• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har ni för yrke?

Tapiren

Cartier
Numera "Key account manager" enligt visitkortet, imponerad?

Löjligt med dessa numera upphottade titlar, drar skämskudde över huvudet när hör andra presentera sig som :
"Area region key account superadvisor special edition sales manager deluxe Sweden"
Mitt svar: "Jaha säljare, det är jag med" :D så jäkla goa miner man får tillbaka

Jag träffade en mycket stolt "customer success manager" på lunchen idag och kunde knappt hålla mig för skatt då jag just läst denna tråd.
 

chgeorg

Omega
Titeln blir Kanal Ansvarig på svenska, men jobbar med att hjälpa partners sälja våra tjänster, självklart på ett Amerikanskt IT Bolag.
 
Numera "Key account manager" enligt visitkortet, imponerad?

Löjligt med dessa numera upphottade titlar, drar skämskudde över huvudet när hör andra presentera sig som :
"Area region key account superadvisor special edition sales manager deluxe Sweden"
Mitt svar: "Jaha säljare, det är jag med" :D så jäkla goa miner man får tillbaka

Jag vet att ett företag i mitt närområde sökte "sanitetstekniker", aka städare :p
 

Linkan

Rolex
Arbetar som Key Account Manager på ett internationellt företag som sysslar med elektronikåtervinning. Utöver det jobbar jag 40-60timmar extra på ett annat jobb kvällar och helger.
 
D

Deleted member 5780

Guest
På min arbetsplats (svenskt men mycket globalt) råder en stringent titelstruktur. Man är sällan "manager" utan personal- och budgetansvar. Aldrig "senior manager" eller "director" utan att vara chef över chefer och för att ta steget till "senior director" resp "vice president" krävs ett mycket stort ansvar och som exempel har de flesta VPs flera hundra och i vissa fall tusentals anställda under sig. Alla titlar är dessutom någorlunda kopplade till vad man faktiskt sysslar med och vi har inga jävla "VP of customer success".

Ovanstående lagar gäller förstås inte i vår nordamerikanska säljorganisation där nyanställda junior säljassistenter får titeln "Business development executive" eller liknande idiotier. Lagom kul när jag som VP ska resonera med de nybakade säljmupparna på andra sidan dammen och de vägrar fatta rangordningen och att mina ord faktiskt är order och inte en önskan. För de är ju "President of mumbo jumbo super duper" och jag bara Vice P whatever...


On a related topic så gillar jag konsulternas "Associated partner". Blir grymt skoj när någon råkar förkorta det första ordet till tre bokstäver.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Jobbar som systemutvecklare nu under sommaren, klar med tredje året på programmet till civilingejör i datateknik på kth. :)
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Bra marknad för det nu, vad ska du jobba med i sommar då?
Jobbar som systemutvecklare på ett företag som sysslar med rådgivning/kapitalförvaltning/försäkringar. Det har varit riktigt roligt och lärorikt hittills, sköna kollegor och sedan ser man även en del sköna klockor. :D
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jobbar som systemutvecklare på ett företag som sysslar med rådgivning/kapitalförvaltning/försäkringar. Det har varit riktigt roligt och lärorikt hittills, sköna kollegor och sedan ser man även en del sköna klockor. :D
Hur stor är utvecklingsavdelningen på ett sådan företag?
 

Reverso

Panerai
Numera "Key account manager" enligt visitkortet, imponerad?

Löjligt med dessa numera upphottade titlar, drar skämskudde över huvudet när hör andra presentera sig som :
"Area region key account superadvisor special edition sales manager deluxe Sweden"
Mitt svar: "Jaha säljare, det är jag med" :D så jäkla goa miner man får tillbaka


Ha ha!

Visst är det härligt?

Min personliga favorit var nog när det var en telefonförsäljare som enligt egen utsago arbetade som "Energi-agent".

(Sålde el-avtal typ Göteborg Energi o.s.v till privatpersoner via telefon)
 

forsii

Omega
En som arbetar med mig över sommaren på kundtjänst för en nischbank kallar sig själv "retail banker" enl. LinkedIn. Jag är kundtjänsthandläggare.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
img_0411-jpg.573728


Snickare. :)
 
Topp