• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kiddy

Panerai
2-Faktor
Dom ligger väl där i krokarna, oklart med servicebehovet men alla tillbehör är ju ett plus ( förutsatt att det är äkta vara)
Går det att avgöra skicket på bilderna om det är värt 41k ink frakt?
De har ca 60 checkouts i chrono24 (säger inte mig så mycket) och verkar ha rätt OK referenser.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vad är ett rimligt pris för den här tjockisen?

http://www.chrono24.se/rolex/stainless-steel-fat-lady-gmt-master-ii--id3856599.htm

3856599f_xxl.jpg
Ser fin ut. 45-48 typ.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Går det att avgöra skicket på bilderna om det är värt 41k ink frakt?
De har ca 60 checkouts i chrono24 (säger inte mig så mycket) och verkar ha rätt OK referenser.

Skulle väl vilja ha lite fler bilder för att avgöra hur pass polerad den är, svårt att avgöra men jag tycker loggan på spännet är enklast att titta på. Är det rätt länk, rätt ändlänkar, saknas bild på "stretchen" på länken vilket många andra säljare visar upp. Sen kan inte jag avgöra om alla papper och tillbehör är riktiga heller. Om du inte har jättebråttom skulle jag hålla koll här på KS eller Blocket och vid affär där först kolla skicket och servicebehovet hos förslagsvis Rob E.
 

Mudfold

Cartier
Rimligt pris för en väggklocka från Panerai i trä/aluminium? Alltså retail modellen och inte den som hänger i showrooms etc
Vad kan dem tänkas kosta från AD?

panerai-pam313-desk-clock-199_2.jpg
 

rotvold

Friends of KS
IMG_0500.JPG
IMG_0501.JPG.jpeg
IMG_0504.JPG


Taskiga bilder, men hoppas ni kan tyda något :)
1980-någonting, har legat i en låda i många många år så lär behövas ses över. Kanske ett nytt band också!
Vad tror ni?
 

xTZ

Cartier
Svärmor hade en klocka som bara låg hemma hon ville sälja. Men jag har inte en aning om vad den kan tänkas vara värd, har googlat och sökt så bra jag kan med telefonen(är utomlands) men hittar inget, klockan är en: Omega constellation (skulle ha något att göra med Cindy crawford) trolig årsmodell 1995! Guld/stål med diamanter.och guld/stål länk!
Skick 9/10 då den bara legat sen ny!

Vad tror ni den kan tänkas vara värd?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Svärmor hade en klocka som bara låg hemma hon ville sälja. Men jag har inte en aning om vad den kan tänkas vara värd, har googlat och sökt så bra jag kan med telefonen(är utomlands) men hittar inget, klockan är en: Omega constellation (skulle ha något att göra med Cindy crawford) trolig årsmodell 1995! Guld/stål med diamanter.och guld/stål länk!
Skick 9/10 då den bara legat sen ny!

Vad tror ni den kan tänkas vara värd?
Bild?
 

hejhå

Omega
Fråga Rob E. De har väl fortfarande klocksnack deal månaden ut på Omega sortimentet. Det är så prisvärt att gråhandel inte är intressant.
Grejen är den att en kompis var in hos en handlare i sthlm och trodde han hade gjort en riktigt bra affär då han hade prutat ner kl från 52' till 42'. Men om man tittar på omegas hemsida så ligger priset på 42. Varför har handlaren den för 10' över omsgas eget pris? Låter helt sjukt enligt mig?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grejen är den att en kompis var in hos en handlare i sthlm och trodde han hade gjort en riktigt bra affär då han hade prutat ner kl från 52' till 42'. Men om man tittar på omegas hemsida så ligger priset på 42. Varför har handlaren den för 10' över omsgas eget pris? Låter helt sjukt enligt mig?
Måste vara nåt knas, finns väl ingen AD som säljer för över Rekpris?. Vart köpte han den?
 

hejhå

Omega
Måste vara nåt knas, finns väl ingen AD som säljer för över Rekpris?. Vart köpte han den?
Han köpte den på rob engström, safir fram och bak, då kanske listpriset är 52? Hade inte koll på att han hade safir glaset när ja kollade på omegas hemsida.

edit*. Såg nu på omegas hemsida att listpriset är 50100. Men ja antar att det är något som förändras kontinuerligt? Med valutakurser osv...
 
Topp