• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Grattis att du hittat en 1680! Om du vill veta vad den kan vara värd får du nog posta lite bilder tror jag bestämt.


Inväntar bilder så har inget att dela med mig av, jag är dock bara intresserad av en i gott skick med fin patina som inte är polerad eller på annat sätt förstörd. Förutsatt att detta är rätt, vad bör jag betala är det ca 70 80 eller 90
 

mouqvist

Rolex
Följdaktligen så får du nu sälja klockan till det pris du satte ut om du fått accept på priset. Vårt regelverk tillåter inte auktionsförfarande så du kan inte höja priset.
Nej, jag behöver inte sälja klockan för det priset då jag inte har slutat något avtal med någon. För min del handlade det om ett skämt, vilket jag ber om ursäkt för till er mindre kunniga, utan avsikt att sälja för det priset. Fick dessutom betala med en 2-veckors avstängning på K&S.
Jag gjorde det då jag tyckte att påhoppen i diskussionsdelen inte var befogade, vilket jag hade rätt om. Ni ska veta att klockan är numera såld för 1145 usd, dvs 7800:- till en us-medborgare. Ska iofs dra av för frakt och försäkring men jag var inte alls helt off trots allt. Nu vet vi i alla fall vad en MKii Vantage är värd på internationella marknaden, det var ju meningen med denna tråd, eller hur?
 
C

China

Guest
Nej, jag behöver inte sälja klockan för det priset då jag inte har slutat något avtal med någon. För min del handlade det om ett skämt, vilket jag ber om ursäkt för till er mindre kunniga, utan avsikt att sälja för det priset. Fick dessutom betala med en 2-veckors avstängning på K&S.
Jag gjorde det då jag tyckte att påhoppen i diskussionsdelen inte var befogade, vilket jag hade rätt om. Ni ska veta att klockan är numera såld för 1145 usd, dvs 7800:- till en us-medborgare. Ska iofs dra av för frakt och försäkring men jag var inte alls helt off trots allt. Nu vet vi i alla fall vad en MKii Vantage är värd på internationella marknaden, det var ju meningen med denna tråd, eller hur?

Men för helvete, tror du att K&S är en lekstuga där du kan fjanta runt hur som helst?:mad:

2 veckors avstängning känns som ett ganska lindrigt straff, jag hoppas att du har lärt dig en läxa.
 
C

China

Guest
Ska inte du förlåta mig, Lama som du är?

Nemas problemas.;)

Men regelverket på K&S finns av en orsak, och om du inte förstår att det är skillnad på en annons och en auktion så kan jag inte hjälpa dig. Om nu folk har svarat på annonsen och vill köpa, tycker du det är roligt att ha slösat med deras tid?

Ok, ett skämt är ett skämt, men inte särskilt passande i det här fallet.
 

mouqvist

Rolex
Jo, det har du rätt i.
MEN, meningen var inte att trissa upp priset och ha en auktion, hade tänkt sänka priset igen imorgon till 7500:- och sänka igen efter några dagar.
Att några gick på det är lite konstigt däremot...
 

billo

Cartier
I
Jo, det har du rätt i.
MEN, meningen var inte att trissa upp priset och ha en auktion, hade tänkt sänka priset igen imorgon till 7500:- och sänka igen efter några dagar.
Att några gick på det är lite konstigt däremot...


Inte konstigt alls tycker jag. Köpte en klocka för 50 kronor till syrrans unge. Så de fin klockor som säljs billigt. Kan man inget eller väldigt lite om klockor så går man oftast på utseende och pris. Vilket jag gjorde! Alla är inte klock proffs som hänger här, finns nördar under upplärling som mig. Sedan har jag inte sätt många klockor i den prisklassen på detta forum. Men nu har inte jag varit medlem länge. I vilket fall Grattis till försäljning nån i usa kommer bli en lycklig man eller kvinna.
 
C

China

Guest
Jo, det har du rätt i.
MEN, meningen var inte att trissa upp priset och ha en auktion, hade tänkt sänka priset igen imorgon till 7500:- och sänka igen efter några dagar.
Att några gick på det är lite konstigt däremot...

