poormans
Guld
Låter rimligt, jag skulle nog gissa på 35 till 40k
Vita Buckley med korrekta svarta visare är rätt eftertraktade, antagligen bättre betalt ute i Europa eller usa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för svar. Ny plast?Det såldes en riktigt fulpolerad 1603 för 44k igår på KS. Om den nu gick för det.
Så jag skulle säga runt 40-45k om den inte åker på enfulpolering hos den som servar. Om nyservad och ny plast.
Glaset.Tack för svar. Ny plast?
Såklart.Glaset.
Du kan ju alltid testa.Såklart.
Hittade den här på Chrono24. Fullset och bra skick för 85’
![]()
Rolex Datejust 36 1987 Buckley Dial FULLSET säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 82 552 SEK
Rolex Datejust 36 Annons: 82 552 SEK Rolex Datejust 36 1987 Buckley Dial FULLSET, Referensnummer 16030; Stål; Automatisk; Skick Bra; År 1987; Klocka med originallåda och originachrono24.app
Är det samma klocka? Ser ju ut så.Du kan ju alltid testa.
Förstår det. Min fråga var om det är samma modell som i annonsen.@zippan menar nog att du kan ju begära vad du vill.
sedan är det upp till en seriös köpare att berätta vad denne vill betala.
kommer ni överens är det affär.annars behåller du din pryl.
Du får ta av länken och kolla. Det står på boetten där länkinfästningen sitter. Vilken referens det är.Förstår det. Min fråga var om det är samma modell som i annonsen.
Jag tycker din ser ut att vara en 16030. Om du ska sälja den skulle jag inte lägga tid och pengar på AD service. De vill ofta skicka iväg klockan till Schweiz och det kostar från 10.000 kr. Putsa upp plexit lite med tandkräm eller Autosol.Förstår det. Min fråga var om det är samma modell som i annonsen.
Ok, tack. Den går tyvärr inte riktigt som den ska så kommer bli en AD service.Jag tycker din ser ut att vara en 16030. Om du ska sälja den skulle jag inte lägga tid och pengar på AD service. De vill ofta skicka iväg klockan till Schweiz och det kostar från 10.000 kr. Putsa upp plexit lite med tandkräm eller Autosol.
Om du ska sälja den är det tveksamt om en service är ekonomiskt försvarsbart.Ok, tack. Den går tyvärr inte riktigt som den ska så kommer bli en AD service.
Någon feedback?Frågar öppet här till alla kunniga.
Vad är värdet för en Deepsea, James Cameron, ref 136660, Blue Dial (2023) ?
Skick: Mint/Ny
Alla originaldelar ink.
Hej,
Min pappas Datejust från sent åttiotal ska säljas och jag vore tacksam för hjälp med värdering från de som kan vintage Rolex.
Den ska lämnas in på service samt fixa glaset så värdering gäller efter det.
Finns tyvärr inga kvitton, lådor, cert eller dylikt. Men köpt sent 80-tal på Carlsons Ur i Helsingborg.
Vad tror ni?
![]()
![]()
Hej på er!
Jag har en Datejust från 80-talet jag skulle vilja ha värderad. Jag bor i södra Halland. Var kan jag göra detta nånstans?
Tack. Närmsta i Hässleholm. Sicken avkrok man bor i.Här kan du söka på lokal värderingsman.Sveriges handelskamrar
besiktning.nu
Marknaden har gått ner en hel del på senaste. Mtp att den är naken ish så är 60 ändå rimligt och en summa jag skulle vara mer än nöjd medHej! Tänkte kolla med er kunniga här då jag själv är inte så kunnig och håller fortfarande på att lära mig.
Har en klocka som jag vill sälja för jag känner att den är alldeles för fin för att bara ligga i boxen, jag jobbar mycket och kan inte ha den på jobbet och jag är väldigt rädd om den så den blir inte använd så mycket.
Jag misstänker att jag köpte klockan för överpris och kanske därför jag inte får den sålt?
Klockan är en Rolex Datejust 36
Svensksåld, uttagen 1989 i Oktober månad. Modell 16233. Klockan är i guld 18k, stål samt diamanter i urtavlan. Klockan är komplett med original låda, papper och alla tillhörigheter, en extra bit länk följer med.
Kvitto på klockan från butiken jag köpte den i finns, klockan är servad i December 2022 för 11000kr, service papper finns. Klockan är i jätte bra skick och funkar perfekt. Knappt någon strech i länken. Jag betalade 77500kr för klockan.
