• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har ni för yrke?

mps

Cartier
Löjligt med dessa numera upphottade titlar, drar skämskudde över huvudet när hör andra presentera sig som :
"Area region key account superadvisor special edition sales manager deluxe Sweden"
Mitt svar: "Jaha säljare, det är jag med" :D så jäkla goa miner man får tillbaka

Blir dagligen kontaktad av företag som söker "International Purchase Manager gällande Office Supplies" dvs han som kör och köper kopieringspapper på ÖB.
Började balla ur på slutet av 90-talet då en städare gick under kategorin "Sanitets tekniker".
 

lofgreno

Audemars
Numera "Key account manager" enligt visitkortet, imponerad?

Löjligt med dessa numera upphottade titlar, drar skämskudde över huvudet när hör andra presentera sig som :
"Area region key account superadvisor special edition sales manager deluxe Sweden"
Mitt svar: "Jaha säljare, det är jag med" :D så jäkla goa miner man får tillbaka
Har också den titeln. ☺
 

Psykel

Patek
Numera "Key account manager" enligt visitkortet, imponerad?

Löjligt med dessa numera upphottade titlar, drar skämskudde över huvudet när hör andra presentera sig som :
"Area region key account superadvisor special edition sales manager deluxe Sweden"
Mitt svar: "Jaha säljare, det är jag med" :D så jäkla goa miner man får tillbaka
Håller med där. Jag är administratör inom kommunal förvaltning. Andra kommuner har "document controllers" istället. Låter så krystat.
 

Ansgar

Cartier
2-Faktor
Fast helt ärligt. Jobbar men med kunder utomlands så har det faktiskt viss betydelse.
Engelsmän tex lägger stor vikt vid titlar. :)
Problemet är väl att det går inflation i dessa titlar :) En "Key Account Manager" kan vara en person med över en miljon i årslön, men det kan ju typ också vara någon som sitter i ett call center i barcelona och kränger meningslösa försäkringar till svenska enskilda firmor.. :)
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Numera "Key account manager" enligt visitkortet, imponerad?

Löjligt med dessa numera upphottade titlar, drar skämskudde över huvudet när hör andra presentera sig som :
"Area region key account superadvisor special edition sales manager deluxe Sweden"
Mitt svar: "Jaha säljare, det är jag med" :D så jäkla goa miner man får tillbaka
Ha! Precis så är det.
/Accountmanagern
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Har du jobbat mer än 4 veckor är du lätt Senior Account Manager
En gammal rövare från huvudkontoret är sagan om GAM'en. Till sagan hör att företaget endast jobbar inom Sveriges gränser.
Ni ser, Putte Pulver har blivit anställd som Key Account Manager, KAM. Han är helt ok på sitt jobb, ingen stjärna med klart dugligt. Min gamla kapten hade sagt "utan anmärkning", men på det positiva sättet. Putte Pulver är dock inte glad. Han känner, efter hela tre (3!) månader på posten att han minsann är schnajdigare än alla andra KAM'ar på bygget. Han är ju för fan Putte Pulver, sales superstar! Så han stämmer träff med chefen och tycker att han minsann förtjänar en fetare titel. Chefen nickar instämmande och lovar att lösa detta ska vara åtgärdat till måndagen. Putte är nöjd och går hem på fredagen nöjd som en tupp.

Måndagen gryr och Putte hoppar in i sin BMW316i (kombi) till kneget. Letar parkering i fem minuter, stiger in, tar en kaffe och går bort till skrivbordet i det öppna landskapet där hans nya visitkort ligger och väntar. Vilken titel han nu innehar? "Global Account Manager". Putte Pulver fick vara känd som GAM under sin kvarvarande tid på firman.
 
Topp