meuller
Basic
~20' känns rimligt. Verkar vara så att din saknar en del lumepluppar så kanske strax söder om 20'
Okej som jag tänkte mig ungefär. Det stämmer att några lumeluppar saknas. Tack för svar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
~20' känns rimligt. Verkar vara så att din saknar en del lumepluppar så kanske strax söder om 20'
Okej! Tidsenlig länk, troligtvis har någon köpt länken när lädret blivit sunkigt .
Okej! Tidsenlig länk, troligtvis har någon köpt länken när lädret blivit sunkigt .
20k om den inte är nyservad borde vara okej och nyservad omkring 22k.
Du kan ju alltid pruta på den du länkade. Plexi/safir-modellerna dyker sällan upp här på forumet .Ok, då går de nog billigare här än på c24 i så fall? För där är det där den billigaste med safirbaksida. Väntar och ser vad som dyker upp framöver då isf
Du kan ju alltid pruta på den du länkade. Plexi/safir-modellerna dyker sällan upp här på forumet .
Tror modellen utgick omkring 2002
Hallå.
Vad tror ni om en smpc ref:212.30.41.20.03.001?
Utplockad 02/2014
Spot on!
Rolex Submariner 14060, opolerad, 12 mån garanti hos L'ora del Gallo, okänd servicehistorik och inga tillbehör. Vad kan man få för den? Har frågat förut men tänkte komplettera med lite bilder. Billigaste från c24 hamnar på ca. 34.5k med frakt.
http://imgur.com/a/sTF2m
garanti hos en Italiensk handlare är nog inte så mycket värt och jag skulle inte ta gift på att den är opolerad, men runt 33-35k är nog rimligt.
garanti hos en Italiensk handlare är nog inte så mycket värt och jag skulle inte ta gift på att den är opolerad, men runt 33-35k är nog rimligt.
Känner igen detta. Den ena på gummi och den andra på länk?Vad är ett rimligt pris för en Omega Seamaster Professional CO-Axial från 2012 och en från 2014? Båda fullset.
Hur liten är ladyn? Revorson alltså.Åsikter om denna, lady reverso quartz? funderar på att införskaffa den till damen.
Båda på länk!Känner igen detta. Den ena på gummi och den andra på länk?
Dyr. Sen kan du ju alltid läsa sida 27 & 28 i denna tråd innan du ringer och visar intresse..Med risk för att göra någon annan sugen så undrar jag om 27k är rimligt för denna (notera, ingen box/cert):
http://www.blocket.se/alvsborg/Rolex_Datejust_Stal_36mm_16220_59774879.htm?ca=15&w=3
Dyr. Sen kan du ju alltid läsa sida 27 & 28 i denna tråd innan du ringer och visar intresse..
https://klocksnack.se/threads/hissa-eller-dissa-en-ad-urmakare-eller-tillverkare-evig.510/page-27
Med risk för att göra någon annan sugen så undrar jag om 27k är rimligt för denna (notera, ingen box/cert):
http://www.blocket.se/alvsborg/Rolex_Datejust_Stal_36mm_16220_59774879.htm?ca=15&w=3
Vad är rimligt för en Omega Speedmaster 145.022 från 1971 i fint skick?
Funderar på att sälja min och vill ha en fingervisning om hur värdet står idag.
Vilken tavla? Råder ju pandemi på pandor så de ligger något dyrare. Hade nog inte betalat mer än 10-12 för en toptime 2 reg. iaf. Valjoux verken kan nog vara dyrare i pris eftersom Venus verken är ner problematiska.Breitling Top Time?
Ref. 2000, venus 188, ca 1967-69 (något oklart), nyservad. Bra skick, inga större repor eller skavanker.
Någon som har koll? Som jag förstår så är de ur med venus 188 något lägre i pris än de med exempelvis Valjoux 7730/7733 eller liknande.
Jag ser att på Chrono24 och vissa andra hemsidor säljs de för allt mellan 11 000 - 20 000 (ibland mer) men jag är osäker på om detta är rimlig prisnivå eller ej.
Vilken tavla? Råder ju pandemi på pandor så de ligger något dyrare. Hade nog inte betalat mer än 10-12 för en toptime 2 reg. iaf. Valjoux verken kan nog vara dyrare i pris eftersom Venus verken är ner problematiska.
Hade en med venusverk 178 och min urmakare hade problem med att få till det med kronograf funktionen.Mången tack. Jag är egentligen ingen vintagesamlare men jag finner just att Breitling Top Time av tidigare årsmodeller är mycket trevliga.
Tavlan är inte en s.k. panda. Naturligtvis är Panda-tavlorna trevliga men knappast något jag är beredd att betala något extra för. Men jag förstår att de kan ligga något högre.
På vilket sätt är venus verken mer problematiska?
Samt; hur påverkas klockans värde om chrono-knapparna är utbytta?
Vilken tavla? Råder ju pandemi på pandor så de ligger något dyrare. Hade nog inte betalat mer än 10-12 för en toptime 2 reg. iaf. Valjoux verken kan nog vara dyrare i pris eftersom Venus verken är ner problematiska.