• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad har ni för yrke?

Tjena!

Såhär ser det ut när jag jobbar...
PicMonkey Collage.jpg
Är det en P1800 längst upp till höger?

CIO.... Så dagarna går åt till att klura ut vad som finns, vad som behövs och vad som kommmer komma närmsta åren?! På ett ungefär, fritt och utvecklande :)

Jobbar inom butiksetablering och ombyggnationer av butiker.
Någon som vet något företag som söker personal.
Säg gärna till.
Kaos på nuvarande.

Planerar att flytta hemifrån och flytta till huvudstaden i augusti/september.

Undrar om någon av Er vet någon som behöver personal. Är utbildad snickare. 21 år gammal. Men är villig att prova någon annan karriär. PMa om Ni har något förslag.

Jobbar som Art Director på en reklambyrå. Ett mycket omväxlande och kreativt jobb som jag fullkomligt älskar, vi har aldrig en tråkig dag på jobbet:D

Jag hade världens bästa jobb (jag drev en cykelbutik) men tyvärr var det 44 mil enkel väg till jobbet så jag var tvungen att veckopendla, dessutom hade min dotter inte ens fyllt ett år när vi köpte butiken så var det naturligtvis ohållbart i längden. Jag gav järnet i ett år, jobbade i snitt 91h/v och jag missade både min dotters första steg och hennes första födelsedag innan jag tog mitt förnuft till fånga och sålde min del i butiken.

Jag unnade mig att gå hemma i fem månader för att reparera en del av det jag förstört innan jag började jobba igen och hamnade mer eller mindre av en slump på Systembolaget.
Nu är det dags att göra något vettigt av mitt liv men jag kan inte bestämma om jag, trots att jag är 40+, ska plugga eller byta jobb. Jag har jobbat som säljare och även med bemanning och rekrytering så det är något sådant jag söker. Jag har blivit erbjuden ett par jobb men inget känns sådär riktigt, riktigt bra så jag avvaktar lite till.

Alternativet är att läsa vidare till tex personalvetare eller liknande, hur fan ska jag göra? Tips mottages tacksamt!

Lite försköning är det såklart.. Jobbar som besiktningstekniker, med mål att bli besiktningsingenjör. Sista bilden säger ju mer av hur vardagen ser ut..

Vart bor du för någonstans?
Kan man få hjälp att få en kompressor inskrivet i papperna? ;)

Jag har nytt jobb nu. Inga fler hamnkranar för mig, nu gör jag styrsystem för omformar stationer för tågnätet.
Var nyss i Norge och bytte ut detta:
20160119_075050.jpg

Mot detta:
20160119_075534.jpg

Det 50 år gamla ASEA elektro-mekaniska styrning var riktigt ball för övrigt!

Efter fem år som anställd knekt i försvaret så jobbar jag nu min sista dag nästa fredag. känns jävligt vemodigt att gå från ett jobb jag hatälskar, och kollegor jag verkligen gillar, men förändring blir nog bra. Förhoppningsvis kan jag sluta jobba >60h/vecka, oplanerad övertid i ett par dygn i sträck och liknande dumheter. :)

Efter fem år som anställd knekt i försvaret så jobbar jag nu min sista dag nästa fredag. känns jävligt vemodigt att gå från ett jobb jag hatälskar, och kollegor jag verkligen gillar, men förändring blir nog bra. Förhoppningsvis kan jag sluta jobba >60h/vecka, oplanerad övertid i ett par dygn i sträck och liknande dumheter. :)
Vad blir det istället!??

Tillbaka
Topp