• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har din chef runt armen?

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Njae, lite väl enkelt beskrivet kanske. Du menar att alla skulle ha råd med en Paul Newman eller PP Tourbillon bara de ville? Efter att alla räkningar är betalda finns en viss summa kvar och oftast är den summan för liten för roliga klockköp.


Jag skulle tro att han menar att det är möjligt om man verkligen vill det och prioriterar det. Ungefär som de personer som bestiger Mount Everest. Det går, men det tar tid, engagemang och extrem vilja.
 

fc2

Rolex
Jag skulle tro att han menar att det är möjligt om man verkligen vill det och prioriterar det. Ungefär som de personer som bestiger Mount Everest. Det går, men det tar tid, engagemang och extrem vilja.

Jo jag förstår men det känns ändå som en lite väl förenklad bild av det hela. Lite som när en 15-åring säger att han/hon SKA äga en Ferrari innan han/hon är 30.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Jo jag förstår men det känns ändå som en lite väl förenklad bild av det hela. Lite som när en 15-åring säger att han/hon SKA äga en Ferrari innan han/hon är 30.


Jag inser givetvis att det är förenklat. Man kan gå in på de olika utmaningarna med den fysiska eller ekonomiska bedriften i ett mål. Dock kvarstår faktum att den här typen av mål går att uppnå. Att man sen ser till var man befinner sig i livet, med eller utan barn, student, pensionär eller utmätt av fogden är en sak och det är förstås individuellt.

Om mitt barn sa som 15 åring att han skulle äga en Ferrari innan han/hon är 30 skulle jag försöka hjälpa till för att det skulle bli så. Om sen denna 15 åring når upp till en, låt oss säga, BMW innan han/hon fyllt 30 så har det ändå kommit något gott ur detta mål.

Law of attraction...
 

BME

Cartier
Modern (som i inte vintage) Casio digitalare med länk... :depressed:
Detta på en person som tjänar mer än statsministern och alltid går i kostym dock utan slips ibland för att vi arbetar i en "konservativ" bransch enligt honom... Det ser inte bra ut med en oversized casio digtalare till kostym imho...
 

16610

Patek
2-Faktor
Byggingenjör jobbar som konstruktör. Teknikgatan senast, samt ett gäng projekt innan dess. Om du och din far är de jag tror då :)


Okej! Ja Teknikgatan känner jag till;) skicka precis iväg ett huvudledningsschema till elektrikern. Men de är nog allt jag va inblandad i det projektet;) Däremot min bror och far jobba med det;)
 

Portofino

Panerai
Longines
longines.png

Trots att han är en storväxt man (host) så passar den faktiskt honom riktigt bra.
 

JayJay

Rolex
Jo jag förstår men det känns ändå som en lite väl förenklad bild av det hela. Lite som när en 15-åring säger att han/hon SKA äga en Ferrari innan han/hon är 30.
Vad jag ville ha sagt var precis det Zackarias Dullfiere förtydligade. Att konsekvenserna av prioriteringarna möjligen blir tråkiga är ju skälen till att man i slutänden prioriterar som man gör.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
16610 på länk , 214270 på RubberB eller Chronolink med svart tavla på brunt eller svart läder
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Min chef har en digital Casio som piper en gång i timmen. Smidigt när mötena börjar dra över tiden...

Det hade kanske blivit mer klocksnack om jag haft en annan chef jag sett i landskapet. Han roterar mellan en DJII och en helgulds-Daytona... :cool:
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Absolut ingenting, hans klädstil är inte mycket och hänga i granen heller. Klär sig alltid i samma svarta kavaj och svarta derby skor, passformen eller snarare avsaknaden av passform på kavajen samt skorna skick skulle man kunna tro att det införskaffades i secondhand butiken runt hörnet:banghead:
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Kul att denna tråd startades idag. Fick nämligen se min f.d chefs nya klocka igår och den var ju ganska speciell. Försökte hålla tillbaka mina känslor först och sa "snygg Datejust". Några har sett den i dagens klocka.




Sedan tidigare har han en TT Datejust, en helgulds JLC Reverso, en stål Reverso och en Cartier Tank.




Nuvarande chefen har en Jaques Lemans kronograf...Skapligt nedbyte.


Grym! En DDII i platina. Sjuk pjäs. Herrn har stil.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Grym! En DDII i platina. Sjuk pjäs. Herrn har stil.
Ja, visst är det sjukt. En sån klocka man undrar vem som köper och så har en bekant med ganska normal, om än god ekonomi, en sådan.
Som han själv sa angående köpet: jag var tvungen att markera, till mig själv, ingen annan fattar ju något. Jag var den första som hade uppmärksammat den.
 
  • Like
Reactions: Zed

Daniel B

Omega
Det varierar vad han kör.

Breitling
omega SMP
Ett gäng beaters :)

Han är hyfsat intresserad, har kanske 7-8 st :)
 
Topp