• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Tycker det borde finnas någon passande bit alternativt passande länk liggande hos någon som skräpar. Jag vet faktiskt inte årtal, köpte den av en kille på en GTG förra helgen, som köpte den här via K&S, sent 70 skulle jag gissa?

Tror din tillverkades 1979-1981. Börjar det sexsiffriga serienumret på 9 är det 1979, 0 1980 och 1 1981. Andra siffran är månaden.

Här är min QGH010 från -78 :)
B12EA752-EC7E-4872-94A0-2E37034DC460.jpeg

Ah! Tack för infon :)
Börjar på 9, så bör alltså innebära -79 :)
” 92 ” Februari -79.

Din skojar man inte heller bort, fantastisk tavla! Riktigt fin :)
Tack tack :) Mina absoluta favvoseikos med feta 70-talsboetter och grymma twin quartz verk som håller 10sek/år. Anledningen till att jag frågade är för att jag vill ha en sån som årsklocka och jag är av modell Feb -80 ;)

Tack tack :) Mina absoluta favvoseikos med feta 70-talsboetter och grymma twin quartz verk som håller 10sek/år. Anledningen till att jag frågade är för att jag vill ha en sån som årsklocka och jag är av modell Feb -80 ;)
Dom är sjukt läckra, dessutom mycket klocka för liten peng, med som du säger ruskigt trevliga Quartz verk! :)
Synd, hade min varit från -80 så hade jag sjävklart hjälpt dig och låtit dig ta över min!

Tillbaka
Topp