• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min handled är 16 cm och jag måste ha 19 länkbitar för att länken ska sitta bra.

Tänk på att din är fyrsiffrig och säljarens femsiffrig. Du får alltså en nyare länk till din klocka om du sätter på den på din. En del gillar det inte, men to each his own.

Tack för svar. Min är 16cm också. Tror jag inte så kräsen, annars säljer jag bara den jag har nu istället.

Om jag räknar rätt så verkar den ha 18 bitar? Om man nu inte räknar den som går in i spännet. Så den borde funka? Jag tar och frågar han hur många länkbitar det är helt enkelt.

Tack för svar. Min är 16cm också. Tror jag inte så kräsen, annars säljer jag bara den jag har nu istället.

Om jag räknar rätt så verkar den ha 18 bitar? Om man nu inte räknar den som går in i spännet. Så den borde funka? Jag tar och frågar han hur många länkbitar det är helt enkelt.

18 bör funka. Jag har stiftet enligt bild:
i777MbR.jpg

För referens... Vet inte hur mycket mellanrum du har men jag gillar att ha gamla Jubilee tight. Får knappt in lillfingret mellan handled och länk.

Där har du ändå några hål till godo också. Då borde det funka. Tack! Aldrig fått ett så utförligt svar faktiskt angående just hur det kan tänkas passa.

Nu är det egentligen bara besiktningen av bilen som bestämmer om jag måste sälja min nuvarande Innan jag köper hem en ny eller inte hehe. Försäljning av min De Ville kan ju onekligen ge lite svängrum också.

Hejsan
Har en Rolex GMT- master 2 i helt nyskick.
Väldigt sparsamt använd. Klockan är från 2011.
Alla papper och Box.
Vad ska man begära för den?
Mvh Jonas

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    22.2 KB · Visningar: 99
Opolerad Rolex sub 14060 från 92? Självklart lite repor och märken, men tycker den är fin med tanke på ålder och att den ej är polerad. Ingen servicehistorik, inga tillbehör. Originaltavla och en tidigare ägare enligt den Italienska handlaren som även lämnade 12 månaders garanti när jag köpte den.

Ohälsosamt kliande i fliptarmen...

Opolerad Rolex sub 14060 från 92? Självklart lite repor och märken, men tycker den är fin med tanke på ålder och att den ej är polerad. Ingen servicehistorik, inga tillbehör. Originaltavla och en tidigare ägare enligt den Italienska handlaren som även lämnade 12 månaders garanti när jag köpte den.

Ohälsosamt kliande i fliptarmen...

Svårare utan bilder men ca 30-35' beroende på skick invändigt och utvändigt.

En PO från 2011 i bra skick och fullset, dock med nato för 22500 kr. Alternativt en från 2008 på länk för 23500. Tankar kring detta? Oemaga.png Omega.png

En PO från 2011 i bra skick och fullset, dock med nato för 22500 kr. Alternativt en från 2008 på länk för 23500. Tankar kring detta? Oemaga.png Omega.png
Har inte koll på PO-priser men skulle jag själv köpt en dykare så är länk ett måste, blir för dyrt att köpa den separat i efterhand. Sen är dessa klockor så pass vanliga att du borde hitta en med länk + fullset för ett rimligt pris :)

QglaDBx.jpg

Frågar igen om det är ok.
1601 linen dial köpt av Gripen för 6 månader sedan för 14900:-, men jag har hör mig att dom har ökat i värde..

Omega Speedmaster professional, ref 38725001, full set, safirbaksida, väldigt bra skick utifrån bilderna. Vad får man tänkas betala för en sån? Gillar safirbaksidan och de är ju inte så vanliga.

Går inte riktigt i säljtankar men tänkte uppdatera mig om vad ett rimligt pris är att begära för min 17014.
Vad tror ni? Strax norr om 20' ?
IMG_0113.JPG

Omega Speedmaster professional, ref 38725001, full set, safirbaksida, väldigt bra skick utifrån bilderna. Vad får man tänkas betala för en sån? Gillar safirbaksidan och de är ju inte så vanliga.
Om jag förstått det rätt är det just en 3572 fast med läderband.

Beror på årtal, men en gissning är nyservad omkring 18-22k för en äldre och omkring 21-22k för en nyare. Utgår från 3572s priser minus lite pga att den inte har länk.

Om jag förstått det rätt är det just en 3572 fast med läderband.

Beror på årtal, men en gissning är nyservad omkring 18-22k för en äldre och omkring 21-22k för en nyare. Utgår från 3572s priser minus lite pga att den inte har länk.

Klantigt av mig, men den levereras med länk. Ej läder. Antar att någon har köpt en länk och monterat.

Tillbaka
Topp