• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Köpte min när den komma ut för ett par år sedan också hade hon väl satt sig på listan för att hon visste att jag ville ha en så åkte hon och köpte den!
Hade hon så mycket koll så att hon visste vad du ville ha, kunde beställa och hämta en, men hon hade inte märkt att du hade haft en ett bra tag. Du hade inte visat den för henne?
 

bjmols

Omega
Min Ploprof 600 Destro.
https://www.omegaseamaster1000.com/home/img_0595-ploprof/

Skulle den möjligtvis vara mer värd än en "vanlig" Ploprof 600?
Vad skulle den betinga, 60'+?

Vill helst inte, men men annat lockar....
F1034460-29E8-4CA8-94A0-F728522C797A.jpeg
Vad tror Ni om värdet? 50-60?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Finns andra plattformar att sälja på än här på klocksnack ville veta att ca pris men de verkar bara mer fokus på hur man får ta på sakerna än att faktisk får lite hjälp
Det är väl bara att titta på säljavdelningen så finns det ett helt gäng referenser med pris och allt, därav att det framstår som en förtäckt annons. Jag vet inte riktigt vad vi skulle kunna bidra med utöver det och dessutom tänker jag att faktiska säljpriser väger tyngre än vad någon skulle uppge här? :happyhappy:


Det har sålts ett par stycken för ca 42k på senare tid med snabbt avslut.
 

Uret

Cartier
Hej alla klockvänner
Behöver banta lite i samlingen då de börjar bli allt för stor "För mig"
Har en fått en tudor harrods av frugan i år men jag har redan en sedan innan och undrar vad tänker ni är ett rimligt pris för denna.
Tudor harrods "15.01.2020" helt ny och oanvänd sticker är så klart avtagna då de är något som måste göra på denna klockan
Nja tycker 45 är något saftigt. Men säg 40-42 det är vad de senaste gått för (sålde själv en för inte alltför länge sen).
 

benhogan

Omega
Misstänker att de betalar lågt
Kolla vad de säljer för här och lägg dig runt det priset så är den snart såld

LW ger 15-20% under marknadspris beroende på hur lättsåld klockan är för de. Men i gengäld blir affären väldigt smidig och säker. Så är väl bara välja att sälja för 60-ish (eller vad de kan tänkas erbjuda) och få en snabb/smidig affär. Alt 70k här på KS, vilket inte ska vara några konstigheter att få om skick/funktioner är vad man kan förvänta sig av en klocka från sent 2018. Lycka till

Jag har alltid fått bättre bud av andra handlare än luxury watches men säkert många i sthlm med omnejd som tycker det är smidigt men som sagt väldigt dåligt betalt

Grymt, tack för all feedback. Jag kommer nog försöka sälja klockan, Rolex datejust 36mm, runt 70k på forumet. Behöver bara posta lite mer på forumetsforumet jag lever upp till alla krav för att skapa annonser här. Jag är ganska ny :)
 

Axan

Breitling
Jag har en Glycine Combat 6 Classic Automat 43mm GL0101 i nyskick. Har använt den 1 gång, kartong och alla dokument finns. Vad tror ni jag kan få för denna?

s-l640.jpg
 

Portugieser

Cartier
Lite inne på att byta den här leksaken mot något annat. Vad ska man sätta för pris/bytesvärde tycker ni?

Inköpt 2017 - full set.

Tack på förhand!
upload_2020-7-5_11-23-16.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Lite inne på att byta den här leksaken mot något annat. Vad ska man sätta för pris/bytesvärde tycker ni?

Inköpt 2017 - full set.

Tack på förhand!
upload_2020-7-5_11-23-16.jpeg
Jag vet inte om det är något särskilt med just denna färgkombo men jag sålde i alla fall den blåa modellen förra året för runt 1500 om jag minns rätt och det är väl ungefär där de ligger.
 

snobla

Breitling
Hej!
Ser inte många här i forumet men funderar på att sälja min tag heuer calibre. Fullkit och uttagen hos svensk AD för ett år sedan. Lite swirls och så men annars i bra skick. Vad tror ni om pris? 15?
 
Vad tror ni om värdet på ett tvåtons-jubilee från 1990? 62523H med endlinks som är märkta med 455 & 450. 19 länkbitar på armbandet som framstår i ett gott skick med inte så farlig stretch och enbart lättare hairlines. Innehar även kvitto på armbandet :)

20200706_163404.jpg

20200706_163500.jpg
 

Erik.L

Breitling
Köpte en Day Date 18238 med cert och original-box för 135k, hade dock missat att klockan blivit polerad en gång (tycker inte det syns) men tanken får mig att överväga om den var värd pengarna? Cert från 1995
 

Bilagor

  • 38A72DF7-D074-42F2-BC58-23D34C048FCB.jpeg
    38A72DF7-D074-42F2-BC58-23D34C048FCB.jpeg
    362.2 KB · Visningar: 5
  • E83AF8E1-A38D-4BF1-A3B3-4B8A55EC00F4.jpeg
    E83AF8E1-A38D-4BF1-A3B3-4B8A55EC00F4.jpeg
    419.6 KB · Visningar: 5
  • 07E7A371-0C0B-4679-9D79-BEFA5458C53A.jpeg
    07E7A371-0C0B-4679-9D79-BEFA5458C53A.jpeg
    396.5 KB · Visningar: 5

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Köpte en Day Date 18238 med cert och original-box för 135k, hade dock missat att klockan blivit polerad en gång (tycker inte det syns) men tanken får mig att överväga om den var värd pengarna? Cert från 1995
Hur vet du att den är polerad en gång om den är från 1995 och du köpte den nyss?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Köpte en Day Date 18238 med cert och original-box för 135k, hade dock missat att klockan blivit polerad en gång (tycker inte det syns) men tanken får mig att överväga om den var värd pengarna? Cert från 1995
Så du ser ingen skillnad, men för att det finns papper på att den är polerad så är du osäker på om den är värd pengarna?

Hur förändrar det egentligen situationen, när du ändå inte visste om den var opolerad från början?
 

Erik.L

Breitling
Så du ser ingen skillnad, men för att det finns papper på att den är polerad så är du osäker på om den är värd pengarna?

Hur förändrar det egentligen situationen, när du ändå inte visste om den var opolerad från början?

Egentligen inte nämnvärt, handlaren på Chrono24 uppgav det i ett meddelande efter den skickats. Är lite osäker på hur polering påverkar värdet i stort, ska läsa på lite om det.
 
Topp