• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har era flickvänner för klockor?

Man

Rolex
Datejust 36mm:
78FE4855-294C-452D-A1CB-51DB04238BD8.jpeg

Yachtmaster guld och stål 35mm:
C7EA81F2-38F3-49DF-81E1-28108E586B51.jpeg
Snyggt! :)
 
Komihåg att det kan bli väldigt dyrt den dagen hon intresserar sig för klockor och helt plötsligt anser att hon också ska lägga hela budgeten på en ny klocka :angel: Helt plötsligt är man inte ensam om den dyra hobbyn.
DETTA!
Visst är det kul med en sambo och blivande fru som gillar "riktiga" klockor, men det får gärna STANNA DÄR, vid GILLA! Hon kan klara sig med den drös hon har!
På så sätt kan hon uppmuntra mitt intresse och är samtidigt fullt medveten vad saker och ting kostar så det blir ingen klagosång när kosten till största del består av rötter och barkbröd.
Att hon själv är "måttligt intresserad" och tex hellre skruvar Firebird, mustang eller Porsche från 65 - 80 men saknar körkort hade väl inte svett ballarna allt för styggt..

Mvh
 

watchen

Cartier
Hej Forumet!

Jag är inte medlem men det känns inte mer än rätt att jag skriver ett par rader eftersom att det är mina klockor. Jag hade inget intresse av klockor innan min man smittade av sitt intresse på mig och jag kommer sällan i tid, med eller utan klocka. Men de är i alla fall väldigt fina tycker jag.

Gucci klockan var den första märkesklockan i min samling. Den fick jag ärva av min man. Han fick den i present när han var rätt ung och växte tydligen ur den och då fick jag den.
Baume & Mercier var min andra klocka. Min man köpte den och Omegan på auktion för några år sedan och sa att jag fick välja vilken jag ville behålla, den andra skulle han sälja. Jag väljer fortfarande och medan jag väljer så mår ju klockorna bäst av att de används under tiden...ni fattar..
Cartiern tycker jag om för att den är lite större än en vanlig tjej-Cartier och så kan man ju inte annat än tycka om en klocka med blå visare och juveler.
Min Longines i guld behöver ingen förklaring, den är bara grym.
En Breitling har jag alltid velat ha i samlingen och med blått band passar den till jeans.
Så nu när min man håller på att trixa och byta lite i sin klocksamling så förstår jag att den stora frågan ni alla undrar över (och även jag själv): var är min Rolex??

IMG_0574.jpg

IMG_0569.jpg

IMG_0573.jpg

IMG_0567.jpg

IMG_0571.jpg

IMG_0568.jpg
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Hej Forumet!

Jag är inte medlem men det känns inte mer än rätt att jag skriver ett par rader eftersom att det är mina klockor. Jag hade inget intresse av klockor innan min man smittade av sitt intresse på mig och jag kommer sällan i tid, med eller utan klocka. Men de är i alla fall väldigt fina tycker jag.

Gucci klockan var den första märkesklockan i min samling. Den fick jag ärva av min man. Han fick den i present när han var rätt ung och växte tydligen ur den och då fick jag den.
Baume & Mercier var min andra klocka. Min man köpte den och Omegan på auktion för några år sedan och sa att jag fick välja vilken jag ville behålla, den andra skulle han sälja. Jag väljer fortfarande och medan jag väljer så mår ju klockorna bäst av att de används under tiden...ni fattar..
Cartiern tycker jag om för att den är lite större än en vanlig tjej-Cartier och så kan man ju inte annat än tycka om en klocka med blå visare och juveler.
Min Longines i guld behöver ingen förklaring, den är bara grym.
En Breitling har jag alltid velat ha i samlingen och med blått band passar den till jeans.
Så nu när min man håller på att trixa och byta lite i sin klocksamling så förstår jag att den stora frågan ni alla undrar över (och även jag själv): var är min Rolex??

IMG_0574.jpg

IMG_0569.jpg

IMG_0573.jpg

IMG_0567.jpg

IMG_0571.jpg

IMG_0568.jpg

Jag säger wow på Longiness och framförallt på Cartier!
Vilken samling du har :wideyed: kul att du visar upp.
Fixa ett medlemskap och sluta lurka på mannens nu ;)
 
  • Like
Reactions: Man
Topp