• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har ni för yrke?

Arbetar som Lagerchef, på ett familjeägt företag inom Frukt & Grönsaker.
Och vi söker folk, så om någon känner någon Yrkeschaufför, hojta ;)
 
Får väl uppdatera här, jobbar numera som affärsutvecklare på ett "startup" - även om jag just nu sitter utlånad till produktutveckling...
 
Kan du inte utveckla det lite i MC tråden, skulle vara intressant att höra mer från någon kunnig än alla "experter" ute på banorna.

Tack för intresset men skulle generellt säga att jag har svårt att utveckla det utan att veta vad som frågas om.
Kortfattat som gäller för att komma 95% rätt i fjädringsinställningar är följande:
Ställ tillbaka allt enligt manualen, Klick & förspänning.
Kontrollera och ställ in Sag korrekt
Kör och va glad.

Finns givetvis mer att göra utöver detta om man vill ha tid/möjligheter men i grund och botten så brukar det flesta motorcyklar ha en väldigt välutvecklad grund för att fungera i bra kompromiss komfort/prestanda. Återgår man därför till det så brukar det vara bättre än vad man själv eller tidigare ägare har fnulat ihop..... ;D
 
Tack för intresset men skulle generellt säga att jag har svårt att utveckla det utan att veta vad som frågas om.
Kortfattat som gäller för att komma 95% rätt i fjädringsinställningar är följande:
Ställ tillbaka allt enligt manualen, Klick & förspänning.
Kontrollera och ställ in Sag korrekt
Kör och va glad.

Finns givetvis mer att göra utöver detta om man vill ha tid/möjligheter men i grund och botten så brukar det flesta motorcyklar ha en väldigt välutvecklad grund för att fungera i bra kompromiss komfort/prestanda. Återgår man därför till det så brukar det vara bättre än vad man själv eller tidigare ägare har fnulat ihop..... ;D

Fuckin' love you!
Jag har jobbat i branchen i drygt tio år, och hela tiden predikat exakt det du säger för en oförstående kundkrets. Jag har stångat mig blodig när jag försökt övertyga folk om att ingenjörerna på till exempel Aprilia nog har bättre koll på hur man justerar en fjädring än vad /random snubbe/ på SH har.
Skönt att det inte är bara jag...

(Sen är det såklart en hel vetenskap detta, men för en normaltung, normalbegåvad förare så...)
 
Tillbaka
Topp