timemeister
Basic
Det är iallafall ett par år kvar innan den behöver åka in på service. Det ligger ute en i Danmark för 70 med box och cert. Så något i stil med det kanske?Senaste servicen gjordes i oktober 2022 - så det var ett tag sedan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är iallafall ett par år kvar innan den behöver åka in på service. Det ligger ute en i Danmark för 70 med box och cert. Så något i stil med det kanske?Senaste servicen gjordes i oktober 2022 - så det var ett tag sedan.
Runt 10k skulle jag säga. Har sett flertalet runt 13k fullset som sålts.
Älskar såna här frågor.Oj så lågt tror du? Här eller på andra sidor? 50% mindre än billigaste på C24. Gått några A74380 här på forumet för 11-14k utan länk.
Ingenting är värt mer än vad någon vill betala.Älskar såna här frågor.
"Vad kan den här vara värd?"
Får ett vettigt svar
"Va?! Den borde vara värd mycket mer"
Om du inte vill ha ett svar, låt bli att ställa frågan... Det sparar tid, för alla.
Exakt.Ingenting är värt mer än vad någon vill betala.
Vad säljare begär är rätt ointressant.
Först när det är sålt vet vi vad "rätt"pris var.
Ska man kolla dagspris ( där/om ett flertal jämförelseobjekt finnes)kan ju nyligen avslutade auktioner vara bättre riktmärke än osålda varor på C24 et al forum.
Okej min värdering var kanske lite slarvig eftersom jag inte frågade om den var på länk eller något annat band. Känns ändå som ett ganska vettigt prisspann såhär i efterhand.Ingenting är värt mer än vad någon vill betala.
Vad säljare begär är rätt ointressant.
Först när det är sålt vet vi vad "rätt"pris var.
Ska man kolla dagspris ( där/om ett flertal jämförelseobjekt finnes)kan ju nyligen avslutade auktioner vara bättre riktmärke än osålda varor på C24 et al forum.
Eller som en annan icke namngiven medlem nyligen, som undrade vad en BB58 GMT var värd. När jag svarade så skickade han genast upp samma fråga i ett antal andra trådar…antar att han inte var nöjd med svaretÄlskar såna här frågor.
Får ett vettigt svar
Om du inte vill ha ett svar, låt bli att ställa frågan... Det sparar tid, för alla.
Nu var det inte specifikt dig jag tänkte på utan mer allmänt.Okej min värdering var kanske lite slarvig eftersom jag inte frågade om den var på länk eller något annat band. Känns ändå som ett ganska vettigt prisspann såhär i efterhand.
Finns ju flera till salu nu. Så får du se om värderingen stämde.Eller som en annan icke namngiven medlem nyligen, som undrade vad en BB58 GMT var värd. När jag svarade så skickade han genast upp samma fråga i ett antal andra trådar…antar att han inte var nöjd med svaret![]()
Med tanke på att jag skrev 40-45 beroende på skick så var jag nog inte helt fel ute. Ligger en ute nu för 45, den förra såldes för 39.Finns ju flera till salu nu. Så får du se om värderingen stämde.![]()
Servad när?Vad tror ni om en 114270 i väldigt bra skick, med ytter- och inner-låda men utan cert? Ingår kvitto från förra ägaren som servat och fått den äkthets-bekräftad. Det är en K-serie från 2001, köpt på KS. Håller tiden förvånandsvärt bra. Opolerad, sparsamt använd, osv.
2015Servad när?
På Engströms. Så troligen i behov av en service i närtid. Dock går den väldigt bra och känns mjuk i kronan.
65-70 skulle jag sägaPå Engströms. Så troligen i behov av en service i närtid. Dock går den väldigt bra och känns mjuk i kronan.
Jag skulle säga 65 max. 70k med cert.65-70 skulle jag säga
såg några gå för 75 med cert o box, så 70 med låda ör inte så orimligt.Jag skulle säga 65 max. 70k med cert.
