Tror inte du får så många representativa svar här. Lite som om du frågar på Flashback hur hängda hunkarna där är...
Men du kanske skulle börja med att förtydliga vad du sysslar med. "Projektledare inom IT" kan ju spänna över lite varsomhelst,och beroende på ditt ansvar och kompetens kan du vara både gravt underbetald och riktigt överbetald.
Själv jobbar jag som "VP Strategy & Operations Development" för ett börsnoterat bolag verksamt inom Life Science. På ren svenska sysslar jag med verksamhetsutveckling och lägger lejonparten av min tid på att agera rådgivare till koncernledningen i diverse frågor samt åka runt i organisationen och "leta fel"... Populärt. Har ingen direkt personal, inget "eget" P&L men däremot en sjuhelsikes matrisorganisation att brottas med.
Tjänar bra relativt min insats, runt 100' plus bil, bonus och pension, men framförallt med mycket frihet och flexibilitet i tid och rum.
Är civ ing (I) med lite strökurser i biotech samt även civ. ek.
Ca 10 år i gamet efter avslutad utbildning, varav de första som hunsad mgmtkonsult på en av de stora firmorna. Har jobbat med projektledning och verksamhetsutveckling, varit linjechef och även ansvarig för ett större program management office. Men IT och ERP-projekt skyr jag som pesten och undviker att röra mig åt det hållet...