• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Okej! Tidsenlig länk, troligtvis har någon köpt länken när lädret blivit sunkigt :).
20k om den inte är nyservad borde vara okej och nyservad omkring 22k.

Ok, då går de nog billigare här än på c24 i så fall? För där är det där den billigaste med safirbaksida. Väntar och ser vad som dyker upp framöver då isf :)

Rolex Submariner 14060, opolerad, 12 mån garanti hos L'ora del Gallo, okänd servicehistorik och inga tillbehör. Vad kan man få för den? Har frågat förut men tänkte komplettera med lite bilder. Billigaste från c24 hamnar på ca. 34.5k med frakt.

http://imgur.com/a/sTF2m

Rolex Submariner 14060, opolerad, 12 mån garanti hos L'ora del Gallo, okänd servicehistorik och inga tillbehör. Vad kan man få för den? Har frågat förut men tänkte komplettera med lite bilder. Billigaste från c24 hamnar på ca. 34.5k med frakt.

http://imgur.com/a/sTF2m

garanti hos en Italiensk handlare är nog inte så mycket värt och jag skulle inte ta gift på att den är opolerad, men runt 33-35k är nog rimligt.

Åsikter om denna, lady reverso quartz? funderar på att införskaffa den till damen.
IMG_3698 (2).jpg
IMG_3705 (2).jpg
IMG_3707 (2).jpg
IMG_3700 (2).jpg

Hej gott folk

Börjar bli sugen på en datejust 16013 alt. 16014

Vad bör man betala för en sådan, om vi säger endast klocka på lagom rassligt jubilee, okänd servicehistorik?

Vad är rimligt för en Omega Speedmaster 145.022 från 1971 i fint skick?
Funderar på att sälja min och vill ha en fingervisning om hur värdet står idag.

Breitling Top Time?
Ref. 2000, venus 188, ca 1967-69 (något oklart), nyservad. Bra skick, inga större repor eller skavanker.

Någon som har koll? Som jag förstår så är de ur med venus 188 något lägre i pris än de med exempelvis Valjoux 7730/7733 eller liknande.

Jag ser att på Chrono24 och vissa andra hemsidor säljs de för allt mellan 11 000 - 20 000 (ibland mer) men jag är osäker på om detta är rimlig prisnivå eller ej.

Breitling Top Time?
Ref. 2000, venus 188, ca 1967-69 (något oklart), nyservad. Bra skick, inga större repor eller skavanker.

Någon som har koll? Som jag förstår så är de ur med venus 188 något lägre i pris än de med exempelvis Valjoux 7730/7733 eller liknande.

Jag ser att på Chrono24 och vissa andra hemsidor säljs de för allt mellan 11 000 - 20 000 (ibland mer) men jag är osäker på om detta är rimlig prisnivå eller ej.
Vilken tavla? Råder ju pandemi på pandor så de ligger något dyrare. Hade nog inte betalat mer än 10-12 för en toptime 2 reg. iaf. Valjoux verken kan nog vara dyrare i pris eftersom Venus verken är ner problematiska.

Vilken tavla? Råder ju pandemi på pandor så de ligger något dyrare. Hade nog inte betalat mer än 10-12 för en toptime 2 reg. iaf. Valjoux verken kan nog vara dyrare i pris eftersom Venus verken är ner problematiska.

Mången tack. Jag är egentligen ingen vintagesamlare men jag finner just att Breitling Top Time av tidigare årsmodeller är mycket trevliga.

Tavlan är inte en s.k. panda. Naturligtvis är Panda-tavlorna trevliga men knappast något jag är beredd att betala något extra för. Men jag förstår att de kan ligga något högre.

På vilket sätt är venus verken mer problematiska?

Samt; hur påverkas klockans värde om chrono-knapparna är utbytta?

Mången tack. Jag är egentligen ingen vintagesamlare men jag finner just att Breitling Top Time av tidigare årsmodeller är mycket trevliga.

Tavlan är inte en s.k. panda. Naturligtvis är Panda-tavlorna trevliga men knappast något jag är beredd att betala något extra för. Men jag förstår att de kan ligga något högre.

På vilket sätt är venus verken mer problematiska?

Samt; hur påverkas klockans värde om chrono-knapparna är utbytta?
Hade en med venusverk 178 och min urmakare hade problem med att få till det med kronograf funktionen.
Jag tror nog du kan få en ej pandatavlad för runt 7k men har nt så bra koll på modellen längre. Då det inte är en samlarklocka så tror jag inte värdet påverkas sålänge som de estetiskt passande.

De är klart underskattade jmf med andra kronografer från samma era..

Venus 188 är helt identiskt med Valjoux 7730, så de är nog lika oproblematiska. Valjoux köpte Venus och döpte om Venus 188 till Valjoux 7730. 7730 utvecklades sen till 7733.

Tillbaka
Topp