• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej
Har ett tag nu suktat efter min första moderna Rolex. Det finns egentligen två alternativ men då jag inte vill riva banken så är det aktuella en HULK
Ngn som har koll på prisbilden för en begagnad i bra skicka med "tutti completti" i tillbehörsväg?
Med vänlig hälsning
Ola G

image.png

Vad är det som händer!? Är detta rimligt?? Visserligen fullset men ändå...! Även på C24 ligger svarta 16550 "non rail dial" utan box&papper från 50-60' och uppåt.... Har jag missat nåt? Jag har själv en 16550 och om det börjar krypa upp mot dessa summor så har man ju inte gjort en allt för taskig affär på den..
88 papp för en 40mm expii? Det är ju 100% på priset på den som @Maro har ute här på KS. Låter ju sjukt.

88 papp för en 40mm expii? Det är ju 100% på priset på den som @Maro har ute här på KS. Låter ju sjukt.
Ja jag har mycket svårt att fatta den prissättningen... 16550 visst, dom verkar ju ha stuckit lite, om man tittar internationellt.. Finns ju inget att jämföra med i sverige mer än dessa två hos Luxurywatches..samma handlare har nämligen en till 16550 som han begär 50k för.. Och den sitter det en 16570 bezel på!!
Jag ser verkligen ingen logik alls!!

Ja jag har mycket svårt att fatta den prissättningen... 16550 visst, dom verkar ju ha stuckit lite, om man tittar internationellt.. Finns ju inget att jämföra med i sverige mer än dessa två hos Luxurywatches..samma handlare har nämligen en till 16550 som han begär 50k för.. Och den sitter det en 16570 bezel på!!
Jag ser verkligen ingen logik alls!!
Den ser patinerad ut, kanske ger premium. Men 88k låter helt sjukt.

Helt enig!! 88 låter helt bananas!
Men vad ska ett rimligt pris vara egentligen för en fin 16550?? Finns ju inte så många av dom och de som finns ute på annons är alla utomlands.. Där börjar dom på 50-60 och uppåt!
Tja det är väl de klockor som ligger "billigast" på Chrono24 som känns rimliga, dvs runt 45-50, om man klarar sig utan full set.

Tja det är väl de klockor som ligger "billigast" på Chrono24 som känns rimliga, dvs runt 45-50, om man klarar sig utan full set.
Tycker jag också, 88k känns ju helt taget ur luften utan någon rim och reson över huvud taget!! Hade det varit en "cream dial" så hade det väl känts mer motiverat.. Dom verkar ju ligga runt 100k strecket nu på C24..

Hej,

Vad ska jag betala för en datejust 116234 fullset från 2011? med oysterlänk. Den är inte servad.
Svart roman tavla.

Senast ändrad:
En Tudor BB Black på läder. Uttagen 04-2016 i nästintill nyskick med plast kvar?
En Tudor Pelagos ETA uttagen 02-2015 med bruksspår?

image.png

Vad är det som händer!? Är detta rimligt?? Visserligen fullset men ändå...! Även på C24 ligger svarta 16550 "non rail dial" utan box&papper från 50-60' och uppåt.... Har jag missat nåt? Jag har själv en 16550 och om det börjar krypa upp mot dessa summor så har man ju inte gjort en allt för taskig affär på den..

den ser hårt polerad ut och tavlan är ljusare än visarna men de verkar ju sälja en del klockor oavsett pris
finns roligare transitionals för de pengarna missade en sjukt snygg matt 16660 för typ 85k igår

den ser hårt polerad ut och tavlan är ljusare än visarna men de verkar ju sälja en del klockor oavsett pris
finns roligare transitionals för de pengarna missade en sjukt snygg matt 16660 för typ 85k igår
Suuurt..! 16660 matt är goa grejer!!;) Min egen 16550 är inne på verkrenovering (kass verkbotten) för tillfället... Men när den kommer hem igen så måste det ju va en 80k klocka då enligt Luxurywatches.... Eftersom jag bara har box men inga papper.. Måste nog kolla med Tony!?;)

Visste dom var dyra men 10k för en 9315 trodde jag inte! kollat lite på 7206 på chrono24 ligger runt 15-35Tkr

Är ju svårt att bilda sig en uppfattning på chrono24 då priserna ligger väl högt. På bukten har jag hittat några 9315 men alla över 15k. Såg en på chrono för runt 16k.

Tror det är bättre å kika på VRM för att få mer korrekt prisbild.

Tillbaka
Topp