• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad har ni för yrke?

För tillfället står jag i butik och säljer för det mesta konfektion för ett lagom stort svensk varumärke, inne på textilekonom utbildning eller utbildning öht inom kommande framtid (är 20 för tillfället men har nu stått på golvet i ca 5 år, började med bara helgkneg nu heltid)

Jobbar som sjuksköterska på en akutmottagning.

Ett yrke där man inte blir förvånad över någonting längre. Varierande och kul för det mesta!

Jobbar som företagssäljare inom elektronikbranchen. Hade företaget varit ett annat hade det nog hetat "KAM", "LAM", "RAM" eller något annat fånigt, nu är företaget vettigt och förmår att tala svenska på den svenska marknaden, något jag är nöjd med.

EFTERLYSER EN POLIS

Om någon medlem här på forumet är polis så får Ni gärna PMa mig. Går i tankarna om att bli polis.

EDIT: medlem ifråga har fått kontakt.

Till er övriga, vi undviker att outa medlemmar vilket innebär att vi INTE pingar medlemmar utifrån identitet eller yrke.

Admin

Jobbar med redovisning på ett litet företag i Göteborg och Stockholm. Om någon är intresserad av redovisningstjänster till ett bättre pris än vad er redovisningskonsult tar i dagsläget är det bara att slänga iväg ett PM ;-)

Senast ändrad:
Ja, om du har en och samma revisor till båda delar. Vilket jag inte skrev. Läs igen innan du kräker ur dig korrigeringar.
Lugn nu och var inte sån dbesserwisser, du har fel. Antar att det inte var sån länge sedan du gick i skolan, får bara den känslan. Lär dig skilja på (auktoriserad) redovisningskonsult och auktoriserad revisor. En auktoriserad revisor kan aldrig själv utföra grundbokföring och utföra revision på samma bolag. En redovisningskonsult kan aldrig utföra revision. Vanlig missuppfattning bland mindre ekonomisk bevandrade personer att kalla redovisningskonsulten för revisor vilket är helt fel.

Lugn nu och var inte sån dbesserwisser, du har fel. Antar att det inte var sån länge sedan du gick i skolan, får bara den känslan. Lär dig skilja på (auktoriserad) redovisningskonsult och auktoriserad revisor. En auktoriserad revisor kan aldrig själv utföra grundbokföring och utföra revision på samma bolag. En redovisningskonsult kan aldrig utföra revision. Vanlig missuppfattning bland mindre ekonomisk bevandrade personer att kalla redovisningskonsulten för revisor vilket är helt fel.
Jag har inte påstått det du skriver, och jag är väl medveten om skillnaderna du belyser.
Läs innan du kommenterar och lägg inte ord i mun på andra.
Jag är rätt långt från nybakad men det hör ju knappast till saken.
Angående termen du använder och stavar fel både på första och andra försöket: "Besserwisser" skrivs det.

Din poäng är att anlita en revisor för löpande bokföring? Det måst de ha varit det mest idiotiska tipset eller kommentaren på länge.
Nej. Det är inte min poäng. Det skrev jag inte heller. Jag påpekade att det är möjligt och det förekommer faktiskt i sällsynta fall. Det betyder inte att det är kostnadseffektivt eller begåvat. Förstår du skillnaden?

Tillbaka
Topp