• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hej på er!

Vad är ett rimligt pris för en 116610LV på andrahandsmarknaden? Har blivit erbjuden att köpa en bekants klocka från 2014 och känner väl att kunskapens om dess andrahandsvärde sviker lite i dagsläget. Klockan är i mycket gott skick och alla dokument, box och tagg medföljer, tror den är uttagen fr Svensk AD.
 

TomasF

Omega
Rimligt pris för service av ett ETA 2836-2? Någon med tips på plånboksvänlig men pålitlig urmakare (helst i Stockholm) som kan ordna det? :)
 

Stenholm13

Cartier
Hej! Jag har en cerina ds podium uttagen 2019-10-01, det syns att den är använd, men inga jättegrejer, kan man sälja den för 2000kr tro? Eller är det mycket att hoppas på? Butikspris ca 5000kr
 

FredrikNiv

Breitling
Hej på er!

Vad är ett rimligt pris för en 116610LV på andrahandsmarknaden? Har blivit erbjuden att köpa en bekants klocka från 2014 och känner väl att kunskapens om dess andrahandsvärde sviker lite i dagsläget. Klockan är i mycket gott skick och alla dokument, box och tagg medföljer, tror den är uttagen fr Svensk AD.

Svårt att säga vad som är ett ”rimligt pris” då inga priser är rimliga på den just nu men ser man till vad de verkar gå för skulle säkert 130-140k inte vara konstigt. Med tanke på att det är en vän och en lätt deal; säg kanske 120-130k om du har tur!:D
 

nilbri

Cartier
Vad är ett rimligt pris för en Monaco? Nytt originalband i alligator. Ej cert. Box finns. Troligen aldrig servade. Köpte den beg på kaplans 2016.
20180816_115938.jpg
 

Emilerikson

Breitling
Någon som kan hjälpa mig med en prissättning av en billigare klocka, en Mondaine Stop2go? Helsvarta modellen, sparsamt använd med allt ingående plus ett bättre band.
 

Bilagor

  • Mondaine.jpg
    Mondaine.jpg
    13.8 KB · Visningar: 2

Emilerikson

Breitling

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Quartz-santos från senare delen av 90-talet med box och cert. Safiren på kronan är skadad. Enligt bild, tack på förhand för input.

Vad tror ni är ett rimligt pris? Ta framtida service i beaktning.

A6019A7D-6689-47C2-A277-D9A7DE04F840.jpeg
 

PJZ

Cartier
Jag har en Omega Seamaster Aqua Terra 38.5 Quartz med grå urtavla som jag köpte ny i oktober 2017 som jag känner mig klar med. Vad är rimligt värde? Den är fullset och i bra skick med några dinga och repor som kan förvänta sig efter några år.
Du får 10 prutt och en påse jordnötter
 
Topp