• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mindre diameter än originalet. Tror det är 39mm. Rätt mycket dyrare att serva dock! Jag personligen skulle kört på en speedy pro, som du ju få mellan 20-30 =)
Tycker jag med! Borde gå att få tag på en hyffsad i det nedre spannet.

Däremot är reduced ett riktigt bra alternativ för de med lite mindre handleder eller för damer! Den är väl discontinued också, så blir ju lite ovanligare.. ;)

Vad kan man tänkas kunna få för en Glycine Airman 9, okänd historik förutom att den tillhört den store Denke en gång i tiden och det är ju premium bara det ;) Följer med en Glycine länk och ett Glycine läder.
tmp_15043-20150711_120245-622654580.jpg

Vad är egentligen ett rimligt pris för en 16700 / 16710? Köpte och sålde min 16710 (fullset) för knappt två år sen för 45', då kändes det som att det nästan var i överkant. De senaste här på KS ligger runt 65', är det verkligen rimligt? C24 verkar inte ha hängt med i den plötsliga prisstegringen vad jag kan se...

de ligger nog mellan 45-55 beroende på skick och tillbehör, tänkte sälja min men fick inte det jag ville så då får den vara kvar ett tag till

Hej.
Har fått i uppdrag att sälja min brors Rolex Gmt Master 2 ref:16710 från 2003 . Med inre och yttre Box samt cert.
Klockan är inte nyskick men över lag i bra skick. Vad kan man tänkas begära för den ? jag har väl en aning om ungefär
var man kan lägga sig prismässigt men det skulle vara bra att få lite inputs från några som är lite mer initierade.
Tacksam för svar.

Mvh
Johan

Hej.
Har fått i uppdrag att sälja min brors Rolex Gmt Master 2 ref:16710 från 2003 . Med inre och yttre Box samt cert.
Klockan är inte nyskick men över lag i bra skick. Vad kan man tänkas begära för den ? jag har väl en aning om ungefär
var man kan lägga sig prismässigt men det skulle vara bra att få lite inputs från några som är lite mer initierade.
Tacksam för svar.

Mvh
Johan
Beror lite på skick, hur insert ser ut och så, men i bollplanket 50'.

En Eterna KonTiki RoyalQuartz, utan tillbehör men alla länkbitar. Går utmärkt, förefaller opolerad i mkt bra men använt ytligt skick. Lume har delvis lossnat från minutvisare.
Finner extremt spretig prisintervall när jag försökt mig på att googla runt.
På förhand tack.

image (1).jpeg
image.jpeg

Har funderat löst på att sälja min IWC Aquatimer 3290 för att skaffa mig något mindre. Någon som har rekommendation på pris? Uttagen i januari 2016 hos Nymans så garanti 2+1 år och givetvis box, papper osv... Medföljer även ett extra gummiband i en mindre size!

Vad skulle en omega Speedmaster PRO från -97 fullset i bra skick på länk vara värd ca? Är okänd servicehistorik

Vad skulle en omega Speedmaster PRO från -97 fullset i bra skick på länk vara värd ca? Är okänd servicehistorik
Jag skulle mellan 20-25k beroende på en massor av faktorer. I servicebehov, polerat case osv så skulle jag säga drygt 20. Problemet är att en -98 inte är "ny" och heller inte vintage än. Spara den några år så kommer du få en finare värdeökning!

Jag skulle mellan 20-25k beroende på en massor av faktorer. I servicebehov, polerat case osv så skulle jag säga drygt 20. Problemet är att en -98 inte är "ny" och heller inte vintage än. Spara den några år så kommer du få en finare värdeökning!

Jag funderar på att köpa den men tyckte att priset 24t var en aning högt men visste inte om jag var fel ute :-/ nej en från -97 är ju som du säger "i mitten"

Jag funderar på att köpa den men tyckte att priset 24t var en aning högt men visste inte om jag var fel ute :-/ nej en från -97 är ju som du säger "i mitten"
Jag skulle om jag var du försöka att lista ut om jag vill ha en vintage med guldnade index och härlig patina eller en liten nyare med kraftig skruvad länk och fina vita index. Kolla in WatchRecon så bör du får en bra uppfattning om priset!

Vad är rimligt att ge för en sea dweller 16600, årgång mellan 2000-2006?. Fullset är inte superviktigt, cert och klocka är viktigare.

Vad är rimligt pris för min HC tror ni? Uttagen 2014, 41mm automat. Box och alla papper finns. Det blanka detaljerna har börjat mattats men inga djupare saker.Se bilder :)

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    128.1 KB · Visningar: 93
  • image.jpeg
    image.jpeg
    118.5 KB · Visningar: 88
  • image.jpeg
    image.jpeg
    149.5 KB · Visningar: 87
Tillbaka
Topp