• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har ni för yrke?

Nyexad datavetare. Börjar med DevOps nästa månad. Pretty much se till så att utvecklarna har rätt verktyg att arbeta med för att kunna leverera så bra system som möjligt till slutkund.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
img_0411-jpg.573728


Snickare. :)

Hmm, Jag har fått för mig att du gjorde något helt annat eftersom jag har sett bilder på dig med kostym osv. Trodde mer åt bank hållet eller så :)

Jag vet inte om jag har svarat här sen jag bytte jobb för 1.5 år sedan.
Är numera automations ingenjör.
Samt så flyttar jag från orten där jag jobbar och kommer arbeta på distans. Ska bli intressant att se hur det blir....
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Hmm, Jag har fått för mig att du gjorde något helt annat eftersom jag har sett bilder på dig med kostym osv. Trodde mer åt bank hållet eller så :)

Jag vet inte om jag har svarat här sen jag bytte jobb för 1.5 år sedan.
Är numera automations ingenjör.
Samt så flyttar jag från orten där jag jobbar och kommer arbeta på distans. Ska bli intressant att se hur det blir....

Sveriges mest välklädde snickare. Det är sen gammalt.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Jag är nog för seg, har sett något om det tror jag men har vägrat tro på det :D
Bra där! Jag har sett en snubbe fetta in linor på hamnkranar i kostym så nog fan kan man snickra i det med :D
Var på besök i en fabrik i USA där flertalet kollektivanställda körde kostymbrallor till fysiskt aktiva jobb. Såg en snubbe svetsa i lädersulor och kostymbyxor+skjorta... inte var det snyggt eller välsittande men han var nöjd.
 

RosaCasio

Cartier
Söker nytt jobb och har blivit kallad till intervju som strategisk inköpare, någon som har erfarenhet om vad man kan begära för lön?
Företaget har 500 anställda och omsätter ca 1.8 miljarder
 
H

Hysteria

Guest
Söker nytt jobb och har blivit kallad till intervju som strategisk inköpare, någon som har erfarenhet om vad man kan begära för lön?
Företaget har 500 anställda och omsätter ca 1.8 miljarder
Kul! Inköpare av vad? För om du ska köpa media så kan du ju PMa direkt ;)
 
D

Deleted member 5780

Guest
Söker nytt jobb och har blivit kallad till intervju som strategisk inköpare, någon som har erfarenhet om vad man kan begära för lön?
Företaget har 500 anställda och omsätter ca 1.8 miljarder
Beror ju alldeles på. Kommer du vara global kategoriägare, ensam ansvara för upphandlingar i mångmiljonklassen för produkter med avancerade regulatoriska och eller tekniska randvillkor, eller kommer du sitta och uggla på kontoret och i praktiken vara en operationell administratör som ibland får förbereda underlag till mer seniora kollegor? Är du civilingenjör med tjugoåtta års erfarenhet eller nykläckt från en random KY?

Beroende på svar så mellan 29' och 85'...
 
Beror ju alldeles på. Kommer du vara global kategoriägare, ensam ansvara för upphandlingar i mångmiljonklassen för produkter med avancerade regulatoriska och eller tekniska randvillkor, eller kommer du sitta och uggla på kontoret och i praktiken vara en operationell administratör som ibland får förbereda underlag till mer seniora kollegor? Är du civilingenjör med tjugoåtta års erfarenhet eller nykläckt från en random KY?

Beroende på svar så mellan 29' och 85'...
Ungefär så och därmed kan man sätta ett snitt på ca: 38-45 beroende på ansvar och uppgifter men så som jag tolkar titeln (är det själv) så bör det vara kanske 40-43 om du har minst + 6-7 års erfarenhet.

Men som alltid svårt att säga!
 

RosaCasio

Cartier
Beror ju alldeles på. Kommer du vara global kategoriägare, ensam ansvara för upphandlingar i mångmiljonklassen för produkter med avancerade regulatoriska och eller tekniska randvillkor, eller kommer du sitta och uggla på kontoret och i praktiken vara en operationell administratör som ibland får förbereda underlag till mer seniora kollegor? Är du civilingenjör med tjugoåtta års erfarenhet eller nykläckt från en random KY?

Beroende på svar så mellan 29' och 85'...

Ungefär så och därmed kan man sätta ett snitt på ca: 38-45 beroende på ansvar och uppgifter men så som jag tolkar titeln (är det själv) så bör det vara kanske 40-43 om du har minst + 6-7 års erfarenhet.

Men som alltid svårt att säga!

Tack för input, har indirekt ca 4 års erfarenhet av inköp och upphandlingar fast från annan bransch.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Tack för input, har indirekt ca 4 års erfarenhet av inköp och upphandlingar fast från annan bransch.
Skulle säga att du troligen hamnar mellan 35-40 om du har rätt kvalifikationer i övrigt och företaget har en professionell inköpsorganisation där du faktiskt kommer jobba med sourcing och inte operationella avrop.
 

RosaCasio

Cartier
Topp