• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad har ni för yrke?

Har (idag, med omedelbart verkan) blivit förflyttad från Driftapa till Innesäljare på en av rikets större aktörer inom IT och Management-konsulter.
Wooohooooo! Osv.
Så, vill du köpa datortillbehör till groteska överpriser som finansierar mitt osunda förhållande till vin och klockkunsomtion är det det bara å hojta.

Har i övrigt gått balls deep i några flaskor bubbel för mycket, och annonsera i och med detta min återkomst till Klocksnack efter en längre välbehövd paus från verkligheten.
Du har vart saknad Nexus !
Professionell cancersjuk.
Jag får ta och önska dig lycka till. Cancer är ett jävla sattyg.

Jag är student i lite mer än ett halvår till. Är för tillfället i Hongkong och pluggar denna termin sen blir det hem till kalla Sverige och skriva uppsats. Efter det blir det ut och försöka skaffa jobb inom skattejuridik. Måste ju ha något sätt att sponsra framtida klockinköp...

Jag är student i lite mer än ett halvår till. Är för tillfället i Hongkong och pluggar denna termin sen blir det hem till kalla Sverige och skriva uppsats. Efter det blir det ut och försöka skaffa jobb inom skattejuridik. Måste ju ha något sätt att sponsra framtida klockinköp...
Kreativ bokföring är inte vägen till nya klockor [emoji12]

Nyexaminerd ingenjör inom industriell ekonomi, jobbar som alla andra med samma utbildning som konsult - i mitt fall mot att effektivisera logistikprocesser (även om jag används till att kartlägga de gamla, dvs rita i visio och springa på möten för att hitta gamla papper)

Spännande. Vad tyckte du om utbildningen?

Mr Hank is it? ;)

Stabil utbildning och alla som velat har skaffat sig kvalificerade jobb direkt efter eller strax innan examen. Funderar du på det som utbildning kan jag varmt rekommendera den. Hör av dig via PM om du har några frågor.

Kalla det en namninspiraton från en nyliberal tonårstid, om det var namnet du syftade på;)

Stabil utbildning och alla som velat har skaffat sig kvalificerade jobb direkt efter eller strax innan examen. Funderar du på det som utbildning kan jag varmt rekommendera den. Hör av dig via PM om du har några frågor.

Kalla det en namninspiraton från en nyliberal tonårstid, om det var namnet du syftade på;)

Låter ju bra, nja är väl inte direkt så att jag ska plugga det men har lite bekanta som funderar i banorna och intressant att höra från en initierad. Hade jag varit yngre hade jag nog däremot absolut varit sugen!

Haha ja kan tänka mig det, alla ska vi den vägen vandra så ja det var namnet jag hade i åtanke...

Låter ju bra, nja är väl inte direkt så att jag ska plugga det men har lite bekanta som funderar i banorna och intressant att höra från en initierad. Hade jag varit yngre hade jag nog däremot absolut varit sugen!

Haha ja kan tänka mig det, alla ska vi den vägen vandra så ja det var namnet jag hade i åtanke...

Har du några frågor är det bar att dra ett PM, tror jag kan svara på de flesta frågorna.

Är fortfarande en kallblodig gårdfarihandlare :)

ef9c947dd809d56faa4315584aab701e.jpg

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Gårdfarihandlare

Sitter på företagsavdelningen på en bank. Dock dags att hitta på något nytt snart, blir lätt rastlös av att vara på en och samma plats :happyhappy:

Nyexaminerd ingenjör inom industriell ekonomi, jobbar som alla andra med samma utbildning som konsult - i mitt fall mot att effektivisera logistikprocesser (även om jag används till att kartlägga de gamla, dvs rita i visio och springa på möten för att hitta gamla papper)

På vilken firma?

Dig är jag riktigt avundsjuk på. Civilingenjör via industriell ekonomi är verkligen målet! Tyvärr har jag hört att det är riktigt svårt att komma in. [emoji30]

Dig är jag riktigt avundsjuk på. Civilingenjör via industriell ekonomi är verkligen målet! Tyvärr har jag hört att det är riktigt svårt att komma in. [emoji30]

Nu var det ju ett tag senjag började men då vill jag minnas att jag kom in tack vare ett hyfsat högekoleprov. Det är absolut den enklaste vägen även idag skulle jag misstänka. Nuförtiden är det ju mer matte också, vilket jag är övertygad om du är hyfsad på om du satsar på en ingenjörsutbildning. Sen ska det tilläggas att en annan bred ingenjörsutbildning är lika god som ind.ek på de flesta ställen.

Mi
Midport Scandinavia, vi säljer ett affärssystem och jag jobbar som junior logistikkonsult (mycket junior ska tilläggas) Hurså?

Äh, mest nyfiken. Kul att höra om vilka firmor som konsultar i branschen. Jobbar i den själv, men inte som konsult, och har samma bakgrund som dig. Har dock stött på en hel del konsulter som säljer 'affärssystem'! :D

Nu ska man ju dock vara medveten om att begreppet 'logistik' är ganska brett iof.

Nu var det ju ett tag senjag började men då vill jag minnas att jag kom in tack vare ett hyfsat högekoleprov. Det är absolut den enklaste vägen även idag skulle jag misstänka. Nuförtiden är det ju mer matte också, vilket jag är övertygad om du är hyfsad på om du satsar på en ingenjörsutbildning. Sen ska det tilläggas att en annan bred ingenjörsutbildning är lika god som ind.ek på de flesta ställen.

Tack för infon, intressant! :)

Äh, mest nyfiken. Kul att höra om vilka firmor som konsultar i branschen. Jobbar i den själv, men inte som konsult, och har samma bakgrund som dig. Har dock stött på en hel del konsulter som säljer 'affärssystem'! :D

Nu ska man ju dock vara medveten om att begreppet 'logistik' är ganska brett iof.

Vi sysslar med Infors produkter så hyfsat stora internationellt. Som nån mer senior instruerade mig om så är "logistik det som inte går att skyffla över på finans" :D

Vi sysslar med Infors produkter så hyfsat stora internationellt. Som nån mer senior instruerade mig om så är "logistik det som inte går att skyffla över på finans" :D

ERP-system är intressant som sjutton, bra väg in i businessen, det kommer att gå lysande för dig så håll i. Har jobbat med allt från egenutvecklade system från 70-talet, till egenutvecklade system, av mig själv och andra i Excel, till de internationella jättarnas system och det är helt klart ett skoj område.

Vore det inte för kunder och för produktion så vore logistik aslätt.

...och jag skyller allt på finans och product management!

Tillbaka
Topp