• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad har ni för yrke?

Usch. Inte kul att stå e oaktledningen i huvudhöjd. Eeller fingrarna inne i 11/0,4kV trafon heller.
Hör av dig om det blir sverige!

Ström & spänningstrafo är något jag håller mig undan ifrån, alltid gjort!
Tyvärr, i detta jobb måste jag jobba mycket med dom. Hatar ström trafos! Ush, läskiga saker det.

Absolut! Min sambos, systers man som jobbar på samma firma var nyss uppe och gjorde installation i Dals Långed :)

Ska registrera mig hos en rekryterings sajt, vilken är bäst störst? Har kikat på monster förr men kanske finns flera?

Är arkitektstudent, kommer under sommaren agera tidningsbud och till hösten lär jag häcka på kandidatprogrammet i kemi...

Ska registrera mig hos en rekryterings sajt, vilken är bäst störst? Har kikat på monster förr men kanske finns flera?

Brukar vara bättre att kontakta en rektyreringsbyrå som rektyrerar tjänster inom branschen du jobbar eller vill jobba inom.

För att svara på din fråga så är Blocket Jobb stora :)

Monster o linkedin hör en del av sig via. Har reggat ett par andra yrkesspecifika siter men inte haft några samtal därifrån.

När jag jagade jobb aktivt tog jag in experthjälp i skrivande av cv och personligt brev. Ger sjukt mycket enligt mig. Små detaljer kan avgöra om man kommer på intervju el ej. Där får man fortsätta insäljet av sig själv.

Brukar vara bättre att kontakta en rektyreringsbyrå som rektyrerar tjänster inom branschen du jobbar eller vill jobba inom.

För att svara på din fråga så är Blocket Jobb stora :)

Monster o linkedin hör en del av sig via. Har reggat ett par andra yrkesspecifika siter men inte haft några samtal därifrån.

När jag jagade jobb aktivt tog jag in experthjälp i skrivande av cv och personligt brev. Ger sjukt mycket enligt mig. Små detaljer kan avgöra om man kommer på intervju el ej. Där får man fortsätta insäljet av sig själv.

Jag arbetar som rekryterare (endast i Sthlm ) och använder främst linkedin samt monster när jag behöver leta kandidater
Är du verksamt inom ekonomi av något slag så skicka ett PM om du vill

Tack fö input! Registrerade mig på jobbsafari förra veckan och imorgon går jag på 1 av 2 intervjuer på olika jobb givetvis :)

Efter cykelbranschen så tog jag en liten mellanlandning på Systembolaget men så idag skrev jag kontrakt som säljkoordinator på en av traktens större industrier.
Det är många år sedan jag hade kontorstider så det kommer kännas skumt med tidiga kvällar och lediga helger men man vänjer väl sig;-)

Jobbar idag i butik med cyklar och skidor, om några veckor bara med cyklar i en annan butik och om några månader blir jag student med största sannolikhet...

Technical Supervisor står det på mitt visitkort. Ansvarar för processutveckling, optimering och nyinvesteringar på plastindustri. Något globalt, vi har en producerande enhet i USA också.

Lite OT:
Ni som blir kontakade på LinkedIn.. Hur hittar dom er rent praktiskt?
Har ni stora kontaktnät eller har ni listat olika egenskaper/skills som rekryterare söker efter etcetc
Intressant hur man ska lägga upp sin sida för att få så stor exponering som möjligt :)

För att svara på frågan kan jag tillägga att jag tidigare jobbat som management konsult på större gobalt företag, nu mer egen.

Senast ändrad:
Knegar på ett lager numer. Tänkte att den där militära precisionen och liknande kunde vara till nytta. Tji fick jag då den största "militära" kunskapen jag fått nytta av är att vara lugn när folk kastar saker omkring sig. Varje dag blir man ju förundrad hur jävla konstiga folk är. I förrgår hade jag en kille som bokstavligen talat började slå sönder varuutlämningen för att verkstad vägrade laga hans telefon (som han tagit sönder själv) på garanti...

Däremot ser man ett par roliga klockor. hade en kille igår som köpte en TV med en Sjöö sandström UTC ORC på armen:)

Lite OT:
Ni som blir kontakade på LinkedIn.. Hur hittar dom er rent praktiskt?
Har ni stora kontaktnät eller har ni listat olika egenskaper/skills som rekryterare söker efter etcetc
Intressant hur man ska lägga upp sin sida för att få så stor exponering som möjligt :)
För att svara på frågan kan jag tillägga att jag tidigare jobbat som management konsult på större gobalt företag, nu mer egen.

Se till att ha en uppdaterad profil.
Stort kontaktnät hjälper självklart men att gå med i relevanta grupper/sidor är också en fördel!

Tillbaka
Topp