• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad har din chef runt armen?

Vet du inte att om du använder hen i text så kommer folks penisar att börja skäras av, alla barn förbjuds att leka med vare sig brandbilar eller leksakskök och apokalypsens fyra ryttare visar sig i Sveg?

Det där ordet är modernistiskt pk-korrekt konstruerat trams, har ingen plats i min vokabulär eftersom det går utmärkt att säga eller skriva han eller hon.

Jävla trams, men ber väl om ursäkt för att jag trampade på er manlighet...

Nu var det inte tydligt om hans chef var en man eller kvinna, så i detta fall är hen bara ett praktiskt sätt att effektivisera skrivspråket. Det handlar inte om att göra alla män till kvinnor och vice versa, så ni behöver nog inte oroa er för något...

Lite roligt att min chef e klockintresserad.. Sett honom bära en DJ 1603 samt en GMT senaste veckan.

Rolex-GMT_Master_II_116710-LN_green_560.jpg

Jaha, jag har nyligen bytt jobb och det är skralt med klockkvaliteten på managementnivå. Min närmaste chef har en Boss-klocka. Dock bär två av mina närmaste kollegor klockor med någorlunda rang. Kollega 1 varvar en Rolex Datejust från "back-in-the-days" med en Rado-dressare som inte tilltalar mig alls. Kollega nr 2 varvar en Fitbit med en Omega Seamaster Quartz.

Nu var det inte tydligt om hans chef var en man eller kvinna, så i detta fall är hen bara ett praktiskt sätt att effektivisera skrivspråket. Det handlar inte om att göra alla män till kvinnor och vice versa, så ni behöver nog inte oroa er för något...

Rätt säker på att @Strindberg skämtade..

Hen är ett utmärkt ord att använda i den situationen du nämner.

Som vanligt är ironi svårt på internet, jag tyckte ändå att jag tog i. Jag, som språkvetare, tycker att "hen" fyller en väldigt bra - och tidigare saknad - funktion i språket som genusneutralt (då menar jag genus i rent språkvetenskaplig mening) pronomen.
Att känna sig "hotad" av att någon använder ordet hen tycker jag är svårförståeligt.
Nu har jag klargjort det, och från min sida kan vi återgå till trådens ämne.

VD bär en svart sub från tidigt 00-tal (snygg men väntad), en annan ointresserad kollega ärvde en 1680 red av sin morfar (70-tal). Den är vass! En av grundarna till bolaget har en DJ och den andra växlar mellan ett aktivitetsband och en jävligt snygg reverso.

Chefen på ett ställe där jag jobbar lite extra (pluggar annars) bär en Armani med fasansfull stolthet. Han tycks övertygad om att Armanis status på klockfronten är lika hög som i dess huvudsakliga bransch.

Chefen på ett ställe där jag jobbar lite extra (pluggar annars) bär en Armani med fasansfull stolthet. Han tycks övertygad om att Armanis status på klockfronten är lika hög som i dess huvudsakliga bransch.
Nästan lite fascinerande hur skillnaden kan vara så stor på samma märke beroende på om man har en kostym eller en klocka av sagda märke... :)

Sitter numer på en stol som TF skoladministratör i en skola i Tullinge och rektorn hon har en Swatch modell mellanstorlek, biträdande rektorn för högstadiet kör en Apple Watch, biträdande rektorn för låg och mellanstadiet har jag inte ens sett en klocka på. Den övriga standarden bland lärare och elever är inte direkt bättre bortsett från min mor som numer rockar En DJ two tone. Vissa elever i nian har dock sätt mina klockor så lite intresse finns allt.

Tillbaka
Topp