Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Zed skrev:Oddset skrev:- Ljudlig non-hacking movement...vänder blad
Grattis!
Utveckla gärna det där med ljudligt. Vad är nackdelen med non-hacking?
albinh skrev:Idag är det denna, den första mekaniska klocka jag la tassarna på för ett par år sedan. Fortfarande mycket omtyckt. Tror jag gav en knapp femhundring på Kaplans.
![]()
Grattis! Hörde ryktet i söndags och har hållit utkik efter öppningstråd, Grymt fin klock!Oddset skrev:Ganska mekaniskt klickljud när rotorn spinner. Bästa liknelsen jag kan komma på är när man vrider snabbt på en bezel. Ganska vanlig synpunkt om man läser lite på andra forum och jag instämmer.
Ser ingen nackdel med non-hacking. Är mer att jag är van vid stop second från andra klockor och nu kan jag inte ställa klockan som jag brukar.
CaptainOats skrev:nytt här också
Crowolf skrev:CaptainOats skrev:nytt här också
Vilken av reffarna är detta? Skitsnygg!
Sent from my iPhone using Tapatalk
CaptainOats skrev:Crowolf skrev:CaptainOats skrev:nytt här också
SNDA65
Crowolf skrev:CaptainOats skrev:Crowolf skrev:CaptainOats skrev:nytt här också
SNDA65
Tack! Den är grym.
Tack
Oddset skrev:Zed skrev:Oddset skrev:- Ljudlig non-hacking movement...vänder blad
Grattis!
Ganska mekaniskt klickljud när rotorn spinner. Bästa liknelsen jag kan komma på är när man vrider snabbt på en bezel. Ganska vanlig synpunkt om man läser lite på andra forum och jag instämmer.
Ser ingen nackdel med non-hacking. Är mer att jag är van vid stop second från andra klockor och nu kan jag inte ställa klockan som jag brukar.
CaptainOats skrev:albinh skrev:Idag är det denna, den första mekaniska klocka jag la tassarna på för ett par år sedan. Fortfarande mycket omtyckt. Tror jag gav en knapp femhundring på Kaplans.
![]()
Fin, snygga feta index !
Zed skrev:Oddset skrev:Zed skrev:Oddset skrev:- Ljudlig non-hacking movement...vänder blad
Grattis!
Ganska mekaniskt klickljud när rotorn spinner. Bästa liknelsen jag kan komma på är när man vrider snabbt på en bezel. Ganska vanlig synpunkt om man läser lite på andra forum och jag instämmer.
Ok, känns det billigt med klickljudet eller är det bara annorlunda? Kan man inte stoppa sekundvisaren momentant genom att vrida kronan bakåt?
cab skrev:Riktigt snygg. Denna skulle jag inte säga nej till.
http://www.hodinkee.com/blog/photo-repo ... ence-5164a
![]()
CaptainOats skrev:cab skrev:Riktigt snygg. Denna skulle jag inte säga nej till.
http://www.hodinkee.com/blog/photo-repo ... ence-5164a
![]()
Cool, men fattar inte varför den är blå den där home punkten ?
masterkiller skrev:CaptainOats skrev:cab skrev:Riktigt snygg. Denna skulle jag inte säga nej till.
http://www.hodinkee.coblog/photo-report ... ence-5164a
![]()
Cool, men fattar inte varför den är blå den där home punkten ?
Det är en GMT, har en GMT visare och även en punkt på andra sidan som läger Local, så man har Home och Local time...
Oh bra att det kom upp, det har jag undrat över... Hur nyttigt är det egentligen? Jag gör också så men känner varje gång att jag misshandlar klockan men det kanske är byggt så att det inte skadar kugg osv?Zed skrev:Ok, känns det billigt med klickljudet eller är det bara annorlunda? Kan man inte stoppa sekundvisaren momentant genom att vrida kronan bakåt?
Fanken, den är fin den där!_jonte skrev:Glömde visst ställa datum innan jag fotade, men den sitter på idag!
Grand Seiko 6145-8000 från 1969 som fått en länk. Kanske min favorit!![]()
Tack!80talisten skrev:Fanken, den är fin den där!_jonte skrev:Glömde visst ställa datum innan jag fotade, men den sitter på idag!
Grand Seiko 6145-8000 från 1969 som fått en länk. Kanske min favorit!![]()
![]()
oskarponken skrev:Nu med helsvart ring och nya packningar.
Jag förstår vad du menar. Jag tror jag utvecklat någon typ av överkänslighet till alla dessa citeringar av bilder och tidigare inlägg som skräpar ner i alla trådar.CaptainOats skrev:Ta en titt på sista sidan i dagens Patek så ska du få se något roligt![]()
JakobZ skrev:oskarponken skrev:Nu med helsvart ring och nya packningar.
Såja! Riktigt snyggt!!!
_jonte skrev:Underbar Oddset! Förtjänar en egen tråd! :-D
Zed skrev:Oddset skrev:Zed skrev:Oddset skrev:- Ljudlig non-hacking movement...vänder blad
Grattis!
Ok, känns det billigt med klickljudet eller är det bara annorlunda? Kan man inte stoppa sekundvisaren momentant genom att vrida kronan bakåt?