• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gibbe

Breitling
JLC 18k, originalkrona och glas. Väldigt fint skick! Inga stora dents. Kommer på Hirsch-strap med croc prägel och noname lås. Förmodligen inte solidt guld i låset.

Inga tillbehör. Stämplad med Namn, plats och 1963.

Tankar om värde på den?
 

Bilagor

  • Screenshot_20220614-214829_Photos.jpg
    Screenshot_20220614-214829_Photos.jpg
    129.7 KB · Visningar: 18

CitizenKane

Breitling
Hej, vad ska man räkna med att betala för en Rolex Smurf - 116619LB, från juni 2018, i mycket gott skick, med certifikat och boxar?
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Hej, vad ska man räkna med att betala för en Rolex Smurf - 116619LB, från juni 2018, i mycket gott skick, med certifikat och boxar?

En prispunkt från gårdagen.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tjo
Vad är ett rimligt pris för en Heuer 2446c gmt pepsi
nu när Heuer priserna dalat ?
Original gay freres armband och ändbitar.
Mycket bra skick.

Ngn som har koll ?
 

jonteeee

Breitling
Hallå,

Tänkte sälja min Seadweller 16600 från 99. Ordentligt med tillbehör och certifiering i samband med första köparen. Jag har inte servat den då jag köpte den nyservad för 5-6 år sedan. Har lite vanliga hairlines efter användning men i bra skick, ej polerad. Har ni någon uppfattning på rimlig prissättning?
 
Hallå,

Tänkte sälja min Seadweller 16600 från 99. Ordentligt med tillbehör och certifiering i samband med första köparen. Jag har inte servat den då jag köpte den nyservad för 5-6 år sedan. Har lite vanliga hairlines efter användning men i bra skick, ej polerad. Har ni någon uppfattning på rimlig prissättning?
jag tolkar det som att den har cert och box? Då skulle nog folk vilja ha 130 men rimligt att faktiskt få betalt i dagens läge ca 110 skulle jag säga. Sen börjar det bli dags för service snart om den använts regelbundet och det får prisas in.
 
Ja exakt. Box och cert med lite ytterligare lull lull. Tack för svar!
ok grym klocka, grattis! Älskar faktiskt också att denna inte har luppen över datumet som suben, blir mer clean så. Men om man sålt klockor så inser man snabbt att skillnaden mellan vad folk begär på nätet och faktiskt får i handen ändå kan va rätt stor, framför allt om man säljer som privatperson men tittar på handlares priser. Nåt att tänka på bara :)
 

jonteeee

Breitling
Ja verkligen. Jag vill såklart få bra betalt men i sammanhanget känns det viktigare att hitta en säker köpare. Tack än en gång
 

CitizenKane

Breitling

En prispunkt från gårdagen.
Precis, plus 22.5% provision till auktionshuset så rimligen 440 000 kr. Ville kolla från er experter här om det verkar vara ett rimligt pris. (Sen rätt otroligt hur mycket pengar som går till auktionshuset, de tar ju bra betalt av både säljare och köpare!)
 
Precis, plus 22.5% provision till auktionshuset så rimligen 440 000 kr. Ville kolla från er experter här om det verkar vara ett rimligt pris. (Sen rätt otroligt hur mycket pengar som går till auktionshuset, de tar ju bra betalt av både säljare och köpare!)
verkligen, vissa hus har tak eller trappar ner provisionen men vissa har inte ens det. Paul Newmans Daytona tog de alltså över 2 milj dollar i provision för ett j*vla sälj? rätt sjukt.
 
Vet inte om denna tråd är rätt, kunde inte hitta annat men blir gärna guidad till rätt om det finns en bättre tråd? Kanske en riktig nördtråd? :) jag funderar på att köpa en stållänk jubilee till min 126334, har en oyster nu. Nån som vet om det går att se på en länk om den är äkta? Förutom det uppenbara att den ska "se äkta ut". tack för tips!
 

L.A.P

Omega
Hello!
Varit utanför klockgamet ett tag och det har ju spårat rejält.

Förstår härutav att Chrono24 inte längre ens bör kunna anses ge en fingervisning om läget.

Har en annons ute.


DJ 126200 helt orörd från innevarande år.

