• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

fdaun

Omega
2-Faktor
Submariner 16610 P-serie med SEL och lugholes. Totalrenoverad 2013 för 19.350:- (Nytt armband 93250, bezel + insert, glas, service) med marginell användning sen renoveringen. Fullset, orginalkvitto och kvitto på service. Vad är ett rimligt pris för den tro?
 

poormans

Rolex
Submariner 16610 P-serie med SEL och lugholes. Totalrenoverad 2013 för 19.350:- (Nytt armband 93250, bezel + insert, glas, service) med marginell användning sen renoveringen. Fullset, orginalkvitto och kvitto på service. Vad är ett rimligt pris för den tro?

det blev ju typ nästan slagsmål över en som annonserades för 44 och såldes för 45k så vill du sälja fort så strax under 50k har du ingen brådska strax över
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
IWC 3239 uttagen i november -15 i bruksskick, dvs gott men inte fläckfri?
Jag är på jakt efter en sådan ;) Som köpare är jag kanske färgad men jag tänker ca 35k. Förr såldes de för runt 33, men det var innan IWCs prishöjning och utbudet verkade vara större då (många flippade).

En 3239 med gummi låg ute för 40k häromveckan,
många ansåg dock att den låg bågra kronor för högt. Jag uttalar mig inte i den frågan dock :)
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Är det fortfarande 85 som gäller för Daytona 116520 eller har priserna gått upp? Har nämligen fått ögonen på en full set ifrån 2014!
 

Krabbeluring

Cartier
En kompis har en 15 år gammal (från 2001 dvs) Rolex datejust med svart urtavla, vit guld bezel (fluted) och jubileelänk.

Det intressanta med det är att den bara legat och varit helt oanvänd sedan 2001 - fram till för några veckor sedan.
 
S

S.R-l

Guest
Omega De Ville Quartz damur 1981 Guld/rostfritt stål Mycket välskött och knappt använd. Vad kan man ta för pris på den?
 

Bilagor

  • DSC_0419.jpg
    DSC_0419.jpg
    98 KB · Visningar: 59
  • DSC_0420.JPG
    DSC_0420.JPG
    58 KB · Visningar: 59

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
På auktionsfirman Lauritz värderade de klockan till minst 2000 kr. Men jag har ju inte testat att sätta ut den på auktion. Den fungerar felfritt och har inga repor :)
Nu har jag väldigt lågt förtroende för Lauritz i allt som har med klockor att göra (och andra saker med för den delen), dock är marknaden för äldre mindre damur inte jättestor. Har sett damur från omega gå för 2-300:- men det är möjligt att du får någon extra hundralapp över 500:- en bra dag.

Edit: tror den skulle göra sig bättre på ett läder, för det är väl inte någon omega-länk?
 
Topp