• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har ni för yrke?

alfgren

Rolex
2-Faktor
Hoppas jag inte förolämpar dig nu men det finns inga ord jag avskyr mer än "big data". Denna bild sammanfattar min åsikt perfekt:

10601789774_f8e432db45_b.jpg
 
Jag använder SAP för tidsadministration och ett par småsaker runt om. Jag sitter med skiten i kanske 15 min per vecka och när jag tänker på det så vill jag bara springa in i väggen med ansiktet före och sedan hoppa ut genom fönstret från femte våningen.

Det är sjukt drygt och jag känner vreden koka inom mig bara jag skriver detta.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Jag använder SAP för tidsadministration och ett par småsaker runt om. Jag sitter med skiten i kanske 15 min per vecka och när jag tänker på det så vill jag bara springa in i väggen med ansiktet före och sedan hoppa ut genom fönstret från femte våningen.

Det är sjukt drygt och jag känner vreden koka inom mig bara jag skriver detta.

Hört en del om detta programmet :hungover:
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Jag använder SAP för tidsadministration och ett par småsaker runt om. Jag sitter med skiten i kanske 15 min per vecka och när jag tänker på det så vill jag bara springa in i väggen med ansiktet före och sedan hoppa ut genom fönstret från femte våningen.

Det är sjukt drygt och jag känner vreden koka inom mig bara jag skriver detta.
Haha jag känner igen mig. För några år sen kände jag samma sak, jobbade ca 1h om dagen och hatade det. Nu är jag lärare i det och börjar förstå lite om systemet, gillar är kanske ett lite för positivt ord. Och jag som egentligen tycker om/förstår mekaniska saker som fordon och vapen o_O
 
Jag använder SAP för tidsadministration och ett par småsaker runt om. Jag sitter med skiten i kanske 15 min per vecka och när jag tänker på det så vill jag bara springa in i väggen med ansiktet före och sedan hoppa ut genom fönstret från femte våningen.

Det är sjukt drygt och jag känner vreden koka inom mig bara jag skriver detta.
Har också hört detta så nu när det tisslas och tasslas på jobbet om att det kanske ska införas börjar jag se mig om efter nytt jobb :)

Har inte hört en själ säga något positivt om det (någon som inte tjänar XX MSEK/år på det vill säga).
 

Jörgen A

Omega
2-Faktor
Ur askan i elden.. Gick från SAP till Salesforce när jag bytte jobb och det är fan inte bättre.. :D
Svurit mycket över SAP men svadan är inte mindre med Salesforce.
Logiken flödar inte direkt, sen är väl anpassningarna till respektive företag det används på inte alltid klockren.
Frustrerande i vilket fall!
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Precis som Lowe92 har jag ett halvår kvar på min utbildning, så ifall allting går som planen blir man en systemvetare.

Är dock bra sugen på att köra en master direkt inom informationssäkerhet, känner att jag har mer att ge och känner att jag inte är redo för att jobba, än.
 

Krillan

Omega
Tidigare jobbat som elektriker inom industri och automation. Pluggar just nu till "Automationsingenjör"
(programmering av styrsystem till maskiner och industrier, kommer även hålla på med projektledning).

Färdig till våren. Äntligen lite extra i budgeten för klockor! ;)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Precis som Lowe92 har jag ett halvår kvar på min utbildning, så ifall allting går som planen blir man en systemvetare.

Är dock bra sugen på att köra en master direkt inom informationssäkerhet, känner att jag har mer att ge och känner att jag inte är redo för att jobba, än.
Rätt beslut om du vill plugga mer. Ty om du väl börjar jobba igen är det vääääldigt svårt att gå tillbaka till skolbänken. Ty pengar vänjer man sig vid fort...
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Nu är jag "arbetslös" eller kanske mera precist anställd utan egentliga arbetsuppgifter. Han nämligen signat för nytt bolag och då är man inte direkt poppis om man arbetar inom strategi och affärsutveckling. Ingen bra grej att låta killen som sagt upp sig veta vad bolaget planerar att göra nästa år i termer av nysatsningar och produktutveckling...
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Rätt beslut om du vill plugga mer. Ty om du väl börjar jobba igen är det vääääldigt svårt att gå tillbaka till skolbänken. Ty pengar vänjer man sig vid fort...
Det tror jag också, har en morbror som jobbar med säkerhet inom Saab och han sa att de verkligen skriker efter personal inom den inriktning vilket är lite inom det området jag skulle vilja jobba då jag är mer intresserad av den mänskliga faktorn.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Det tror jag också, har en morbror som jobbar med säkerhet inom Saab och han sa att de verkligen skriker efter personal inom den inriktning vilket är lite inom det området jag skulle vilja jobba då jag är mer intresserad av den mänskliga faktorn.
Det skriker efter folk överallt inom IT, men plugga vidare om du pallar, har några kompisar som fick erbjudande om anställning innan skolan var klar och valde att ta jobbet och de har idag många år senare inte chansen att ta sin examen eftersom tiden är ute (5 år, tror jag) och fick aldrig sitt papper.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag använder SAP för tidsadministration och ett par småsaker runt om. Jag sitter med skiten i kanske 15 min per vecka och när jag tänker på det så vill jag bara springa in i väggen med ansiktet före och sedan hoppa ut genom fönstret från femte våningen.

Det är sjukt drygt och jag känner vreden koka inom mig bara jag skriver detta.

Ett riktigt hemskt program...
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Hoppas jag inte förolämpar dig nu men det finns inga ord jag avskyr mer än "big data". Denna bild sammanfattar min åsikt perfekt:

10601789774_f8e432db45_b.jpg

hehe, jo - använder man fel prylar så är det nog så. Tycker själv det har mognat rätt mycket bara senaste året, men samlingsnamnet big data kan vara lite missvisande. Föredrar business intelligence and analytics, vilket är vad det egentligen är - bara samla data kan vad som helst göra.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Har vart ren från SAP i 12 månader imorgon. Prisa gud! Helt övertygad om sattyget är utvecklat i mordor..

Har tack och lov inte jobbat med det på länge.
Sist var när jag jobbade på ABB och då använde jag det endast för tissrapportering. Lyckades förstöra allt och sedan efter det skrev jag alla mina tider i ett Excel dokument och gav till sekreteraren.
Ush...
 

Moody

Rolex
Någon bergsingenjör eller bergsprängare här? Går i nian nu och har några frågor, tänkte nämligen utbilda mig till något av ovanstående :)
 
Inte helt rätt tråd kanske men känns onödigt att starta en ny och det ligger ju i anslutning till tråden så testar :)

Hur ser ni på klädsel vid intervju, är det full kostym som gäller eller bör man istället köra lite mer casual med kavaj. Jobbet i fråga är kontorsjobb på tillverkningsindustri (ej storstad).
Har alltid varit övertygad om att det är kostym som gäller men börjar allt mer vela kring detta :) hur tänker ni andra?
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Inte helt rätt tråd kanske men känns onödigt att starta en ny och det ligger ju i anslutning till tråden så testar :)

Hur ser ni på klädsel vid intervju, är det full kostym som gäller eller bör man istället köra lite mer casual med kavaj. Jobbet i fråga är kontorsjobb på tillverkningsindustri (ej storstad).
Har alltid varit övertygad om att det är kostym som gäller men börjar allt mer vela kring detta :) hur tänker ni andra?

Jag skulle titta lite på hemsidan och se om det är bilder på kontorsanställda
Men tror full kostym/slips kanske är overkill? Beroende på position såklart
Annars kan nog byxor / kavaj fungera utmärkt
 
Topp