Living on the edge...Helst inget alls![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Living on the edge...Helst inget alls![]()
Jag hade min 5513 inne för ett tag sen på rep. Bara gott att säga från det.Någon som servat sin klocka nyligen hos Dr Watch? Har fått honom rekommenderad av en kollega men efter att ha läst tråden velar jag... Tacksam för tips.
Tack!Jag hade min 5513 inne för ett tag sen på rep. Bara gott att säga från det.![]()
Helt ok om man gillar poleringar gjorda med Dremel...Någon som kan yttra sig om doktorns poleringar? Är de ok utförda?
Så alltså inge vidare?Helt ok om man gillar poleringar gjorda med Dremel...
Lite så, det mesta jag sett som han har varit på har varit överpolerat och även felpolerat många gånger.Så alltså inge vidare?
Ok bra att veta!Lite så, det mesta jag sett som han har varit på har varit överpolerat och även felpolerat många gånger.
Någon som kan yttra sig om doktorns poleringar? Är de ok utförda?
Står nog mkt om detta i denna tråd. Han polerar/borstar sönder allt som kommer in..Är det ljuset eller hyvlar han sina Rolex med en dremel själv? Alla hans Rolex (i skrivande stund) ser ut så här.
![]()
![]()
Ah, sorry. Jag tog mig inte tiden att plöja igenom sidorna...Står nog mkt om detta i denna tråd. Han polerar/borstar sönder allt som kommer in..
Visst polerar han klockorna, men tror även ljuset får det att se mycket värre ut.Står nog mkt om detta i denna tråd. Han polerar/borstar sönder allt som kommer in..
Han är säkert trevlig och ljuset förstärker såklart men borstningen ser ändå förjävlig utVisst polerar han klockorna, men tror även ljuset får det att se mycket värre ut.
Var inne hos doktorn idag och fick lite råd ang. min märkliga bezel på 16710. Trevlig och hjälpsam är mitt omdöme.
Håller med om att klockorna inte ser bra ut på bilderna..Han är säkert trevlig och ljuset förstärker såklart men borstningen ser ändå förjävlig ut![]()
Köpte en lady datejust till min fru från 1985 i julklapp från honom, var i definitivt utsagt skick om inte bättre och var väldigt hjälpsam vid leverans.
Men jag tycker att även folk som inte har så bra koll ska kunna få en korrekt klocka utan att behöva oroa sig för att vissa delar inte är originaldelar.Jag har gjort en affär med honom, klockan var inte riktigt som han beskrev den. Jag hävde affären och han betalade tillbaka pengarna. Inga hårda känslor han handlade korrekt när jag påtalade att vissa delar inte var de som satt på denna när den lämnade fabriken.
Det var original men utbytta visare.Men jag tycker att även folk som inte har så bra koll ska kunna få en korrekt klocka utan att behöva oroa sig för att vissa delar inte är originaldelar.
Det borde framgått innan man gjorde klart köpet.Det var original men utbytta visare.
Står inför att byta glas samt lätt polera min 16622. Tänkt göra det hos DrWatch men av tråden att döma så är det kanske en dålig idé? Eller kan det vara en idé att låta DrWatch byta glaset men spara poleringen till någon annan att utföra?
Om någon lämnat sin klocka här för polering så dem har kunnat se både före och efter poleringen så får ni gärna berätta er erfarenhet.
Tack på förhand!