Kommer jag kunna sälja den för de priset eller det är alldeles för mycket och jag får bara behålla den och vara glad?
Jag har testat med blocket. Folk hör av sig i princip varje dag men alla känns oseriösa och alla lägger bud så som 60 nånting.
Vad säger experterna på KS? Lägger up en referens bild från nätet.
Tack för svar. Engine turned?Fick runt 40” när jag sålde min 16000 med Buckley via Kaplans i våras. Lite roligare med engine turned iof.
Tack för svar. Engine turned?
Osäker vad menas med naken ?Marknaden har gått ner en hel del på senaste. Mtp att den är naken ish så är 60 ändå rimligt och en summa jag skulle vara mer än nöjd med
Missade hela det stycket. Läste igen nu.Osäker vad menas med naken ?
om du syftar på box, papper osv så finns allting
Hmm, då vet jag! en förlust på 10-15k. Får suga på den karamellen om jag vill göra det. Tack!Missade hela det stycket. Läste igen nu.Då är 60 mer än rimligt.
Hade jag varit på jakt hade jag betalat max 60 för en komplett vignette men 65 borde du åtminstone kunna få med lite tålamod
Jag har samma klocka fast utan diamanter (TT DJ36 med blå tavla.)Hej! Tänkte kolla med er kunniga här då jag själv är inte så kunnig och håller fortfarande på att lära mig.
Har en klocka som jag vill sälja för jag känner att den är alldeles för fin för att bara ligga i boxen, jag jobbar mycket och kan inte ha den på jobbet och jag är väldigt rädd om den så den blir inte använd så mycket.
Jag misstänker att jag köpte klockan för överpris och kanske därför jag inte får den sålt?
Klockan är en Rolex Datejust 36
Svensksåld, uttagen 1989 i Oktober månad. Modell 16233. Klockan är i guld 18k, stål samt diamanter i urtavlan. Klockan är komplett med original låda, papper och alla tillhörigheter, en extra bit länk följer med.
Kvitto på klockan från butiken jag köpte den i finns, klockan är servad i December 2022 för 11000kr, service papper finns. Klockan är i jätte bra skick och funkar perfekt. Knappt någon strech i länken. Jag betalade 77500kr för klockan.
Kommer jag kunna sälja den för de priset eller det är alldeles för mycket och jag får bara behålla den och vara glad?
Jag har testat med blocket. Folk hör av sig i princip varje dag men alla känns oseriösa och alla lägger bud så som 60 nånting.
Vad säger experterna på KS? Lägger up en referens bild från nätet.
Ja, ibland är dem extra pengarna kanske inte värt besväret, tar mycket tid och energi. Ska se hur jag ska göra. Jag kanske behåller den ändå, det är en jätte fin klocka trots allt som funkar perfekt så varför inte. Vem vet vad man sysslar med om 5-10 år man kanske har ett helt annat yrke och kan rocka den varje dag. Eller så blir det kanske aldrig och den fortsätter ligga i lådan. Man vet aldrig. Men tack för info!Jag har samma klocka fast utan diamanter (TT DJ36 med blå tavla.)
Uttagen ny av mig hösten 1993. Fullset. Dock aldrig servad men håller tid och växlar datum såpass bra att jag iallafall inte märker någon avvikele de få gånger jag bär klockan.
I så nära nyskick du kommer på en 30år gammal,sparsamt men dock använd,klocka.
Blev I fjol (försommaren 2022)erbjuden 65000 som inbyte av samma ÅF som sålde den ny.
Nu är det nog optimistiskt att tro jag skulle få samma,summa,men 50-55 känns realistiskt.
Kanske ytterligare 5-10 vid privatsälj med allt vad det innebär om jag nu inte har en köpare I bekantskapskretsen,eller på detta eminenta forum,skulle jag få för mig sälja uret.
Diamanttavla vet jag inte om det ökar värdet nämnvärt I Sverige på en beg DJ.
Så de som bjuder dig 60 är I mitt tycke inte oseriösa alls. De lägger bud där de kanske kan tjäna en Tia på att leka bank I väntan på rätt kund,eller så att de kan ha klockan och när de tröttnat sälja för samma peng.
Men går det trögt med privatsälj kan du ju alltid ta klockan till ett seriöst auktionshus för en gratis uppskattning vad de tror en auktion kan ge.
Det kostar att vara lat och bekväm,men ibland bra mycket mindre än man kanske tror.