Ok, men det finns också ett annat perspektiv. Tror du att forumet framstår som seriöst med priser som är sneda och vinda, särskilt om klockorna inte säljs till priserna i annonsen?

Inget ont om dig som person, och jag kan t.o.m ha en viss förståelse. Men tänk på att det är inte 100% av medlemmarna på forumet som har järnkoll på alla priser, dit räknar jag mig själv. Visst finns det ibland skillnader på lokala priser och internationella, inget konstigt med det. Utan att kommentera ditt första pris, så tycker jag att prisdumpningen var olämplig då alla inte hade tillräckligt med koll på läget för att avgöra om det var ett "skämt" eller inte. Det är heller inte första gången som det här händer, men förhoppningsvis den sista.

Att alla inte har 100% koll på priser är heller inget att göra sig lustig över, hänger du med?:)
 

mouqvist

Rolex
Är helt med, men vill återigen understryka att mitt skämt vände sig inte till nybörjarna utan till en självproklamerad messias som tror sig bestämma över prissättningen och vilka märken som är politiskt korrekt att göra affärer med...
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Inväntar bilder så har inget att dela med mig av, jag är dock bara intresserad av en i gott skick med fin patina som inte är polerad eller på annat sätt förstörd. Förutsatt att detta är rätt, vad bör jag betala är det ca 70 80 eller 90

Kan säkert få hosta upp ännu mer i "gott" skick. Det finns de här på forumet (jag är ej en av dem) som har en ruggig erfarenhet att bedöma skicket på vintageklockor. Men utan bilder så står även dessa helt utan möjlighet att svara. Sen kommer du att upptäcka att åsikterna dem emellan kommer att gå vitt isär även med bra bilder.Trist svar men så är det. För alla som gillar att kolla på klockor så är det också väldigt kul om den som frågar bjussar på lite bilder. Om du lassar upp bra bilder på klockan så kommer du få se på fan!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
En röding kan kosta från 35 till 200k beroende på skick och ev lullull. En halvkass svennebananvariant är sällan värd mycket mer än 60-65k. Posta därför bilder om du vill ha hjälp. Är en dyr klocka att köpa dålig.
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Någon som har koll på Citizen bullhead? Ett fint ex utan massa aftermarket prylar.
Vad kan vara ett rimligt pris för denna charmiga pjäs?
 

SSL

Audemars
Vad är ett rimligt pris för en hipster Casio?

20 spänn med pant
image.jpg
 

billo

Cartier
Vad tycker ni priset på en begagnad Sjöö Sandström utc bör ligga på. Samt bör de vara nån skillnad mellan den gamla utc och den man får när man köper en bil.
 

Luciano

Breitling
Skulle tippa några tusingar över 20, beroende på skick och tillbehör. Många gillar modellen.

Länge sedan jag sett någon begagnad men då gick de för runt 20k på gummi.
Sä lägg på några tusen för länken.
/j


Ja, sökt igenom forumet både för recensioner och historik på sålda här på KS. Men det har vart tunt.
20k på gummi känns rimligt.
Tack för svaren!
 

mouqvist

Rolex
Vad tycker ni priset på en begagnad Sjöö Sandström utc bör ligga på. Samt bör de vara nån skillnad mellan den gamla utc och den man får när man köper en bil.
Har för mig att originalet har positivt display, medan den nya modellen har negativt display (kan dock ha fel). Finns en gammal utc på TTT som säljaren har bumpat i snart ett år utan succé, han har fått sänka priset från 17tSEK ner till 10tSEK och klockan är ff inte såld. Så priset för en begagnad utc bör bli klart lägre. Säljaren hade max otur som sålde när VW kom ut med sina erbjudanden. Jag själv skulle hellre köpa en ny oanvänd för samma peng än en 11 årig klocka som lär ha varit väl använd, även om negativt display inte är lika lätt att läsa (fast displayen är iofs för det mesta släckt på denna modell).
 
Topp