• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

CLT

Rolex

KenKun

Patek
2-Faktor
Rimligt pris är under 30, 25-28 beroende på skick.
Med tanke på att closetplayer har lagt ut bilder på en annan klocka, alltså en klocka han inte säljer utan att nämna det i annonsen är han nu på min shit list. Har även påpekat detta via PM. Hade inte köpt den av honom för 15.

Mm, har forskat lite.
Closetplayer köpte den för någon dag sen för under 30k, och väljer nu alltså att sälja den vidare med ett utropspris på 35k.

Påpekade detta, väntar på svar från honom.
 

john b

Rolex
Rimligt pris är under 30, 25-28 beroende på skick.
Med tanke på att closetplayer har lagt ut bilder på en annan klocka, alltså en klocka han inte säljer utan att nämna det i annonsen är han nu på min shit list. Har även påpekat detta via PM. Hade inte köpt den av honom för 15.


Riktigt jäkla superrövigt beteende att inte nämna detta. Det enorma överpriset (jmf tidigare försäljningar, inte relaterat till klockans kvalitet) är dessutom osmakligt.
Jag får en känsla av att här har någon tjatat sig till att köpa begagnat till schysst standardpris och sedan läggs den ut omedelbart till tokigt överpris med en snyfthistoria om sorg... och dessutom med bilder som inte är ens egna.

Eller hur står det till eg closetplayer?
Ingen blir gladare än jag om jag har fel.
 
P

Philippe Stern

Guest
Vilket tjöt det är. Som sagt ta det på pm om det stör dig Philippe Stern.
Tråkigt för oss andra att läsa
Vem gjorde dig till forumpolis? Om Denke sagt enough, håll då snattran. Du kastar ju bara bensin på elden. Fattar du inte det? Nu måste ju folk läsa ditt menigslösa inlägg i ämnet samt mitt svar.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Riktigt jäkla superrövigt beteende att inte nämna detta. Det enorma överpriset (jmf tidigare försäljningar, inte relaterat till klockans kvalitet) är dessutom osmakligt.
Jag får en känsla av att här har någon tjatat sig till att köpa begagnat till schysst standardpris och sedan läggs den ut omedelbart till tokigt överpris med en snyfthistoria om sorg... och dessutom med bilder som inte är ens egna.

Eller hur står det till eg closetplayer?
Ingen blir gladare än jag om jag har fel.

Enligt honom så beror det på att den sitter dåligt på armen. Det motiverar dock ändå inte utropspriset.
 
P

Philippe Stern

Guest
Rimligt pris för denna?
IMG_20150307_092118_edit1.jpg
 

john b

Rolex
Enligt honom så beror det på att den sitter dåligt på armen. Det motiverar dock ändå inte utropspriset.


9000 kronor i avans på ett dygns ägande. Isåfall sitter alla mina klockor också dåligt på armen.
Jag tycker att sådant röveri kan man ägna sig åt på blocket. På entusiastforum är det inte särskilt intelligent att tro att man kommer undan med denna typ av beteende.
Lagligt-jupp.
Schysst beteende-nej.
Att ha bilder i annonsen på inte samma klocka-bedrägligt.
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
9000 kronor i avans på ett dygns ägande. Isåfall sitter alla mina klockor också dåligt på armen.
Jag tycker att sådant röveri kan man ägna sig åt på blocket. På entusiastforum är det inte särskilt intelligent att tro att man kommer undan med denna typ av beteende.
Lagligt-jupp.
Schysst beteende-nej.
Att ha bilder i annonsen på inte samma klocka-bedrägligt.


Väldigt fin klocka, men det går ju inte att veta eftersom det inte är bilder på rät klocka, förjävligt.

Hur ligger andrahandsvärdet på GS generellt? Väldigt lågt i förhållande till listpris eller? Den aktuella klockan kostar ju uppåt 70k ny nu om man får tag på den.
 

biffen

Breitling
Fått till ett erbjudande på en Rolex Submariner TT - 116613LN. Helt ny i box med alla papper. Känns då 85 500kr rimligt? Tack på förhand!
 

john b

Rolex
Väldigt fin klocka, men det går ju inte att veta eftersom det inte är bilder på rät klocka, förjävligt.

Hur ligger andrahandsvärdet på GS generellt? Väldigt lågt i förhållande till listpris eller? Den aktuella klockan kostar ju uppåt 70k ny nu om man får tag på den.

Några av bilderna är kanske på rätt klocka.
Den kostade 58900 i list ny i Dyr-Sverige. Säljs inte längre, var en l.e om 700 ex.

GS brukar generellt ligga på cirka halva svenska listpriset begagnat, grovt räknat.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Vem gjorde dig till forumpolis? Om Denke sagt enough, håll då snattran. Du kastar ju bara bensin på elden. Fattar du inte det? Nu måste ju folk läsa ditt menigslösa inlägg i ämnet samt mitt svar.


Undrar vad ditt problem är att du ska alltid hoppa på folk, varje gång någon skriver något. Du kanske borde söka dig till andra forum, som tex flashback där du kan bråka och hetsa mot folk. Här försöker man hålla en kamratlig stämning och sammanhållning. Eller så kanske jag har uppfattat det hela fel, om sånna fall så ber jag om ursäkt.
 
P

Philippe Stern

Guest
Undrar vad ditt problem är att du ska alltid hoppa på folk, varje gång någon skriver något. Du kanske borde söka dig till andra forum, som tex flashback där du kan bråka och hetsa mot folk. Här försöker man hålla en kamratlig stämning och sammanhållning. Eller så kanske jag har uppfattat det hela fel, om sånna fall så ber jag om ursäkt.

Jag godtar din ursäkt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag vill gärna se en färsk bild på att du äger klockan med nummer 575 vilket är klockan på bilderna. Det gör du nämligen inte closetplayer
Du bryter därmed mot annonsreglerna som bland annat Denke skrivit.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Undrar vad ditt problem är att du ska alltid hoppa på folk, varje gång någon skriver något. Du kanske borde söka dig till andra forum, som tex flashback där du kan bråka och hetsa mot folk. Här försöker man hålla en kamratlig stämning och sammanhållning. Eller så kanske jag har uppfattat det hela fel, om sånna fall så ber jag om ursäkt.
Du har nog uppfattat det helt jävla rätt, tror hen är en av grundarna till FB
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag vill gärna se en färsk bild på att du äger klockan med nummer 575 vilket är klockan på bilderna. Det gör du nämligen inte closetplayer
Du bryter därmed mot annonsreglerna som bland annat Denke skrivit.

Annonsen är borta nu. Fick svar via mail. Slängde ur sig att om det var hög efterfrågan på den, så han ville ha minst 30k för den.
Tråkigt att man har den inställningen, att man automatiskt ska tjäna pengar på andra bara för att man ångrar ett köp efter 24 timmar.

30k är ett bra pris, men av ren princip så tänker jag inte uppmuntra denna typ av affärer.
 
Topp