• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad har era flickvänner för klockor?

..och dagens klocka i #30WGApril fick även den komma från hustruns samling...Silvana Automatic Lady Diver i NOS-skick.
IMG_8432.jpg

Sherpan med blått band är riktigt fin, härliga index. Likaså Silvanadykaren, cool!
Tack snälla du! 🤗

Ja, det är verkligen coola index på Sherpan och jag kallar dem för cigaretter för de ser ju precis ut som en 🚬 !🤪

Silvana är fin den med och väldigt nätt i hela sitt utryck trots att det är en seriös dykare med skruvad krona å allt! 👍

Hej vänner,
Sambons 30 års-dag närmar sig och jag har efter era råd här på forumet ställt in siktet på fyra kandidater:

• Cartier Cougar 187906
  • Cartier Panthere 183949
  • Cartier Panthere 1057920
  • Rolex 68273
  • Försökte subtilt ta tempen på vad hon tycker om/förklara skönheten i Santos Octagon in i det sista, men den föll henne tyvärr inte i smaken. Hade jag varit kvinna skulle jag vara OWW.)
  • (Finns många vackra DJ vintage i 26 mm, som jag tyvärr tror är för litet för henne.)

Alla Cartier är kvarts-ur, vilket jag personligen tycker är trist. Men utbudet av mekaniska ur som matchar hennes smak inom min budget (35 smärtgräns) är som ni vet begränsat. Fokus skulle då istället bli ett vackert och low-maintenance smycke som också råkar visa tiden… :rolleyes:

Var lägger ni er röst och varför?

I vanlig ordning - tack för ett fantastiskt forum.

Cartier Cougar 187906.jpg

Cartier Panthere 183949 .jpg

Cartier Panthere 1057920.jpg

Rolex 68273.jpg
Vad blev det i slutändan? Är själv på jakt efter en Cartier Panthere till min flickvän som också fyller jämnt i vår

Flickvännen fick sin första klocka idag (utöver Michael kors osv..). Hoppas hon kommer gilla den 👌☺️
B1E2FA6C-C9C1-4EC7-946E-592B43196557.jpeg
Superfin! Funderar på att köpa samma modell till min flickvän, men står lite i valet och kvalet mellan att köpta vintage/nytt. Övervägde du någonsin vintage? Har inte sett någon vintage IRL än, men ser ut som att det äldre modellerna är borstat stål vs de nya som är mer kromade.

Hur är det med Rolex dammodeller idag?
Med det menar jag DJ 31 och 28mm.
Tidigare gick det väl att få litet avdrag på priset, men jag undrar om det går att få något bättre pris på TT DJ idag.

Det känns inte som att Rolex är förhandlingsbart alls så länge det inte är isade helguldare.

Hon har fått några av mig. Tissot sport Lady chic är den som används till 90% och oftast med fel datum... Nu ville hon ha en smartklocka som "inte ser ut som en smartklocka" i present. Det blir svårt tänkte jag. Men Garmin släppte denna tidigare i år så en sån är beställd. Inte svart skärm när den är avstängd och 34mm. Äntligen en feminin smartklocka.
lily_hr_2000.1.jpg
Denna är min flickvän intresserad av också och jag gick faktiskt in i tråden nu för att försöka hitta något annat alternativ för att få in henne på en mer traditionell klocka...

Men får passa på att fråga: Är hon/du nöjd med köpet?

Denna är min flickvän intresserad av också och jag gick faktiskt in i tråden nu för att försöka hitta något annat alternativ för att få in henne på en mer traditionell klocka...

Men får passa på att fråga: Är hon/du nöjd med köpet?
Hon verkar mer än jättenöjd :) Nu får jag dock höra varje dag om hur mycket hon sovit, antal steg osv. haha. Men både hon och jag tycker den är snygg. Inte minst i jämförelse med många andra generiska och stora smartklockor.

Superfin! Funderar på att köpa samma modell till min flickvän, men står lite i valet och kvalet mellan att köpta vintage/nytt. Övervägde du någonsin vintage? Har inte sett någon vintage IRL än, men ser ut som att det äldre modellerna är borstat stål vs de nya som är mer kromade.

Till skillnad från de olika Tankvarianterna är inte Panthere jättegammal som modell, introducerad 1983.

Tillbaka
Topp