xigzo
Guld
5500 typ vadårårHur många timmar har du gjort?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
5500 typ vadårårHur många timmar har du gjort?
Oh shit. Hur länge måste man gå som lärling för att bli snickare?5500 typ vadårår
tror det är 6300 ellr om det var 6800Oh shit. Hur länge måste man gå som lärling för att bli snickare?
5500 timmar är runt 3.5år redan
Corporate finnnannnceCorporate Finance Manager - Investmentbank
Oh shit. Hur länge måste man gå som lärling för att bli snickare?
5500 timmar är runt 3.5år redan
Tack för svar.För att vara fullbetald så ska du ha 6800 timmar. Om man gått på byggprogrammet på gymnasiet så får man 2500 timmar från skolan. Sen har du cirka 2,5 år innan du är fullbetald.
...precis som i alla yrken?Tack för svar.
Rejäl utbildning, det tar ett tag att bli fullbetald alltså.
Slutlön och fullbetald är inte riktigt samma sak men förstår vad du menar. Inom hantverkaryrken kallas det fullbetald när man är klar med lärlingtiden....precis som i alla yrken?
Inte får du väl din slutlön från dag 1 som ekonom, ingenjör, brandman, sjuksköterska eller valfritt annat yrke.
Stämmer gått byggprogrammetFör att vara fullbetald så ska du ha 6800 timmar. Om man gått på byggprogrammet på gymnasiet så får man 2500 timmar från skolan. Sen har du cirka 2,5 år innan du är fullbetald.
Medveten om att det inte är jämförbart och att hantverkare har fördelen att få betalt under sin lärlingstid. Men de där 6800 timmarna är ju inte samma som utbildningstid. Analogt skulle man kunna hävda att en yrkesskicklig kirurg eller vadsomhelst kräver 3+5,5+5 års utbildning plus några år ute I yrket innan de blir "fullbetalda"...Slutlön och fullbetald är inte riktigt samma sak men förstår vad du menar. Inom hantverkaryrken kallas det fullbetald när man är klar med lärlingtiden.
Slutlönen bör dock komma mycket mycket senare i livet.
Är det Stockholm som gäller?Finns för tillfället tjänst för både B & C Korts chafförer!
Slutlön och fullbetald är inte riktigt samma sak men förstår vad du menar. Inom hantverkaryrken kallas det fullbetald när man är klar med lärlingtiden.
Slutlönen bör dock komma mycket mycket senare i livet.
Jag jobbar också som elektriker, dock har jag aldrig gått den lönestegen utan hoppade på fullbetald direkt efter lärlingstidenJaså?
Som elektriker har du först ett år som lärling (vi får inte räkna in timmar från praktiken i skolan som snickare gör)
Sen blir man förstaårs-montör>andraårs-montör>tredjeårs-montör, och när du jobbat klart året som tredjeårs-montör då räknas du som fullbetald.
Dvs. efter 4år
Du är nog den första advokaten jag stött på som säger "jurist/advokat".Jurist/Advokat
Tror inte du får så många representativa svar här. Lite som om du frågar på Flashback hur hängda hunkarna där är...Trevlig tråd och som någon sa många akademiker, för att göra den än trevligare så skulle det vara kul att veta vad alla dessa flashinga titlarna har för inkomst, för att se om man kanske skulle sadla om...
Själv så är jag IT projektledare, försökte ta det på engelska för att se om det lätt flashigare, men project manager låter fortfarande lika tråkigt... och för att göra tråden trevligare så ligger jag på ca 850´/år. Men ändå känner jag mig ibland som ett underbetalt geni och ibland som en överbetald idiot....
Det var värst, somliga har flytJag jobbar också som elektriker, dock har jag aldrig gått den lönestegen utan hoppade på fullbetald direkt efter lärlingstiden
Tror inte du får så många representativa svar här. Lite som om du frågar på Flashback hur hängda hunkarna där är...
Men du kanske skulle börja med att förtydliga vad du sysslar med. "Projektledare inom IT" kan ju spänna över lite varsomhelst,och beroende på ditt ansvar och kompetens kan du vara både gravt underbetald och riktigt överbetald.
Själv jobbar jag som "VP Strategy & Operations Development" för ett börsnoterat bolag verksamt inom Life Science. På ren svenska sysslar jag med verksamhetsutveckling och lägger lejonparten av min tid på att agera rådgivare till koncernledningen i diverse frågor samt åka runt i organisationen och "leta fel"... Populärt. Har ingen direkt personal, inget "eget" P&L men däremot en sjuhelsikes matrisorganisation att brottas med.
Tjänar bra relativt min insats, runt 100' plus bil, bonus och pension, men framförallt med mycket frihet och flexibilitet i tid och rum.
Är civ ing (I) med lite strökurser i biotech samt även civ. ek.
Ca 10 år i gamet efter avslutad utbildning, varav de första som hunsad mgmtkonsult på en av de stora firmorna. Har jobbat med projektledning och verksamhetsutveckling, varit linjechef och även ansvarig för ett större program management office. Men IT och ERP-projekt skyr jag som pesten och undviker att röra mig åt det hållet...![]()