Allt är lite hur det står till med Rolex dagsform känns det som. Verkar vara på nedåtgående trend just nu.såg några gå för 75 med cert o box, så 70 med låda ör inte så orimligt.
Så kan det kanske vara med tanke på att vi fortfarande är inne i en lågkonjunkturAllt är lite hur det står till med Rolex dagsform känns det som. Verkar vara på nedåtgående trend just nu.
Utan bilder är det svårt tycker jag, men jag skulle säga under 60Jag skulle säga 65 max. 70k med cert.
Finns ju absolut ingen anledning att vara dryg och otrevlig. När man inte har koll vill man ju ha så mycket information som möjligt, alla har varit nya någongång.Älskar såna här frågor.
Får ett vettigt svar
Jag hittar inte heller någon såld för 13k. Däremot hittade jag denna som avslutades i år i april. Fullset för 11999:- som förblev osåld. Så min värdering var ganska spot on faktiskt.Finns ju absolut ingen anledning att vara dryg och otrevlig. När man inte har koll vill man ju ha så mycket information som möjligt, alla har varit nya någongång.
Hittar inte någon såld fullset för 13k som föregående skrev. Såldes en vit, fullset och ingen länk för ungefär 2 veckor sedan för 1800€ på auktion. Så enligt mig är 10k ganska långt ifrån ett vettigt svar.
Undrar om inte det där är ett ganska ok pris om den saknar länk? Den här köpte jag för ett par år sedan i paket med ett par andra klockor. Tror vi värderade denna till 14000 kr. Den har både länk och gummi, cert men inte boxen. Tänkte nog ta detsamma när/om jag säljer. Sen vet jag inte om champagnetavla värderas annorlunda än svart? Är det samma modell förresten?Jag hittar inte heller någon såld för 13k. Däremot hittade jag denna som avslutades i år i april. Fullset för 11999:- som förblev osåld. Så min värdering var ganska spot on faktiskt.
![]()
Ser ut att vara en likadan. De automatiska har automatic-text mellan chronometre och djup.Undrar om inte det där är ett ganska ok pris om den saknar länk? Den här köpte jag för ett par år sedan i paket med ett par andra klockor. Tror vi värderade denna till 14000 kr. Den har både länk och gummi, cert men inte boxen. Tänkte nog ta detsamma när/om jag säljer. Sen vet jag inte om champagnetavla värderas annorlunda än svart? Är det samma modell förresten?
![]()
På forumet kanske 12-14k per klocka om dom går fint.Hej, jag är ny på detta forum. Tack för att jag fick vara med. Jag är från Norge och är mycket intresserad av Universal Geneva. Vad är dessa värda? Polerouter NS är med signerad UG/GF länk.
Let's agree to disagree ang drygheten men om du bläddrar i tråden så finner du att den här typen av tillbakakakor är tröttsamt vanliga. En medlem frågar om värdet, får ett vettigt svar men anser att det är för lågt och hugger tillbaka med ett "värdet borde vara högre". Ett sådant scenario pekar ju på att medlemmen redan från början har ett tilltänkt värde i åtanke, ofta övervärderat, och sedan blir stött när hen får ett lägre värde än det föredragna.Finns ju absolut ingen anledning att vara dryg och otrevlig. När man inte har koll vill man ju ha så mycket information som möjligt, alla har varit nya någongång.
Hittar inte någon såld fullset för 13k som föregående skrev. Såldes en vit, fullset och ingen länk för ungefär 2 veckor sedan för 1800€ på auktion. Så enligt mig är 10k ganska långt ifrån ett vettigt svar.
Är du helt säker? Bara att GF-länken kostar 10-20kPå forumet kanske 12-14k per klocka om dom går fint.
A74380 är ju dock kvarts, och dem finns det en drös sålda för 11-13k sålda ungefär, även här på forumet. Så fullset på en kvarts utan länk gör klockan värd mer?Jag hittar inte heller någon såld för 13k. Däremot hittade jag denna som avslutades i år i april. Fullset för 11999:- som förblev osåld. Så min värdering var ganska spot on faktiskt.
![]()