• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad hände med TTT?

Johe

Omega
Vill man ha ett dressur så är det ett mindre gökur som rekommenderas och det bär man lämpligast på huvudet inbyggt i lämplig hatt.

Typ såhär?
tumblr_loyc4pgS2q1qf26hdo1_500.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Frågan är snarare varför gula TTT användes (jag använde det aldrig), maken till sämre gränssnitt får man leta efter. KS nya plattform är så makalöst mycket bättre och smidigare än TTTs nya att det blir som att jämföra en ny Porsche med en WW bubla.

Jag tycker det är synd att nya TTT inte får någon fart för det finns en del bra folk där, aktiviteten är dock för låg för att man ska orka anstränga sig. Brukar klippa in lite recensioner och annat där ibland, mest för att jag tycker det är tråkigt om TTT helt självdör.
 

Rojalisten

Panerai
Nya modet är stort, allt ska vara stort. Från penispiller till mobiler och klockor. Köp en diesel, 57 mm. Det kommer pumpa testosteron så pass att polisen misstänker dig för dopingbrott! 36mm nya barnstorleken, nutida gul klockan liksom... Kvinnor ska ha 40mm, minst!
image.jpeg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Frågan är snarare varför gula TTT användes (jag använde det aldrig), maken till sämre gränssnitt får man leta efter. KS nya plattform är så makalöst mycket bättre och smidigare än TTTs nya att det blir som att jämföra en ny Porsche med en WW bubla.

Jag tycker det är synd att nya TTT inte får någon fart för det finns en del bra folk där, aktiviteten är dock för låg för att man ska orka anstränga sig. Brukar klippa in lite recensioner och annat där ibland, mest för att jag tycker det är tråkigt om TTT helt självdör.

Haha...va fan @yonsson, inte visste jag att du var både sentimental och hade känslor :D, men jag håller med dig det är jäkligt synd beträffande TTT, för det var ju där allt startade.
 

Kowalski

Omega
Ts svarar ju på ett indirekt uppenbart sätt på sin egen fråga.
TTT är på väg att dö ut eftersom man där är (för) intresserade av 36mm Rolex och därmed har oerhört svårt att föröka sig.
Enkel biologi men en brandfackla i HBTQ-debatten!
Snart hittar Kakan Hermansson tråden också...
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Har ju varit intresserad av klockor (armbandsur...) i sådär ca 20 år och varit på många forum
och förkovrat mig om det mesta om urverk och tillverkare och så vidare.
Hängde ett tag på TTT innan jag gick över mer eller mindre till detta forum istället.
Fråga mig inte varför...?
Min mening med trådstarten är: Hur blev det som det blev med det andra forumet?
Vad hände? Varför gick många medlemmar över hit istället?
Har absolut inget emot TTT, för egen del känns det som att det hänger ett dussin
snubbar där och det finns ingen energi där alls, inga livliga diskussioner som gör ett
forum levande. Jag gillar tjafset här! Omega vs Rolex och så vidare..!
Och alla LOLex, "FoOLEX killar som dyrkar varumärket som en religion,u
hjärntvättade som sektmedlemmar, och utan att ifrågasätta och ha egen vilja i sina val,
det är ju bara roligt.
Ett 36 mm armbandsur på en heterosexuell man? Kul humor!
Personligen kan jag inte ta en sådan man på allvar.
När skall han börja tafsa på mig? Tänker jag ...
En kvinnlig bekant till mig som jobbade inom restaurangbranschen och var bekant
med många homosexuella män, berättade för mig att en Rolex 36 mm var en symbol
i gaykretsar; "Jag är utåt sett hetero och lever med fru och barn, men jag har inga problem
med att ligga med killar också."
Och i så fall skulle det ju innebära att GW Persson var bi och allas våran tennishjälte
Björn också åt det hållet, och t.o.m Guillou, vad vet jag?
Personligen lägger jag inga värderingar i andra människors sexualitet, det är verkligen
upp till var och en så länge det inte skadar någon annan, och jag är inte homofobiker.
Men jag funderar en del kring Rolex 36 mm: Är dom gay dom som bär dom?
Eller skall jag köpa en sån till min donna, för hon tycker att det är en tjejklocka?


Du kanske är ett troll??..som man inte skall mata.....men jag sticker ut hakan ändå!! Exakt när blev 36 mm Rolex en Sheriffdinka? Gäller ditt påstående om vi backar tillbaka till tex 2002 eller 2005? Eftersom DJ är den mest sålda Rolexkockan så måste säkert över 75% av alla Rolexbäreande män vara rumpnissar? Pre 2005 hade inte Rolex mkt över 36 mm som inte var klassiska sportur! Backar vi ännu längre tillbaka än så då?....Roosevelt och Kennedy..... också gäjsare? Eller har alla Sylvesters, nu på senare tid, helt sonika kommit överens om.......på sina "forum" att vi kör Rolex 36 mm om vår hemliga singal......

Köpt du en 36:a till din hen!!!
 
Dårar som dessa får en att fnissa lite såhär på morgonkulan!
Troll eller hjärndöd dåre; sjukt underhållande oavsett.
 
Du kanske är ett troll??..som man inte skall mata.....men jag sticker ut hakan ändå!! Exakt när blev 36 mm Rolex en Sheriffdinka? Gäller ditt påstående om vi backar tillbaka till tex 2002 eller 2005? Eftersom DJ är den mest sålda Rolexkockan så måste säkert över 75% av alla Rolexbäreande män vara rumpnissar? Pre 2005 hade inte Rolex mkt över 36 mm som inte var klassiska sportur! Backar vi ännu längre tillbaka än så då?....Roosevelt och Kennedy..... också gäjsare? Eller har alla Sylvesters, nu på senare tid, helt sonika kommit överens om.......på sina "forum" att vi kör Rolex 36 mm om vår hemliga singal......

Köpt du en 36:a till din hen!!!
Det jag gillar mest med detta inlägg är att du klampar rakt över alla kända PK-regler i ditt ivriga förfäktande av att Rolex skulle vara en regnbågsflagga. Det gäller att välja sina slag. Denna tråden är fantastisk.
 

Krillan

Omega
Vilken sjuk morgon, dagen blev plötsligt den absolut bästa! ;). Sen kom jag ju på mig själv att jag just nu bär en klocka på 36mm.. Jävlar också, får slå en pling till frugan!
 

MartinL

Omega
Sammanfattning av tråden: Det är fortfarande oklart vem trådskaparen är men vi vet med säkerhet att det antingen är ett retard eller ett välgött troll. Den enda personen som stämmer in på båda är för närvarande Kakan Hermansson. TTT är dött för att det suger, det gjorde det förr också men nu finns alternativ. Ungefär som televerket. Påståendet att 36 mm skulle vara för skinkryttare har fått mothugg men många osäkra förstagångsväljare rapporteras nu snegla på Diesel något större kollektion.

Trevlig helg!
 
Topp