• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har ni för yrke?

Dingdong

Omega
Känner mig helt värdelös i denna tråd. Måste hitta på någonting angående min framtid. Är betong/armerare och ligger borta i veckorna. Håller på med aktier dagligen också som ger en bra avkastning.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Var det med en viss ton av ironi du fick höra det? :D
SAP som sådant har tyvärr lite dåligt rykte, då projekten tenderer till att bli stora och komplexa så är det "lätt" att lägga skulden på systemet när det inte blir som tänkt.
Jag säger att det är same same but different name.

Vad är det för något ni skall implementera om man får fråga?

Ja SAP-världen i Sverige är ganska liten :)

Tack än en gång

SAP - världens bästa system fick jag höra i dag.

Står precis inför en major implementation av en SAP-modul...

...så vi kanske hörs! :)

Lycka till med företaget!
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Var det med en viss ton av ironi du fick höra det? :D
SAP som sådant har tyvärr lite dåligt rykte, då projekten tenderer till att bli stora och komplexa så är det "lätt" att lägga skulden på systemet när det inte blir som tänkt.
Jag säger att det är same same but different name.

Vad är det för något ni skall implementera om man får fråga?

Ja SAP-världen i Sverige är ganska liten :)

Tack än en gång

Delar precis samma uppfattning, framförallt för stora internationella företag är SAP svårt att slå.
Problemen som uppstår brukar ju snarare handla om implementationen och processledningen. SAP är sjukt dynamiskt och går att anpassa till det mesta rent tekniskt.
På större företag blir det lätt spretigt och rörigt när ABAP-gänget, IT-supporten, processutvecklingen och personalen som skall utföra arbetet alla sitter i olika länder :p
 

Henke303

Cartier
Sa nån SAP?

IMG_5408.JPG
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Var det med en viss ton av ironi du fick höra det? :D
SAP som sådant har tyvärr lite dåligt rykte, då projekten tenderer till att bli stora och komplexa så är det "lätt" att lägga skulden på systemet när det inte blir som tänkt.
Jag säger att det är same same but different name.

Vad är det för något ni skall implementera om man får fråga?

Ja SAP-världen i Sverige är ganska liten :)

Tack än en gång

Kanske var liiiiiite inroni inblandat!

Är ganska van att jobba med andra affärssystem och SAP är ju inte sämre än något annat. Det största problemet är att de flesta brukar tro att allt skall lösa sig av ett nytt system. Att systemet gör 90% av jobbet och processerna 10%. När det egentligen är tvärt om. Och tyvärr tycker de dlesta att det är rätt osexigt att jobba med processer. Och så skyller de allt på systemet istället....

Sitter och förbereder en implementation av APO...för mycket pengar.
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Kul! Jobbar du med SAP i vanliga fall också eller är det med utbildningar generellt sett?
Innan detta hade jag aldrig jobbat med SAP om man inte räknar med lite tidsrapportering och så.
Egentligen ska jag jobba med ILS (integrerat logistikstöd) men jag har bara varit konsult i två år och fastnat lite i detta uppdrag.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Word!

APO har jag aldrig jobbat med! Det är tämligen avancerat :), de som kan det bra har att göra.....

Kanske var liiiiiite inroni inblandat!

Är ganska van att jobba med andra affärssystem och SAP är ju inte sämre än något annat. Det största problemet är att de flesta brukar tro att allt skall lösa sig av ett nytt system. Att systemet gör 90% av jobbet och processerna 10%. När det egentligen är tvärt om. Och tyvärr tycker de dlesta att det är rätt osexigt att jobba med processer. Och så skyller de allt på systemet istället....

Sitter och förbereder en implementation av APO...för mycket pengar.
 

RosaCasio

Cartier
Trafikplanerare export i 2 dagar till innan man blir bebistämjare.
Någon som har kul tips på jobb om man gillar siffror och logistik? Har högskoleutbildning i grunden.
 

Izze

Cartier
Juriststudent första terminen på Stockholms Universitet (Påbörjar termin 2 efter nyår)
För närvarande söker jag efter ett meriterande jobb på byrå, bank eller bolag.
 
Senast ändrad:

Guden

Cartier
Städare på 60% men ska få komma upp i tid till 80% i januari. Dröm klockan är en Longines Hydroconquest.
Min dröm klocka, en Smp 2531.80 hoppas att man har råd någon gång... :(
IMG_0677.JPG

Förlåt för OT men har lite svårt att få ett grepp om det här.
Har tidigare sett dig skriva om att din drömklocka är Omega SMPc, vanlig SMP, nu Longines Hydroconquest och att du kämpar med arbetet för att spara och köpa dessa.

Ser sedan att du köpt och sålt väsentligt dyrare klockor än så (b. la ett flertal SMPc och SMP), du kanske bara har hjälpt vänner att sälja vad vet jag.
Men, sen ser jag att du äger minst en 16700, 116710 (GMTc), Hulk och säkert någon omega.

Förvirrande minst sagt. :)
Hur som helst, lycka till med jobbet och sparandet!
 

Ninen79

Audemars
Förlåt för OT men har lite svårt att få ett grepp om det här.
Har tidigare sett dig skriva om att din drömklocka är Omega SMPc, vanlig SMP, nu Longines Hydroconquest och att du kämpar med arbetet för att spara och köpa dessa.

Ser sedan att du köpt och sålt väsentligt dyrare klockor än så (b. la ett flertal SMPc och SMP), du kanske bara har hjälpt vänner att sälja vad vet jag.
Men, sen ser jag att du äger minst en 16700, 116710 (GMTc), Hulk och säkert någon omega.

Förvirrande minst sagt. :)
Hur som helst, lycka till med jobbet och sparandet!
Hehe du har rätt, jag jobbar hårt men inte som städare. Äger en 16700, 16613 LN, Hulk, gmt C och en Omega aqua terra. Jag skojade till med mitt yrke eftersom det verkar som många här på KS är antingen chefer eller ingenjörer och med sååå "fina" titlar ;)
Be om ursäkt i förväg ifall nån tar illa upp :)
 

Guden

Cartier
Hehe du har rätt, jag jobbar hårt men inte som städare. Äger en 16700, 16613 LN, Hulk, gmt C och en Omega aqua terra. Jag skojade till med mitt yrke eftersom det verkar som många här på KS är antingen chefer eller ingenjörer och med sååå "fina" titlar ;)
Be om ursäkt i förväg ifall nån tar illa upp :)
Jaha okej, då är jag med.
Nej nej, tog inte alls illa upp.

Tänkte att du antingen var schizo eller så var jag trög.
Ironi fanns inte i min kalkyl, då jag tyckte att jag har sett dig skriva det ett antal gånger med "seriös ton" :)

För att vara OnT: IT-tekniker/Konsult inom Cloud.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hehe du har rätt, jag jobbar hårt men inte som städare. Äger en 16700, 16613 LN, Hulk, gmt C och en Omega aqua terra. Jag skojade till med mitt yrke eftersom det verkar som många här på KS är antingen chefer eller ingenjörer och med sååå "fina" titlar ;)
Be om ursäkt i förväg ifall nån tar illa upp :)
Jag som tyckte det var trevligt med någon som hade ett "riktigt" jobb som omväxling.
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Bytte förra året förresten, nu tekniskt säljstöd för Big Data och analysdatabaser. Har jobbat med databaser rätt mycket genom åren, allt från Oracle till SAP HANA.
 
Topp