• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Matte1970

Cartier
Något servicebehov har den inte, däremot finns inte alltid cert på så gamla klockor vad jag förstått. Men tack ska du ha för din input, uppskattas :).
Alltid vanligare att cert, mm saknas till äldre klockor. Jag uppskattar att man tappar ca 20% av värdet vid avsaknad av cert, papper och box. För en klocka för 80000 så tappar man mellan 15-20000 kr. För en klocka runt 20000 blir det ca 4000. Det är iaf så jag tänker. Det blir betydligt svårare att få sålt en klocka och tippar att man tappar mer än hälften av köparna, speciellt klockor som är nyare än 20 år.
 

Sinn104

Breitling
Tänkte sälja min Tudor Black Bay 58 i använt men bra skick från mars 2019, svårt att veta vilken pris som är rimligt. Tack på förhand!
 

Como

Cartier
Vad är ett rimligt pris för denna Tudor Black Bay 79220N? (Första generationen BB med rosedial).

Den inhandlades av mig i april 2016 på Rob Engström. Det är ett komplett fullset, har till och med butikskvittot från Rob Engström kvar.

Klockan användes av mig mellan april 2016 till oktober 2017. Har sedan dess legat i ett kassaskåp.

Länken har repor och hairlines från användning. Bandhornen har ett par mindre repor/dings på ovan och undersida.

Tacksam för svar!


klocka-närbild.JPG
klocka-länk-2.JPG
Klocka-länk-1.JPG
klocka-lock.JPG
klocka-bandhorn-2.JPG
klocka-bandhorn-1.JPG
Klocka-spänne.JPG
klocka-samlingsbild.JPG


Ingen som vill ge sig på en uppskattning?
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Säljaren nämnde inte procentsatsen däremot att rabatt gick att lösa om jag var intresserad. Har för mig samtliga fanns hemma förutom LHD
 

leicaphile

Panerai
Har en 116000 ute på service nu, årgång 2009 om jag minns rätt. Ska även byta glas då det fanns en liten repa så den borde se riktigt fin ut.

Blå 3-6-9 tavla, fullset. Vad vore vettig prissättning i dagsläget?
 

MrSpez

Omega
Fått erbjudande om 116710LN ( GMT 2 svart bezel ) mot min 126331 ( DJ41, flute bezel, stål / rosé med chokladtavla.

Hans klocka är -14, 4/5 skick. Min -22, 4.5/5 då den knappt är använd. Bådas är Fullset.

Aldrig haft just GMTn innan, alltid viljat ha en.

Är det fair med några tusenlappar emellan från GMTn’s håll?

Enligt mitt tycke så hade 5-10k emellan varit fair. Det skulle täcka eventuell service om jag får för mig att skicka iväg den på det.

Framstår att blocket / chrono24 priserna representerar ett högre pris för min klocka. Tar gärna emot lite åsikter så både jag och andra personen kan få opartiska åsikter.

Tack på förhand.
 

Egeg

Omega
2-Faktor
I dessa tider så är det inte enkelt att få en uppfattning om vad klockor de facto säljs för till slut. Vad går en ref 114060 för, år ~ 2015-2018?

Har kollat en del på auktioner, KS k&s, blocket etc men har inte blivit så mycket klokare tycker jag.. är det ned mot 105-110tsek igen eller högre?
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Fått erbjudande om 116710LN ( GMT 2 svart bezel ) mot min 126331 ( DJ41, flute bezel, stål / rosé med chokladtavla.

Hans klocka är -14, 4/5 skick. Min -22, 4.5/5 då den knappt är använd. Bådas är Fullset.

Aldrig haft just GMTn innan, alltid viljat ha en.

Är det fair med några tusenlappar emellan från GMTn’s håll?

Enligt mitt tycke så hade 5-10k emellan varit fair. Det skulle täcka eventuell service om jag får för mig att skicka iväg den på det.

Framstår att blocket / chrono24 priserna representerar ett högre pris för min klocka. Tar gärna emot lite åsikter så både jag och andra personen kan få opartiska åsikter.

Tack på förhand.
Det finns inte många exemplar av respektive modell som sålts i närtid här på KS men rimligt pris för en 116710LN är kanske 130-140 i dagsläget beroende på skick.
ett rimligt pris för 126331 på Jubilee är kanske 150-160. Jag skulle säga 15K i mellanskillnad. Du kanske bara vill bli av med din men jag skulle själv inte byta om jag inte fick 15K i handen.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Vad får man för en dj41, 126334 utplockad från Nymans Nov20?
Box, kassakvitto och värderingsintyg från Nymans. Finns även foto på certet men tyvärr inte själva certet…
Inga drömpriser. Vad säljs den för?
95 borde den flyga för kanske?
A4996E85-BCB6-4859-B85E-5BA2D6C8B553.jpeg
387A86AC-F713-451E-B164-0E40DA776DA1.jpeg
 
Senast ändrad:
16234 svart tavla och oyster. -90. Länk från 00. Inga tillbehör mer än pouch.

Kvitto från kaplans finns där den är köpt.

Helt nypolerad hos Rob Engström pga tidigare märken på länken, går fint.

Vad får jag?
 

hosa

Breitling
Fick du något svar på denna? Är det blå eller svart? Såg 34 för ett tag sedan men tillgängligheten har ökat markant
Är väl svårt att säga också, då de inte nödvändigtvis säljs för samma pris de ligger ute för, i alla fall min erfarenhet här. Vet någon vad man får för att sälja via officiell handlare?
 

jostling

Omega
Har en Baltic MR01 på ingång som jag inte planerar att behålla. Noterat att de stack iväg i pris efter att lagret tog slut, vad anser ni att den är värd?
 
Topp