• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har era flickvänner för klockor?

Stenelo

Breitling
Födelsedagsklockan.
 

Bilagor

  • 1E3A8B80-B5F5-45B7-822C-C2F669F985F9.jpeg
    1E3A8B80-B5F5-45B7-822C-C2F669F985F9.jpeg
    387.3 KB · Visningar: 65

AGipal

Omega
En Apple Watch series 3, men har dragit med henne lite i intresset så tanken är att skrapa ihop till en Le tank tills hon fyller 30!
 
  • Like
Reactions: Man

240snusit

Panerai
Vilken härlig tråd! Tack för alla som postat, jag har just börjat gå igenom den. Jag samlar på damklockor primärt, men jag känner att det är lite fusk att posta mina egna grejer här. Jag kan dock lugnt säga att det har varit omvända roller för mig då de killar jag träffat genom åren har burit usla klockor och jag gnällt på dom att skaffa bättre... finns väl anledningar att det aldrig höll, eller hur? 😂

Okej då, jag postar några älsklingar då för jag kan inte hålla mig! 😅

Min Borgelboett+Gay Freres trippel:
5A3E5B6F-060F-48D8-97F0-2E78638C7CAF.jpeg


En härlig mögeldykare jag njutit av mycket på senaste tiden med Dior-pärlor från 1960:

140EAD44-B61D-402B-B614-DA912C2E7528.jpeg
 

J/W

Omega
Jag tycker det är otroligt snyggt när tjejer bär typ Rolex submariner. Särbon däremot använder nästan aldrig klockor och tittar extremt snett på mig när klockor/kostnader kommer på tal av någon mindre intelligent polare… Men jag skall nog se till att hon får en riktig klocka någon dag.. 😀
 
  • Like
Reactions: Man

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tjejen försöker övertala mig att sälja hennes femsiffriga Exp II Polar till fördel för en sexsiffrig tvåtons-DJ. Vad säger panelen - ska jag vika ner mig?
Har du inte lärt dig att tjejen alltid har rätt, oavsett vad det gäller. Eller är det bara min tjej?😜 Skämt åsido, jag ser inget problem med det, om hon hellre vill ha en sådan.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Haha, inte min tjej - hon är förnuftig! :)

Tråkigt med tvåtons-DJ dock, det har varenda tjej som bär klocka i Stockholms innerstad.
Haha du har tur du😉
Håller med om det, Explorer är ett mycket roligare val. Dock så är ju ändå det viktiga vad hon själv tycker och vill ha. DJ är ju ingen dålig klocka direkt (även om den kanske är lite vanligare att se).
 

niclasb

Omega
Sambon har fått en 26mm Datejust av mig som hon använder dagligen. Det finns intresse för en dykare också men små handleder gör det till en utmaning. Någon som har haft en Seiko Turtle (mini) på mindre handleder och kan skicka bilder?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Sambon har fått en 26mm Datejust av mig som hon använder dagligen. Det finns intresse för en dykare också men små handleder gör det till en utmaning. Någon som har haft en Seiko Turtle (mini) på mindre handleder och kan skicka bilder?
Seiko mini Turtle är inte så mini som det låter. Jag hade gått för en Seiko Skx013 eller Islander ISL-05 ifall jag var ni.
 
Topp