Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
SAP - världens bästa system fick jag höra i dag.
Står precis inför en major implementation av en SAP-modul...
...så vi kanske hörs!
Lycka till med företaget!
Kul! Jag är också konsult, just nu i uppdrag inom SAP. Fast enbart med utbildning inom en liten del av systemet mot två stora myndigheter.
Var det med en viss ton av ironi du fick höra det?
SAP som sådant har tyvärr lite dåligt rykte, då projekten tenderer till att bli stora och komplexa så är det "lätt" att lägga skulden på systemet när det inte blir som tänkt.
Jag säger att det är same same but different name.
Vad är det för något ni skall implementera om man får fråga?
Ja SAP-världen i Sverige är ganska liten
Tack än en gång
Var det med en viss ton av ironi du fick höra det?
SAP som sådant har tyvärr lite dåligt rykte, då projekten tenderer till att bli stora och komplexa så är det "lätt" att lägga skulden på systemet när det inte blir som tänkt.
Jag säger att det är same same but different name.
Vad är det för något ni skall implementera om man får fråga?
Ja SAP-världen i Sverige är ganska liten
Tack än en gång
Innan detta hade jag aldrig jobbat med SAP om man inte räknar med lite tidsrapportering och så.Kul! Jobbar du med SAP i vanliga fall också eller är det med utbildningar generellt sett?
Sa nån SAP?
Kanske var liiiiiite inroni inblandat!
Är ganska van att jobba med andra affärssystem och SAP är ju inte sämre än något annat. Det största problemet är att de flesta brukar tro att allt skall lösa sig av ett nytt system. Att systemet gör 90% av jobbet och processerna 10%. När det egentligen är tvärt om. Och tyvärr tycker de dlesta att det är rätt osexigt att jobba med processer. Och så skyller de allt på systemet istället....
Sitter och förbereder en implementation av APO...för mycket pengar.
Brandingenjör!
Spännande köper sånt jox lite då och dåKränger IT-hårdvara B2B numera.
Fixar givetvis löjligt bra priser till klocksnack-medlemmar.
Dra ett pm. Det kan vara mkt bra.Spännande köper sånt jox lite då och då
Glömde ju. Har en egen firma lite vid sidan av. Om någon behöver hjälp med brandskyddsfrågor så hojta till.
Är du i Sthlm?
Städare på 60% men ska få komma upp i tid till 80% i januari. Dröm klockan är en Longines Hydroconquest.
Min dröm klocka, en Smp 2531.80 hoppas att man har råd någon gång...
Hehe du har rätt, jag jobbar hårt men inte som städare. Äger en 16700, 16613 LN, Hulk, gmt C och en Omega aqua terra. Jag skojade till med mitt yrke eftersom det verkar som många här på KS är antingen chefer eller ingenjörer och med sååå "fina" titlarFörlåt för OT men har lite svårt att få ett grepp om det här.
Har tidigare sett dig skriva om att din drömklocka är Omega SMPc, vanlig SMP, nu Longines Hydroconquest och att du kämpar med arbetet för att spara och köpa dessa.
Ser sedan att du köpt och sålt väsentligt dyrare klockor än så (b. la ett flertal SMPc och SMP), du kanske bara har hjälpt vänner att sälja vad vet jag.
Men, sen ser jag att du äger minst en 16700, 116710 (GMTc), Hulk och säkert någon omega.
Förvirrande minst sagt.
Hur som helst, lycka till med jobbet och sparandet!
Jaha okej, då är jag med.Hehe du har rätt, jag jobbar hårt men inte som städare. Äger en 16700, 16613 LN, Hulk, gmt C och en Omega aqua terra. Jag skojade till med mitt yrke eftersom det verkar som många här på KS är antingen chefer eller ingenjörer och med sååå "fina" titlar
Be om ursäkt i förväg ifall nån tar illa upp
Jag som tyckte det var trevligt med någon som hade ett "riktigt" jobb som omväxling.Hehe du har rätt, jag jobbar hårt men inte som städare. Äger en 16700, 16613 LN, Hulk, gmt C och en Omega aqua terra. Jag skojade till med mitt yrke eftersom det verkar som många här på KS är antingen chefer eller ingenjörer och med sååå "fina" titlar
Be om ursäkt i förväg ifall nån tar illa upp