimligt?
Ska man se på vad som begärs på k&s med jämna mellanrum så är det en bit ifrån, frågan är dock vad de faktiskt säljs för. Jag köpte en fullset förra sommaren, minns inte om den var uttagen -19 eller -20 men betalade 110’ för den då, och priserna bör inte ha gått upp sedan dess
 
Ska man se på vad som begärs på k&s med jämna mellanrum så är det en bit ifrån, frågan är dock vad de faktiskt säljs för. Jag köpte en fullset förra sommaren, minns inte om den var uttagen -19 eller -20 men betalade 110’ för den då, och priserna bör inte ha gått upp sedan dess
Tänker samma. Jag blev erbjuden en för 105 i våras men där och då hade jag inte cashen vilket grämer mig. Vet ju inte om det var en engångsföreteelse men det verkar det ju kanske inte vara ändå..
 

Floof

Cartier
Hej! Är det någon snäll själ som har en uppfattning om vad ett rimligt pris på en omega aqua terra 2512.30.00 enligt bilden nedan skulle kunna vara? Fullset och tyvärr enbart den bifogade bilden som underlag. Alla tankar uppskattas 😊
IMG_0137.jpeg
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hej! Är det någon snäll själ som har en uppfattning om vad ett rimligt pris på en omega aqua terra 2512.30.00 enligt bilden nedan skulle kunna vara? Fullset och tyvärr enbart den bifogade bilden som underlag. Alla tankar uppskattas 😊
IMG_0137.jpeg
Svårt att säga, det är ju en rätt ovanlig och inte så populär modell.

På C24 finns en watch only i Italien för 36. Jag personligen kan väl tycka att 27-30k vore rimligt. Men det ska nog tas med en näve salt och inte litas på blint😁
 

poormans

Rolex
Tänker samma. Jag blev erbjuden en för 105 i våras men där och då hade jag inte cashen vilket grämer mig. Vet ju inte om det var en engångsföreteelse men det verkar det ju kanske inte vara ändå..

Du hittar nog en från typ 2016 och uppåt för ca 110k

De var faktiskt billigare för 6 - 8 månader sedan
Men det verkar som att folk här inne tror på den efterblivna prissättningen som chrono24 och svenska GDs håller fast vid🤣
 

MJ11

Breitling
Hej på er!
vad skulle ni säga är rimligt att betala för 126334 samt 126234 med slate urtavlan? Båda med jubilee länk… :) (båda jag har i sikte är uttagna 2023)

Tacksam för svar!
 

Thulin7

Breitling
Hej experter! :cool:

Vad anser ni är ett rimligt pris för en rolex 124060?

Årsmodell 2021, skick 4,5/5

Jag bugar och bockar i förhand!
 

Babbis

Breitling
Jag fick svar precis. 10%. 😂
Jag är väldigt nyfiken nu. Hur vanligt är det att man kan "pruta" när man ska köpa en klocka i tex 50k klassen? Jag har ingen erfarenhet tidigare av sådana butiker riktigt och bara antog att ifall man ska köpa en dyrare klocka så är man beredd att betala det begärda priset. Men det kanske inte alls är så ovanligt att man kan förhandla till sig någon form av rabatt?
 

FlipSwede

Audemars
Jag är väldigt nyfiken nu. Hur vanligt är det att man kan "pruta" när man ska köpa en klocka i tex 50k klassen? Jag har ingen erfarenhet tidigare av sådana butiker riktigt och bara antog att ifall man ska köpa en dyrare klocka så är man beredd att betala det begärda priset. Men det kanske inte alls är så ovanligt att man kan förhandla till sig någon form av rabatt?
Det vore tjänstefel av dig att inte försöka pruta där och då om du är beredd att handla.
Jag provar att pruta på I stort sett alla onödiga prylar jag inte behöver men vill ha.
Ibland går det pruta,ibland får jag tillbehör gratis och ibland blir det nej.

Det är mycket lättare förhandla ansikte mot ansikte där det är klargjort jag är en köpare redo att handla nu än att bara vara en " Jag kollar bara lite" kund,eller ett internet/telefonspöke.
 

Babbis

Breitling
Det vore tjänstefel av dig att inte försöka pruta där och då om du är beredd att handla.
Jag provar att pruta på I stort sett alla onödiga prylar jag inte behöver men vill ha.
Ibland går det pruta,ibland får jag tillbehör gratis och ibland blir det nej.

Det är mycket lättare förhandla ansikte mot ansikte där det är klargjort jag är en köpare redo att handla nu än att bara vara en " Jag kollar bara lite" kund,eller ett internet/telefonspöke.
Trots en invandrarbakgrund så har jag väldigt svårt för det där. :D
Men jag tänkte fira ett ofrivilligt jobb-byte med en tudor. Jag ska testa det när det blir dags. tack. :)
 

Torshalla

Omega
Hej, jag ska sälja en Omega Seamaster 300M quartz 212.30.41.61.01.001.
Jag köpte den ny i 2012, men det är en 2010 model tror jag. Blev servad i May i år och har inte använts sen. Har original kvitot (från svensk AD), box / certs / länk / service delar och kvitot…
Vad tror ni skulle vara ett rimligt pris?
 

FlipSwede

Audemars
Du ska alltid pruta i klockaffärer. Inte Rolex, AP, Patek, Vacheron och liknande men för Breitling, Tudor, Omega osv. så är det prut som gäller.
Man ska prova att pruta även på de märken du nämner.
Dum vore jag väl om jag inte försökte få ett bättre pris eller tillbehör när jag handlar prylar absolut ingen behöver (men gärna vill ha)?

Att det sedan oftast inte går att göra något åt priset.är något helt annat
 

K-ent

Breitling
B5430B40-274B-4C6E-8F38-0078367714F4.jpeg

Tissot Powermatic 80 Open Heart
ref: T0639071103800
Vad tror ni att man kan begära för en sån här? Full set och jag köpte den ny. Skick 9/10
 

Nickname487

Breitling
Hej KS 👋🏼

Jag är rätt så ny i klockvärlden och har för ett halvår sedan införskaffat mig min första DJ. Nu är jag sugen på en Submariner 16610 eller en 116610LN. Min fråga är vad ni tror om prisbilden framöver och vad en full set är värd idag?
Tanken är inte att köpa i investeringssyfte, men jag vill gärna komma in på ’rätt’ nivå utan att göra en förlustaffär om jag skulle bli intresserad av en annan modell framöver.
 
Topp