• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har era flickvänner för klockor?

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
DJ 31mm med blå tavla.
A1DC27C4-ED24-4741-A547-14E7A6413DB0.jpeg
 

Man

Rolex
Hej Forumet!

Jag är inte medlem men det känns inte mer än rätt att jag skriver ett par rader eftersom att det är mina klockor. Jag hade inget intresse av klockor innan min man smittade av sitt intresse på mig och jag kommer sällan i tid, med eller utan klocka. Men de är i alla fall väldigt fina tycker jag.

Gucci klockan var den första märkesklockan i min samling. Den fick jag ärva av min man. Han fick den i present när han var rätt ung och växte tydligen ur den och då fick jag den.
Baume & Mercier var min andra klocka. Min man köpte den och Omegan på auktion för några år sedan och sa att jag fick välja vilken jag ville behålla, den andra skulle han sälja. Jag väljer fortfarande och medan jag väljer så mår ju klockorna bäst av att de används under tiden...ni fattar..
Cartiern tycker jag om för att den är lite större än en vanlig tjej-Cartier och så kan man ju inte annat än tycka om en klocka med blå visare och juveler.
Min Longines i guld behöver ingen förklaring, den är bara grym.
En Breitling har jag alltid velat ha i samlingen och med blått band passar den till jeans.
Så nu när min man håller på att trixa och byta lite i sin klocksamling så förstår jag att den stora frågan ni alla undrar över (och även jag själv): var är min Rolex??

IMG_0574.jpg

IMG_0569.jpg

IMG_0573.jpg

IMG_0567.jpg

IMG_0571.jpg

IMG_0568.jpg
Wow! Många riktigt fina. :pompus:
 

Tvkd5

Cartier
2-Faktor
När jag hade gått o köpt klocka nr 2 och min fru fortfarande inte hade någon, sade mina vänner att det var bara o köpa en till henne oxå, punkt slut.
Givetvis följde jag deras råd!
IMG_0985.jpg
 

Justdix

Cartier
2-Faktor
Min har nån festina av nå slag. Men försöker få henne att bli lite mer intresserad av andra typer av klockor, fast det verkar vara hopplöst :(
 

JLSM

Omega
IMG_6522.JPG


Hon använder nästan aldrig klocka men när det sker så har hon denna Tag Heuer Link, ett quartzur.

Försöker värma upp henne till ett automatiskt ur och tror det går vägen då jag precis hjälpte syrran att köpa en Rolex Datejust 16234 i våras...nu sitter hon också och googlar friskt...får se hur man ska förvalta detta intresse..

zRolex-Steel-Datejust-16234-White-Dial---112329.jpg
 
Frun älskar att använda min Panerai 42 mm, när hennes DJ 31 får vila, trots smala handleder tycker jag att den passar alldeles utmärkt, vad tycker Du ?
Mia panerai.jpg
Ärligt talat tycker jag det ser fördjävligt ut.
Inte för att på något vis vara oförskämd men du frågade och jag antar att du vill höra (läsa) ärliga åsikter.

Men oavsett så är väl det viktiga att din fru tycker det känns bra och är snyggt.
Jag drar inte på mig en klocka för att nån annan tycker det är snyggt, utan för att jag trivs med den, tycker andra att det är snyggt så är det en bonus!

Mvh
 
  • Like
Reactions: bvb

ante_77

Cartier
2-Faktor
Frun älskar att använda min Panerai 42 mm, när hennes DJ 31 får vila, trots smala handleder tycker jag att den passar alldeles utmärkt, vad tycker Du ?
Mia panerai.jpg

Hon är tillräckligt kvinna för att kunna bära en sådan. Enda problemet som jag ser är att lugsen sticker lite långt ut.
Damen provade en Hublot Classic Fusion (månfas).
Där dyker lugsen rätt brant och det såg inte så tokigt ut med 42mm. Det såg stort ut, men inte dåligt.
Som sagt. Jag tycker det ser bra ut i stort sett.

Edit: slänger in en bild

DAD7FDAA-1BCE-45B7-8292-AE115A86BC24.png
 
  • Like
Reactions: Man
Topp