Läs 1984 så kommer du till insiktHur länge har ordet "nyspråk" funnits?![]()
Edit: men utfall att du inte ids så kan jag avslöja att det myntades av Orwell 1948.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Läs 1984 så kommer du till insiktHur länge har ordet "nyspråk" funnits?![]()
Läs 1984 så kommer du till insikt
Edit: men utfall att du inte ids så kan jag avslöja att det myntades av Orwell 1948.
Vet du inte att om du använder hen i text så kommer folks penisar att börja skäras av, alla barn förbjuds att leka med vare sig brandbilar eller leksakskök och apokalypsens fyra ryttare visar sig i Sveg?
Det där ordet är modernistiskt pk-korrekt konstruerat trams, har ingen plats i min vokabulär eftersom det går utmärkt att säga eller skriva han eller hon.
Jävla trams, men ber väl om ursäkt för att jag trampade på er manlighet...
Nu var det inte tydligt om hans chef var en man eller kvinna, så i detta fall är hen bara ett praktiskt sätt att effektivisera skrivspråket. Det handlar inte om att göra alla män till kvinnor och vice versa, så ni behöver nog inte oroa er för något...
Som vanligt är ironi svårt på internet, jag tyckte ändå att jag tog i. Jag, som språkvetare, tycker att "hen" fyller en väldigt bra - och tidigare saknad - funktion i språket som genusneutralt (då menar jag genus i rent språkvetenskaplig mening) pronomen.Jävla trams, men ber väl om ursäkt för att jag trampade på er manlighet...
Nu var det inte tydligt om hans chef var en man eller kvinna, så i detta fall är hen bara ett praktiskt sätt att effektivisera skrivspråket. Det handlar inte om att göra alla män till kvinnor och vice versa, så ni behöver nog inte oroa er för något...
var jobbar du och din chef, och söker ni fler gubbar på hans poistion?Chefen har en gedigen klocksamling. 4-5 Patek, 2 Lange, 4 Rolex (Day-Date President Platinum, 2 Daytona, Sea Dweller) och sen någon AP, Panerai och IWC som han aldrig använder. Ligger i lä kan man säga.
Ja herregud. Mannen måste dra in en hel del flis...var jobbar du och din chef, och söker ni fler gubbar på hans poistion?![]()
Får nog hålla det konfidentiellt då han nog inte vill att jag outar honom och hans klocksamling.var jobbar du och din chef, och söker ni fler gubbar på hans poistion?![]()
Så länge du hör av dig när ni söker folkFår nog hålla det konfidentiellt då han nog inte vill att jag outar honom och hans klocksamling.![]()
Rätt vanligt känns det som... ☺En Dieselklocka trots bra lön varje månad....grundar sig förmodligen dock i totalt ointresse av klockor...
![]()
Nästan lite fascinerande hur skillnaden kan vara så stor på samma märke beroende på om man har en kostym eller en klocka av sagda märke...Chefen på ett ställe där jag jobbar lite extra (pluggar annars) bär en Armani med fasansfull stolthet. Han tycks övertygad om att Armanis status på klockfronten är lika hög som i dess huvudsakliga bransch.