• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilagor

• 4743061_xxl.jpg
    4743061_xxl.jpg
    133.9 KB · Visningar: 95
  • 4743061b_xxl.jpg
    4743061b_xxl.jpg
    159.9 KB · Visningar: 92
  • 4743061c_xxl.jpg
    4743061c_xxl.jpg
    183.9 KB · Visningar: 96
  • 4743061f_xxl.jpg
    4743061f_xxl.jpg
    131.4 KB · Visningar: 91
Vad är ett rimligt pris för att korta en länk på en Rolex? Rob tar 450 kr medans Frank över gatan tar 100 kr. Vad anser ni är ett rimligt pris?

Nu frågade jag vad ett rimligt pris var för kortning av en länk inte huruvida jag är beredd att dega.
Jo, men det är ju just det... att betala för att någon ska skruva ut en skruv är ju orimligt i sig om man har möjlighet att göra det själv.
Har man inte möjlighet eller vill man inte göra det själv så är det ju rimligt att betala vad urmakaren begär. Är 450 spänn mycket för att korta en länk? Ja, men det kanske ändå kan vara värt det för att slippa köpa verktyg och greja själv?

Tre små frågor då jag går i sälj tankar:

Rolex Sea Dweller 16600 F-serie uttagen 2004, full set - oservad och opolerad
50' eller är det för mycket?

Rolex 5513 "Pre-Comex" 1977 till synes opolerad boett, troligen senare bezel inlägg, senare komplett 93150 länk och okänd service historik men går bra
?? - inte en aning

Rolex 16030 Datejust (svart tavla) med senare jubilee länk, servad ca 3 år sedan och går bra men har ett ej org. glas monterat nu
25' eller är det för mycket?

Jo, men det är ju just det... att betala för att någon ska skruva ut en skruv är ju orimligt i sig om man har möjlighet att göra det själv.
Har man inte möjlighet eller vill man inte göra det själv så är det ju rimligt att betala vad urmakaren begär. Är 450 spänn mycket för att korta en länk? Ja, men det kanske ändå kan vara värt det för att slippa köpa verktyg och greja själv?

Jag har möjlighet att göra det själv men inte när jag är på lunch och vill få det fixat lite snabbt! Enligt resonemanget du för kan isåfall urmakaren ta vilket pris han vill och det är rimligt? Jag har varit på Rob 100 gånger senaste 5 åren och betalat mellan 0-200 kr för denna tjänst då jag tycker det är kul att snacka med urmakaren och kolla lite klockor. Jag hajade till när de sa priset 450 kr idag och tycket det var ett överpris men blev glatt förvånad av Franks som endast tog 100kr.

Jag har möjlighet att göra det själv men inte när jag är på lunch och vill få det fixat lite snabbt! Enligt resonemanget du för kan isåfall urmakaren ta vilket pris han vill och det är rimligt? Jag har varit på Rob 100 gånger senaste 5 åren och betalat mellan 0-200 kr för denna tjänst då jag tycker det är kul att snacka med urmakaren och kolla lite klockor. Jag hajade till när de sa priset 450 kr idag och tycket det var ett överpris men blev glatt förvånad av Franks som endast tog 100kr.
nä, jag menade att om man som du i det här fallet inte kan byta själv och ändå vill få det gjort snabbt så kan det begärda priset på 450kr vara värt det.
(Men kan man gå över gatan och få det gjort hos för 100 kr så gör man ju det så klart.)

Rolex 5513 "Pre-Comex" 1977 till synes opolerad boett, troligen senare bezel inlägg, senare komplett 93150 länk och okänd service historik men går bra
?? - inte en aning

Rolex 16030 Datejust (svart tavla) med senare jubilee länk, servad ca 3 år sedan och går bra men har ett ej org. glas monterat nu

krävs nog bilder på din 5513 för att få en uppskattning om priset då skicket på tavla/visare och boett gör hela skillnaden.

krävs nog bilder på din 5513 för att få en uppskattning om priset då skicket på tavla/visare och boett gör hela skillnaden.

Helt klart behövs det bilder, en liten bild ifrån en tidigare post här på forumet i dagens klocka tråden
Det som syns kl 3 position på plexi är damm

3-20072016.JPG

Inte så jag ska sälja denna nu utan mer få ett grovt hum om ungefärligt värde.

Helt klart behövs det bilder, en liten bild ifrån en tidigare post här på forumet i dagens klocka tråden
Det som syns kl 3 position på plexi är damm

3-20072016.JPG

Inte så jag ska sälja denna nu utan mer få ett grovt hum om ungefärligt värde.
Den där inserten känner jag igen :)
Bör i så fall vara servad för omkring fyra år sedan och ha en servicemärkning på boettlockets insida.

Edit: Min annons https://klocksnack.se/threads/fs-rolex-5513-pre-comex-från-1977.2156/

Jag har ingen koll på Seiko så vad ska den här ha för prislapp vid en ev. försäljning??? Seiko 6119-5490, tidigt 70-tal, fungerar och håller tiden, dag och datum växlar som dom ska, plexiglas.
image.jpeg

Frågade du vad de grundade priset på?

?? - inte en aning

Hur är gång och ampl på SDn?
Tycker 50' är lite lågt, är det servicebehov pronto så ligger du även då lite lågt kan jag tycka.

Tillbaka
Topp