OP "olive" från 2017 i bruksskick.

Efter att ha kollat runt lite nu inatt tänker jag 85' för DJ och 75 för OP ("olive").

Är jag ute och cyklar? :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hello!
Varit utanför klockgamet ett tag och det har ju spårat rejält.

Förstår härutav att Chrono24 inte längre ens bör kunna anses ge en fingervisning om läget.

Har en annons ute.


DJ 126200 helt orörd från innevarande år.

OP "olive" från 2017 i bruksskick.

Efter att ha kollat runt lite nu inatt tänker jag 85' för DJ och 75 för OP ("olive").

Är jag ute och cyklar? :)
85 för DJ med jubilee känns attraktivt.
Har dålig koll på 34 mm.
 
Funderar på att kanske släppa iväg den här. Vad kan vara ett bra pris att sätta? Fullset, precis servad men opolerad, alltså spår av användning.
D63B9F82-320A-4852-836F-FB20CA0A3F18.jpeg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tack för svar. Hur ser jag om spännet är äkta?
Posta lite bra bilder i olika vinklar och posta i den här tråden.


 
Har inte hängt med i utvecklingen alls här.

Köpte min Rolex 116710BLNR 2014 (tror jag), har servat den förra året och den är i mycket fint skick. Avplastad av mig och såld ny på Pagholds Ur i Skövde. Vad ligger marknadsvärdet på idag ungefär? Tänker mest försäkringsbiten, köpte den för 54' kr...
 

fransen

Breitling
Hej alla!
Har fått ärva fyra klockor av varierande sort och undrar om de har något värde och var isf ni rekommenderar att man säljer dem?
1 st äldre IWC som inte verkar vilja fungera. Undrar också om den saknar sin baksida eller om den ska se ut såhär?
1 st Omega Quartz av okänd sort
1 st Omega Constellation i guld. Saknar sin skruv verkar det som, var kan man få tag i en sådan? Är det ens värt det?
1 st Omega DeVille Automatic i guld

Teracube_20220521_1119_140.jpg Teracube_20220703_2130_088.jpeg
Teracube_20220521_1119_512.jpg
Teracube_20220613_1830_838.jpg

Teracube_20220703_1321_881.jpeg


Med vänliga hälsningar
Frans
 

FlipSwede

Rolex
Hej alla!
Har fått ärva fyra klockor av varierande sort och undrar om de har något värde och var isf ni rekommenderar att man säljer dem?
1 st äldre IWC som inte verkar vilja fungera. Undrar också om den saknar sin baksida eller om den ska se ut såhär?
1 st Omega Quartz av okänd sort
1 st Omega Constellation i guld. Saknar sin skruv verkar det som, var kan man få tag i en sådan? Är det ens värt det?
1 st Omega DeVille Automatic i guld

Teracube_20220521_1119_140.jpg Teracube_20220703_2130_088.jpeg
Teracube_20220521_1119_512.jpg
Teracube_20220613_1830_838.jpg

Teracube_20220703_1321_881.jpeg


Med vänliga hälsningar
Frans
Bor du i Sthlm ta dem till Kaplans for auktion. Kostar dig 15% av klubbat pris men du slipper allt jobb plus att de nar en kundgrupp du aldrig kan.

Hittade sjalv en gammal Omega Seamaster 30 som inte fungerade i min fars skrotlada. Den saldes for 4600kr plus kopprovision.
Det ar ungefar fem ganger mer an vad jag forvantade mig.
 

Mr. Potatohead

Omega
2-Faktor
Bor du i Sthlm ta dem till Kaplans for auktion. Kostar dig 15% av klubbat pris men du slipper allt jobb plus att de nar en kundgrupp du aldrig kan.

Hittade sjalv en gammal Omega Seamaster 30 som inte fungerade i min fars skrotlada. Den saldes for 4600kr plus kopprovision.
Det ar ungefar fem ganger mer an vad jag forvantade mig.
Den där typen av klockor gör sig väl bäst på Tradera? Bara ta så bra bilder du kan, skriva allt du vet om dem i termer av storlek/skick o.s.v. och sedan sätta 1 kr i utropspris så bestämmer marknaden vad värdet är.
 
Topp