• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad har ni för yrke?

Vi sysslar med Infors produkter så hyfsat stora internationellt. Som nån mer senior instruerade mig om så är "logistik det som inte går att skyffla över på finans" :D

Sjukt intressant, har jobbat i branschen med Jeeves och Navision! Riktigt kul bransch om jag får flika in. Även varit påväg in på Infors M3 ett tag :angel:

Pratar ur egen erfarenhet? Få jobb man blir rik på. Det mesta handlar om prioriteringar. Köpte min första klocka som militär och resten som student, två "jobb" med sjukt dåligt betalt. Visst inga AP eller PP men väl Omega o Breitling...
Nix, jag kör investeringslinjen för min finansiering enda sättet att få lite hävstång på sin tråkiga lön

Är student på masterprogrammet i banking and finance på universitetet, läser vid sidan av detta lite finansmatematik på KTH, och arbetar halvtid som amanuens/stödlärare för grundkurserna i finans.

Hoppas naturligtvis på att jobba i näringslivet inom finans (chockerande) när jag blir stor ;) (om ca 1 år).

Arbetar med administrativ HR och det kan minst sagt vara en inre kamp.

Mestadels blir det arbete med löneberedande underlag/system/processer och med arbetsrättsliga frågor, kollektivavtal, pensioner, statistik (som jag trivs med!) medan jag håller mig så långt bort som möjligt från allt som har med rekrytering eller "corporate bullshit" att göra (och det är det gott om på HR vad jag förstår och märkt... :(). Så befinner mig väl egentligen i valet att byta yrke/yrkesroll eller sträva efter allmän förändring.

Nåväl nu är det helg och fokus kan förflyttas mot klockor och dekadent leverne!

Jobbar som säljchef inom marknadsföring. Byter jobb nu i dagarna, men det blir samma position och i samma bransch. Största skillnaden blir att nu kommer jag basa över två kontor istället för ett. Ska bli skitkul, en riktig nytändning!

Förhoppningsvis en ny klocka också! :)

Pluggar... dags att söka universitet inom några månader, men ingen aning om vad!? Läkare? Jurist? Arkitekt? Polis? Ekonomi? Civilingenjör? Urmakare? ;) Något annat?...

Och hobbypolitiker! Rösta på mig i extravalet - för momsfria klockinköp!

Pluggar... dags att söka universitet inom några månader, men ingen aning om vad!? Läkare? Jurist? Arkitekt? Polis? Ekonomi? Civilingenjör? Urmakare? ;) Något annat?...

Och hobbypolitiker! Rösta på mig i extravalet - för momsfria klockinköp!

Kan du välja fritt mellan de där utbildningarna så behöver du inte bekymra dig så mycket. Då kommer det gå bra för dig oavsett!

Angenämnt problem att fundera över dock! Lycka till med vad du än företar dig!

Blod, svett och tårar. Har dessutom egen firma så det blir även lite inköp, siffror, "data", medicinteknik, personalfrågor, ommålning och fixande mm. Allt som krävs.

Vad jag inte gör: Tar pappaledigt, oroar mig över vad jag ska göra på fritiden.

e76a35766f16e39bfa68db0437e98893.jpg

På visitkortet står det "Application engineer".
Är i realiteten halv-säljare, halv-tekniker, kaffedrickare och mailslav inom hydraulikbranchen.

Tillbaka
Topp