Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min fru har samma fast med silverurtavla. En fantastisk klocka!Min älskade frus ur.
Fantastiska val!Hans o Hennes
Detta var en läckert Seiko modell, lite steampunk över det hela, måste nog skaffar mig en sån här jaDubbelpostar från Vad gör du....nu
Frun i huset köpte denna Seiko SNP022 för 10 år sedan, och jämfört med min så är det en riktig beater
Haha, ja mycket att överblicka. Dock är det ett kinetic urverk i den och det faller inte alla i smaken, jag själv har helt snöat in på dem och äger 5 med detta system. Just denna kan ligga över ett halvår och när du skakar till på den ställs tiden direkt.Detta var en läckert Seiko modell, lite steampunk över det hela, måste nog skaffar mig en sån här ja
Jag läste att den kan står still i 4 år då den går ju in i sleep mode efter 24 timmar av inaktivitet och sen funkar den igen som vanlig när man börjar använda den igen... rätt häftigHaha, ja mycket att överblicka. Dock är det ett kinetic urverk i den och det faller inte alla i smaken, jag själv har helt snöat in på dem och äger 5 med detta system. Just denna kan ligga över ett halvår och när du skakar till på den ställs tiden direkt.
En sån där skulle man kunna ha på sig utan att må dåligt! Härligt med blå urtavla till guldet.
Original var champagnefärgad tavla men den tyckte inte hon om då visarna syntes så dåligtEn sån där skulle man kunna ha på sig utan att må dåligt! Härligt med blå urtavla till guldet.
Sedär en mesh kompisFOIS Speedy
Jag hittade farsans gamla Seiko med kinetic urverk på vinden för några månader sedan. Den hade nog legat där i alla fall 15 år och gick igång direkt efter att jag skakat den lite grann. Ganska cool teknik ändåJag läste att den kan står still i 4 år då den går ju in i sleep mode efter 24 timmar av inaktivitet och sen funkar den igen som vanlig när man börjar använda den igen... rätt häftig
Grym! Vilken ref är det? Storlek?FOIS Speedy
Ref 311.32.40.30.01.001, 39,7mm i diam.Grym! Vilken ref är det? Storlek?
Och på MeshFOIS Speedy
Oh yesOch på Mesh
Håll hårt i henne för det kan ju omöjligt vara annat än en fantastisk människa!
Man blir tårögd. Jag vet inte vad som är vackrast - ena hälften som bär Speedy på mesh eller den andra hälften som beställer custombandOh yes
Beställde ett läderband med gravyr:
Men meshen är den som får sitta på. Kommer snart fixa ett lite snyggare; ”JB” Forstner, tror det blir riktigt snyggt.
Min fru bär numera en Seiko.
Sweet. Var hittade du det?Oh yes
Beställde ett läderband med gravyr:
Men meshen är den som får sitta på. Kommer snart fixa ett lite snyggare; ”JB” Forstner, tror det blir riktigt snyggt.
Funkade ju faktiskt riktigt bra som oversized damklocka med den länken! Inte alls dum kombo! Jag har aldrig sett den Speedmaster-modellen, är den till och med manuell?Ref 311.32.40.30.01.001, 39,7mm i diam.
Yes, manuell!Funkade ju faktiskt riktigt bra som oversized damklocka med den länken! Inte alls dum kombo! Jag har aldrig sett den Speedmaster-modellen, är den till och med manuell?