• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har ni för yrke?

Wboy

Panerai
3-4 nivåer chefer under sig låter som en rimlig regel för att få kalla sig 'högre chef'.

Det innebär dock att på mitt företag, ett av de större på Stockholms börsen typ, så kommer typ 10 personer att få kalla sig för just 'högre chef' (om vi går på 4 nivåer). Räknar med att alla 'högre chefer' även inom det offentliga har det på samma sätt från och med nu...

:D
Eller så kan man ha en tumregel utifrån hur många personer man har under sig. Typ 100-150 pers under sig innebär högre chef?
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Konsultchef på ett större IT-konsultbolag, dvs man har inga tjocka arbetarhandleder utan får nästan ta bort alla bortagbara länkar på klockorna o_O
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Jobbar fortfarande med returverksamhet och leveratörsavtal osv. Dock också börjat jobba tillsammans med diverse NGO´er och myndigheter (WFP/OCHA/UN, MSB, RedCross, Save The Children osv) i humanitära insatser vilket är väldigt väldigt trevligt även om jag inte varit ute i "fält" (ännu).
Kommer antagligen att byta jobb någon gång till våren och återstår att se om jag kan fortsätta samarbetet med ovanstående på ett eller annat sätt då det delvis är bundet till mitt jobb idag.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Efter nästa vecka kommer jag att köra i egen regi :), konsultverksamhet

Kul! Grattis! Det drömmer man ju om ibland.

Men den där titeln är nog världens mest ospecifika och utslitna titel någonsin.

'Jag är konsult'.

Jaha? Inom VADÅ? Det kan ju betyde precis VAD SOM HELST....

Bebistämjare för närvarande. :banghead:

Grym titel!

Då hoppas jag det blev en Turbo S. Så du får med knodden i baksätet.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Hahaha

Tackar!

Jag kommer jobba med det mesta som berör affärssystemet SAP till en början. Får sedan se åt vilket håll vindarna blåser.

Projektledning, kravställning, implementation, processförändringar etc etc, mycket av det är ju ej SAP-specifikt

Kul! Grattis! Det drömmer man ju om ibland.

Men den där titeln är nog världens mest ospecifika och utslitna titel någonsin.

'Jag är konsult'.

Jaha? Inom VADÅ? Det kan ju betyde precis VAD SOM HELST....



Grym titel!

Då hoppas jag det blev en Turbo S. Så du får med knodden i baksätet.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Hahaha

Tackar!

Jag kommer jobba med det mesta som berör affärssystemet SAP till en början. Får sedan se åt vilket håll vindarna blåser.

Projektledning, kravställning, implementation, processförändringar etc etc, mycket av det är ju ej SAP-specifikt

SAP - världens bästa system fick jag höra i dag.

Står precis inför en major implementation av en SAP-modul...

...så vi kanske hörs! :)

Lycka till med företaget!
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Hahaha

Tackar!

Jag kommer jobba med det mesta som berör affärssystemet SAP till en början. Får sedan se åt vilket håll vindarna blåser.

Projektledning, kravställning, implementation, processförändringar etc etc, mycket av det är ju ej SAP-specifikt
Kul! Jag är också konsult, just nu i uppdrag inom SAP. Fast enbart med utbildning inom en liten del av systemet mot två stora myndigheter.
 
Topp