• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Okej, en sista. Då kan jag potentiellt plussa ihop allt och fundera vilken klocka det hade räckt till.

"Rolex Datejust 16013, steel and gold, in good condition, from 1985.
Bracelet is 62523h, finals 455. All parts original with the watch.
It comes with a Rolex original box and tag. It has been serviced some years ago (we have papers of the service).

Service var gjord 2004.
Finns en repa på baksidan av boetten. Rolex snöret är har gått av.
Lånar bilderna av försäljaren. (Om detta inte är tillåtet så säg till)

IMG_1168_zpspgxj0src.jpg

DSCF3609_zpssfurvdbb.jpg

DSCF3595_zps8vvtfwin.jpg

Vad är ett rimligt pris för en fullsets Kermit med en årgång mellan 2004-2007?! Dom på C24 ligger på 75K och uppåt, är det verkligen så högt.

Vad är ett rimligt pris för en Rolex Explorer ii 16570 årsmodell 2004-2007 ok skick? Helst fullset men är inte ett måste?

Sålde min för 37K för några månader sedan, den var i ett mycket bra skick och var fullset! Skulle nog säga att närmare 40K är inte orimligt, dom har gått upp den senaste tiden...

Vad är ett rimligt pris för en fullsets Kermit med en årgång mellan 2004-2007?! Dom på C24 ligger på 75K och uppåt, är det verkligen så högt.

jag förmedlade ett fullset, Y-serie, första versionen med presskit för 8.5k euro i början av året så det stämmer nog, kanonskick dock polerad någon gång

jag förmedlade ett fullset, Y-serie, första versionen med presskit för 8.5k euro i början av året så det stämmer nog, kanonskick dock polerad någon gång

Hm, OK, var som jag hade befarat då med andra ord! Verkar dock att dom senare är någon tusenlapp billigare, är bara och bita i det sura äpplet att man inte köpte på dig en 16610LV tidigare...

Hejsan! Börjar bli sugen på att köpa min första DJ. Men är inte så insatt ännu, undrar vad ni tycker om denna klocka? Hur ser skicket ut? Hoppas ni har ett bättre öga för detta än mig. Till sist, vad är ett rimligt pris på denna i detta skick?

Mvh

Bilagor

• image1.jpeg
    image1.jpeg
    100.6 KB · Visningar: 114
  • image2.jpeg
    image2.jpeg
    82 KB · Visningar: 105
  • image3.jpeg
    image3.jpeg
    83.4 KB · Visningar: 106
  • image5.jpeg
    image5.jpeg
    89.1 KB · Visningar: 102
Hejsan! Börjar bli sugen på att köpa min första DJ. Men är inte så insatt ännu, undrar vad ni tycker om denna klocka? Hur ser skicket ut? Hoppas ni har ett bättre öga för detta än mig. Till sist, vad är ett rimligt pris på denna i detta skick?

Mvh
Ganska speciell modell, vilket även innebär en smalare marknad. Ser ut som en safirglasmodell, eller är det plexi? . Ca 35.000 kr?

Senast ändrad:
Har börjat snöa in på en vitguldssub, 116619. Finns ju inte massor att välja mellan, de begagnade jag hittar ligger runt 190'-200' på C24 hos säljare som verkar ok. Har någon koll om de springer iväg från handlarna eller finns det ytterligare lite möjligheter att få ner priset?

Är det något att tänka på vad gäller modellen?

Vad kan man få för en 16710?

Pepsi sitter på, Coke finns.

Runt -96 med gamla låset, box och cert. Okänd historik och diverse hairlines samt svag "ding" på ena bandhornet.

45-50?

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    113.6 KB · Visningar: 89
  • image.jpeg
    image.jpeg
    99.7 KB · Visningar: 85
image.png

Vad är det som händer!? Är detta rimligt?? Visserligen fullset men ändå...! Även på C24 ligger svarta 16550 "non rail dial" utan box&papper från 50-60' och uppåt.... Har jag missat nåt? Jag har själv en 16550 och om det börjar krypa upp mot dessa summor så har man ju inte gjort en allt för taskig affär på den..

Tillbaka
Topp