Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Guldfärgad? Eller vad är det för typ av guld?Tjena, har en klocka jag inte vet värdet på och tror ni här har bättre koll än mig, det är en Tissot PRS 200 guld. Fint skick, inga repor i glaset och fungerar
Oj jag vet faktiskt inte! I min värld så är den guldfärgad, ka ske kan hitta på Google??Guldfärgad? Eller vad är det för typ av guld?
Hej!
Sitter i valet och kvalet om jag ska sälja min Rolex Datejust 36mm
Är inte helt säker på ref nummer, men kommer ihåg att klockan var från 89, då det var första året dem började med safirglas (enligt tidigare säljare)
Klockan har repor i armband och boett då jag använt klockan dagligen sedan 2019. Den har även två stycken märken i safirglaset vid klockan 12 och klockan 6. (Se bilder)
Då jag inte har varit så uppdaterad den senaste tiden på klockfronten har jag ingen aning om vad man skulle kunna begära för min klocka i befintligt skick. Box finns men ej papper.
Finns 4 extra länkbitar som inte sitter på klockan för tillfället.
Finns det någon stjärna här som kan hjälpa mig med en värdering?
Höftar lite men runt 89-92 kanske?Tycker det är lite spretig prisbild på 16610 och tänkte höra vad som är en rimlig peng att lägga? Har fått ett förslag på den här. Full-set, bytt glas och alu-ring 2022, men ingen känd servicehistorik. Någon som kan svara på om den ser polerad ut?
Jag bytte för några år sedan från just en sådan tavla med romerska siffror och visare utan lume till en silverfärgad stickdialoch visare med lume, fast på en 116234, de kostade då 8k plus grus.Skjuter från höften och säger att det kanske gör 5000 på priset. AD kommer inte nya tavla på en så ny klocka.
Sedan är det väl inte lume på visarna på en 126234 med romerska index så de får du ju byta också. vet inte var gränsen går för att Rolex ska börja knarra vid service.
200-300kr kanske.Va skulle ni tro att denna e värd?
Vintage Christian Dior från 1980 med mekaniskt verk.
Antar att det skulle klassas som damur men har själv använt den. Håller tiden och spår av användning finns i.
Kommer med box och stämplat cert. Finns även ett originalband som e slitet samt viklås till denna.
![]()
Har du koll eller gissar du?200-300kr kanske.
Hittar några likadana på Etsy osv för ~3000 kr, och det får man nog vara väldigt nöjd om man får.Va skulle ni tro att denna e värd?
Vintage Christian Dior från 1980 med mekaniskt verk.
Antar att det skulle klassas som damur men har själv använt den. Håller tiden och spår av användning finns i.
Kommer med box och stämplat cert. Finns även ett originalband som e slitet samt viklås till denna.
![]()
Skicket är helt avgörande.Vad tycker ni ett rimligt pris för en Cartier 2961, ponera att det är utan handlingar och med sedvanliga hairlines?
Fint skick för en vintage och opolerad men en hel del hairlinesSkicket är helt avgörande.
Fint skick och opolerad? Absolut inte.Fint skick för en vintage och opolerad men en hel del hairlines![]()
@stabil Genuint intresserad av om du killgissade eller har koll på marknaden för mekanisk Dior?Har du koll eller gissar du?
Killgissade mao.Snabbtitt på ebay sa att det inte var av värde.
Är det din klocka?Killgissade mao.
Eller så söker jag helt fel när jag inte hittar fullset mekanisk Dior för 200-300.
Nä det är inte min klocka. Men man ska vara försiktig och helst någorlunta påläst när man nämner ett belopp i en sån här tråd. Jag vet inte exakt vad värdet är men hittat ingen likadan klocka fullset i det spannet du anger. Vet att det finns skillnader i begärt pris och vad man får.Är det din klocka?