meo_swe
Guld
Explorhim menar du väl?Explorer idag
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Explorhim menar du väl?Explorer idag
![]()
För att T&J drog igång för ganska länge sedan, då du varken kunde "gilla" eller "ignorera" andras inlägg?Frågan är snarare varför gula TTT användes...
Beror ju på hur man ser det. TTT genererade väl de personer som startade KS men behovet av en bra svensk plattform har funnits länge. Jag hängde aldrig på gula TTT utan istället på internationella forum innan KS startade. Klart man vill skriva på sitt modersmål eftersom det underlättar men inte till vilket pris som helst.Det här började ganska mycket som ett forum för inbördes beundran. Som tur är har en del av dem som började vara här försvunnit och forumet har mognat det senaste året. Jag tycker t ex inte att det ropas troll lika snabbt längre. Sen har ju KS ett modernare upplägg och plattform, många sade sig gilla anslagstavlan som var TTT bättre men sedan ändrades den plattformen och ungefär samtidigt startade KS. KS hade nog inte funnits utan TTT som språngbräda.
TTT lever fortfarande, gå gärna in där och skriv om du vill.
Haha, kom också att tänka på den när jag läste tråden i nattKom att tänka på den här av nån anledning
Edit: Eller snarare videon, "jag är inte rasist" - Robert Gustavsson som fotbollstränare, converted till jag är inte homofob.
Du har rätt. Hellre en snygg kille än en ful tjej.Nu är jag besviken. Snart lunch och bara 3 sidor. Måste genast köpa en DD igen. Antar att alla GTG:er därefter får hållas på centralbadet...... Nåja, fru o barn får väl anpassa sig till den nya DD pappan. Är ju lite gammaldags och har inte hängt med i svängarna men är det inte metrosexuell som gäller, dvs tar det som dyker upp, typ kvinna, man, hest eller så....
För oss som inte var där... Vad är/var gula TTT?Jag gillade gula TTT!
För oss som inte var där... Vad är/var gula TTT?
Det var gult haha
Påminner om min egna hemsida anno sent 90-tal. Fast jag hade gulare. Och mer rött
Jag som misstänkte att det var @Philippe Stern andra alias som startat tråden.Bra där, @ruchac! KS behöver en dos spirituell (eller spritdoftande) trollande lite då och då. Tycker det är dåligt med det (Mr "är du helt jävla dum i huvudet" Stern har för låg klass, och dessutom tror jag nog att han inte är rolig med avsikt).
Sen är det ju lite synd att majoriteten av de första inläggen tvångsmässigt måste påpeka det uppenbara faktumet om trollandet, hade ju varit kul om han kunde fått någon på kroken. Så chilla lite när ni ser liknande inlägg, det har ts förtjänat efter att ha lagt så mycket av sin värdefulla rusperiod på att skriva!![]()
Jag hoppas att du har rätt! Det vore ju en fjäder i hatten för honom, äntligen lite stil och klass.Jag som misstänkte att det var @Philippe Stern andra alias som startat tråden.![]()
Jag har en kollega i Spanien som har 34 mm. Han är gay.F.Ö
Vad signalerar 34mm?
Du gillar radbrytningar va?Har ju varit intresserad av klockor (armbandsur...) i sådär ca 20 år och varit på många forum
och förkovrat mig om det mesta om urverk och tillverkare och så vidare.
Hängde ett tag på TTT innan jag gick över mer eller mindre till detta forum istället.
Fråga mig inte varför...?
Min mening med trådstarten är: Hur blev det som det blev med det andra forumet?
Vad hände? Varför gick många medlemmar över hit istället?
Har absolut inget emot TTT, för egen del känns det som att det hänger ett dussin
snubbar där och det finns ingen energi där alls, inga livliga diskussioner som gör ett
forum levande. Jag gillar tjafset här! Omega vs Rolex och så vidare..!
Och alla LOLex, "FoOLEX killar som dyrkar varumärket som en religion,u
hjärntvättade som sektmedlemmar, och utan att ifrågasätta och ha egen vilja i sina val,
det är ju bara roligt.
Ett 36 mm armbandsur på en heterosexuell man? Kul humor!
Personligen kan jag inte ta en sådan man på allvar.
När skall han börja tafsa på mig? Tänker jag ...
En kvinnlig bekant till mig som jobbade inom restaurangbranschen och var bekant
med många homosexuella män, berättade för mig att en Rolex 36 mm var en symbol
i gaykretsar; "Jag är utåt sett hetero och lever med fru och barn, men jag har inga problem
med att ligga med killar också."
Och i så fall skulle det ju innebära att GW Persson var bi och allas våran tennishjälte
Björn också åt det hållet, och t.o.m Guillou, vad vet jag?
Personligen lägger jag inga värderingar i andra människors sexualitet, det är verkligen
upp till var och en så länge det inte skadar någon annan, och jag är inte homofobiker.
Men jag funderar en del kring Rolex 36 mm: Är dom gay dom som bär dom?
Eller skall jag köpa en sån till min donna, för hon tycker att det är en tjejklocka?
Min mobil strular.Du gillar radbrytningar va?
Har du jobb?Jag har en kollega i Spanien som har 34 mm. Han är gay.
Är det inte jobb nog att vara totalt kung här på Klocksnack?Har du jobb?