Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Auktionshus känns överdrivet. Ta bra foton och sälj via Tradera är mitt tips. Dessa går inte för underpris, folk sitter och håller utkik.Jag förstår ! Tack för hjälpen, tycker du att jag ska sälja den här på KS eller ska jag vända mig till auktionsverk ?
Typ det den ligger ute för.Vad skulle ni ge för en santos carree fullset opolerad?
![]()
1984 Near Nos Cartier Santos Carrée 2961 Fullset | voystimeless.com
Once again we are extremely happy to offer you this top notch Cartier Santos Carrée 2961 in mint condition, coming as Fullset. Dating back to 1984 this Santos obviously spent most of it's life in the depths of a safe. Finding a good and untouched Santos Carrée isn't that easy anymore, but...www.voystimeless.com
Överväger att sälja min första riktiga klocka. Vad är ett rimligt värde?
Med box och kvitto.
Är nog den fina graveringen som är värd typ 30kVad hade varit ett rimligt pris för den här? Inte min klocka. Kan inte Speedmaster, men vad jag hittar på referensen så annonserades den nästa för dubbla värdet av vad begagnade går för. Eller är denna speciell på något vis?
![]()
Omega Speedmaster Professional
Utropspris: 79000 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2023-12-10 18:25:28. Köp & sälj begagnade & oanvända Mekaniska klockor på Tradera.www.tradera.com
Vad hade varit ett rimligt pris för den här? Inte min klocka. Kan inte Speedmaster, men vad jag hittar på referensen så annonserades den nästa för dubbla värdet av vad begagnade går för. Eller är denna speciell på något vis?
![]()
Utropspris: 79000 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2023-12-10 18:25:28. Köp & sälj begagnade & oanvända Mekaniska klockor på Tradera.www.tradera.com
Den stora frågan är om det är den givande eller mottagande parten som genomför försäljningen.Vad hade varit ett rimligt pris för den här? Inte min klocka. Kan inte Speedmaster, men vad jag hittar på referensen så annonserades den nästa för dubbla värdet av vad begagnade går för. Eller är denna speciell på något vis?
![]()
Jag hänger inte riktigt med på vad du menar om jag ska vara ärligDen stora frågan är om det är den givande eller mottagande parten som genomför försäljningen.
Med det priset måste det vara den givande partenDen stora frågan är om det är den givande eller mottagande parten som genomför försäljningen.
Tack för svar, ja alltså tavlan är otroligt fin, skiftar nyans beroende på ljus. Hur ser den korrekta tavlan för årtalet ut?Fin klocka med en attraktiv tavla i och även om tavlan ej är korrekt för årtalet så borde den landa strax över 50k
Tack för svar, ja alltså tavlan är otroligt fin, skiftar nyans beroende på ljus.hur ska originaltavlan se ut?
Supertack för info. Hur som haver så gillar jag den skarpt, antar att den lär öka i värde med tiden? Den har åtminstone gått upp ett par hundra procent sen jag införskaffade den. Har gått i säljbanor från och till men alltid ångrat mig när den åker på armenDetta är en luminova tavla antagligen bytt efter 1999 (de började med luminova då)
De tidigare tavlorna är märkta "t swiss t" eller "t swiss made t" under 6 index
Din är bara märkt swiss made vilket indikerar luminova
Sen är jag lite osäker på när minute track med romerska siffror började användas
Raderat.Raderat.
Kan det vara så att minute track kom med safirglasmodellerna? Tycker mig ha sett ett sånt samband.Detta är en luminova tavla antagligen bytt efter 1999 (de började med luminova då)
De tidigare tavlorna är märkta "t swiss t" eller "t swiss made t" under 6 index
Din är bara märkt swiss made vilket indikerar luminova
Sen är jag lite osäker på när minute track med romerska siffror började användas
Kan det vara så att minute track kom med safirglasmodellerna? Tycker mig ha sett ett sånt samband.
Tack för input. Tänkte ta det för OP. Däremot har jag begärt 31 för Tudor..40-45 och 85-90 skulle jag tro
Om du begär 40-45 för din Tudor så lär du få behålla den länge. 31 är närmare sanningen skulle jag tro.Tack för input. Tänkte ta det för OP. Däremot har jag begärt 31 för Tudor..![]()
Haha ja det är nog rimligare! I ett svagt ögonblick tänkte jag på den nya refen av någon anledning!Tack för input. Tänkte ta det för OP. Däremot har jag begärt 31 för Tudor..![]()
Mottagande partnern. Kontaktade honom på Facebook via annons där och i all välmening sa att han är typ 30k för dyr. Hans svar var ”jag har ingen koll men låter den ligga kvar för mitt pris så får vi se”Med det priset måste det vara den givande parten![]()
Tack, åker den inte för närheten av det får den ligga kvar.Om du begär 40-45 för din Tudor så lär du få behålla den länge. 31 är närmare sanningen skulle jag tro.
Lycka till med försäljningen!
Haha. Jag hoppas på det, tyvärr ganska ny inom klockvärlden så får nog vara beredd på en utdragen affär.Haha ja det är nog rimligare! I ett svagt ögonblick tänkte jag på den nya refen av någon anledning!
Hoppas de går smidigt att få iväg dom