• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FlipSwede

Audemars
Hej,
Min pappas Datejust från sent åttiotal ska säljas och jag vore tacksam för hjälp med värdering från de som kan vintage Rolex.
Den ska lämnas in på service samt fixa glaset så värdering gäller efter det.
Finns tyvärr inga kvitton, lådor, cert eller dylikt. Men köpt sent 80-tal på Carlsons Ur i Helsingborg.
Vad tror ni?
DA579BD3-FDB0-40CA-A471-EFC2B9D2C0D0.jpeg
B800D4C4-36AB-4468-A6C7-DA0A73F3BB9E.jpeg
35K?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Det såldes en riktigt fulpolerad 1603 för 44k igår på KS. Om den nu gick för det.

Så jag skulle säga runt 40-45k om den inte åker på enfulpolering hos den som servar. Om nyservad och ny plast.

Hej,
Min pappas Datejust från sent åttiotal ska säljas och jag vore tacksam för hjälp med värdering från de som kan vintage Rolex.
Den ska lämnas in på service samt fixa glaset så värdering gäller efter det.
Finns tyvärr inga kvitton, lådor, cert eller dylikt. Men köpt sent 80-tal på Carlsons Ur i Helsingborg.
Vad tror ni?
DA579BD3-FDB0-40CA-A471-EFC2B9D2C0D0.jpeg
B800D4C4-36AB-4468-A6C7-DA0A73F3BB9E.jpeg
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor

Hallis

Panerai
2-Faktor
Hej,
Min pappas Datejust från sent åttiotal ska säljas och jag vore tacksam för hjälp med värdering från de som kan vintage Rolex.
Den ska lämnas in på service samt fixa glaset så värdering gäller efter det.
Finns tyvärr inga kvitton, lådor, cert eller dylikt. Men köpt sent 80-tal på Carlsons Ur i Helsingborg.
Vad tror ni?
DA579BD3-FDB0-40CA-A471-EFC2B9D2C0D0.jpeg
B800D4C4-36AB-4468-A6C7-DA0A73F3BB9E.jpeg

Fick runt 40” när jag sålde min 16000 med Buckley via Kaplans i våras. Lite roligare med engine turned iof.
 

Patte

Breitling
IMG_3759.jpeg
IMG_3761.jpeg

Omega Seamaster Cosmic 2000, med dag(tyskt) och datum. Länken är eftermarknads så head only, men vet egentligen ingenting om den och verkar vara en modell som gjorts i 2000 olika versioner.
Någon aning om värde på denna?
 

June

Breitling
Hej på er!
Jag har en Datejust från 80-talet jag skulle vilja ha värderad. Jag bor i södra Halland. Var kan jag göra detta nånstans?
 

18k

Breitling
Hej! Tänkte kolla med er kunniga här då jag själv är inte så kunnig och håller fortfarande på att lära mig.

Har en klocka som jag vill sälja för jag känner att den är alldeles för fin för att bara ligga i boxen, jag jobbar mycket och kan inte ha den på jobbet och jag är väldigt rädd om den så den blir inte använd så mycket.

Jag misstänker att jag köpte klockan för överpris och kanske därför jag inte får den sålt?

Klockan är en Rolex Datejust 36
Svensksåld, uttagen 1989 i Oktober månad. Modell 16233. Klockan är i guld 18k, stål samt diamanter i urtavlan. Klockan är komplett med original låda, papper och alla tillhörigheter, en extra bit länk följer med.

Kvitto på klockan från butiken jag köpte den i finns, klockan är servad i December 2022 för 11000kr, service papper finns. Klockan är i jätte bra skick och funkar perfekt. Knappt någon strech i länken. Jag betalade 77500kr för klockan.

Kommer jag kunna sälja den för de priset eller det är alldeles för mycket och jag får bara behålla den och vara glad? :)

Jag har testat med blocket. Folk hör av sig i princip varje dag men alla känns oseriösa och alla lägger bud så som 60 nånting.

Vad säger experterna på KS? Lägger up en referens bild från nätet.
 

Bilagor

  • dj36-blue-2.jpg
    dj36-blue-2.jpg
    152.1 KB · Visningar: 21

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Hej! Tänkte kolla med er kunniga här då jag själv är inte så kunnig och håller fortfarande på att lära mig.

Har en klocka som jag vill sälja för jag känner att den är alldeles för fin för att bara ligga i boxen, jag jobbar mycket och kan inte ha den på jobbet och jag är väldigt rädd om den så den blir inte använd så mycket.

Jag misstänker att jag köpte klockan för överpris och kanske därför jag inte får den sålt?

Klockan är en Rolex Datejust 36
Svensksåld, uttagen 1989 i Oktober månad. Modell 16233. Klockan är i guld 18k, stål samt diamanter i urtavlan. Klockan är komplett med original låda, papper och alla tillhörigheter, en extra bit länk följer med.

Kvitto på klockan från butiken jag köpte den i finns, klockan är servad i December 2022 för 11000kr, service papper finns. Klockan är i jätte bra skick och funkar perfekt. Knappt någon strech i länken. Jag betalade 77500kr för klockan.

Kommer jag kunna sälja den för de priset eller det är alldeles för mycket och jag får bara behålla den och vara glad? :)

Jag har testat med blocket. Folk hör av sig i princip varje dag men alla känns oseriösa och alla lägger bud så som 60 nånting.

Vad säger experterna på KS? Lägger up en referens bild från nätet.
Marknaden har gått ner en hel del på senaste. Mtp att den är naken ish så är 60 ändå rimligt och en summa jag skulle vara mer än nöjd med
 

Satriales

Omega
AP ROO 26470ST.OO.A104CR.01.
Årtal 2015
Sitter på stålband (gummiband finns).
Fullset? Självklart.

Används dessvärre aldrig så sugen på att hitta något roligare.
 

Bilagor

  • IMG_1212.jpeg
    IMG_1212.jpeg
    587.9 KB · Visningar: 22
Topp